Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا- هفتاد و هشتمین نشست علنی شورای شهر اهواز با حواشی همچون درخواست ورود کمیته تحقیق و تفحص به برخی قراردادها و انتقاد اعضای شورای شهر به جذب نشدن حتی یک سرمایه گذار توسط شهرداری در 2 سال گذشته همراه بود.

به گزارش ایرنا رحیم کعب‌عمیر یکی از اعضای شورای شهر اهواز روز سه شنبه در هفتاد و هشتمین نشست علنی شورای شهر با موضوع پاسخ شهردار به سئوالات یک عضو شورای شهر، درخصوص قرارداد شهرداری و شرکت ایرانسل برای احداث فیبر نوری بیان کرد:فیبر نوری به عنوان یک درآمد پایدار برای شهرداری محسوب می شود زیرا شهرداری متولی معابر است و از این طریق می تواند از شرکت ایرانسل مبالغی دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: شهرداری و شهروندان باید از این درآمدها بهره مند شوند اما در شهرداری اهواز این مساله تاکنون محقق نشده است.
کعب عمیر با اشاره به اینکه چندین بار پیگیری این مساله را از شهردار خواسته ایم گفت: قرار بود شهردار این موضوع را در شورای صیانت از اموال دولتی مطرح کند اما پیگیری اعضای شورای شهر اهواز برای تحقق این درآمدها به نتیجه نرسیده است.

** بدعهدی شرکت ایرانسل
محمدرضا ایزدی دیگر عضو شورای شهر اهواز با اشاره به اینکه قرارداد میان شرکت ایرانسل و شهرداری اهواز در بحث فیبر نوری در دوره پیشین شورای شهر و شهرداری امضا شده یادآور شد: شرکت ایرانسل متعهد شده بود که درقبال یکصد کیلومتر فیبرنوری برای خود یکصد کیلومتر نیز کابل کشی برای شهرداری اهواز انجام دهد.
وی با بیان اینکه شرکت ایرانسل به تعهدات خود عمل نکرد ادامه داد: در آن دوره ایرانسل تنها کابل ‌کشی مورد نیاز خود را انجام داد و به تعهدات خود در قبال شهرداری عمل نکرد این شرکت تنها بخش کمی از کابل‌کشی را برای شهرداری انجام داد به عبارت دیگر شهرداری از این تفاهم نامه بی‌نصیب ماند.
ایزدی افزود:شرکت ایرانسل حق قانونی شهرداری اهواز را پرداخت نکرده است اما از پارسال مجدد برای ادامه کار با شهرداری وارد مذاکره شده این درحالیست که چارچوب مشخصی برای این فعالیت تعیین نشده است.

** جسارت شهردار شرط مهم برای تغییر شرایط شهر
فتح ا... حاجتی عضو شورای شهر نیز با اشاره به لزوم ساخت شهرک سلامت در اهواز گفت: شهرک سلامت نقش غیرقابل انکاری در حل مشکلات ترافیکی و درمانی شهروندان اهواز دارد و علاوه بر مباحث درمانی سبب توسعه، آبادانی، ایجاد اشتغال و حل مشکلات ترافیکی خواهد شد.
وی افزود: شهرداری اصفهان با ساخت شهرک سلامت زمینه درمان بیماران بومی و سایر بیماران را فراهم کرده که سبب رونق اقتصادی در شهرداری نیز شده است اما شهرداری اهواز از این تجربه موفق استفاده نمی کند.
حاجتی گفت: تا زمانی که شهردار اهواز جسارت ورود به ایجاد پروژه های بزرگ و مهم را نداشته باشد وضعیت کلانشهر اهواز تغییر نمی کند.
وی ادامه داد:تفاهم نامه میان شهرداری اهواز و شرکت ایرانسل غیر قانونی است زیرا این شرکت به تعهدات خود عمل نکرده است.
حاجتی گفت: قرار بود شرکت ایرانسل هر میزان فیبر نوری برای خود ایجاد می کند برای شهرداری اهواز نیز احداث کند که عملیاتی نشد.
وی افزود:شرکت ایرانسل تنها در سال 94 حدود 200میلیارد ریال به شهرداری اهواز خسارت زد همچنین آسفالت خیابان ها را تخریب کرد که با در نظر گرفتن نرخ بالای قیر این خسارت ها بیشتر خواهد بود.
حاجتی ادامه داد:شهردار اهواز با اطلاع از این بدعهدی و باوجود تذکرات داده شده از سوی شورای شهر اهواز همچنان از این شرکت حمایت می کند.

**درخواست ورود کمیته تحقیق و تفحص
محمدجعفر فلسفی یکی از اعضای شورای شهر اهواز نیز در این نشست با اشاره به اینکه در سیلاب اخیر سربلند بیرون آمدیم گفت: برخی اعضا می گویند این سیلاب غافلگیرانه نبوده است پس آیا آنها از این موضوع مطلع بودند یا توقع داشتند تنها شهرداری از وقوع آن آگاه باشد.
وی ادامه داد: ممکن است سال آینده نیز بار دیگر با همین مساله روبه رو شویم از این رو لازم است که مدیران شهری از اکنون برنامه ریزی کنند.
فلسفی با پیچیده خواندن موضوع سیل در اهواز یادآور شد: شهرداری اهواز در تمام این مدت به طور کامل برای مقابله با سیلاب آماده بود که این اقدام ارزشمند است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود درخصوص مساله فیبرنوری گفت: تمام اعضای شورای شهر درخواست تحقیق و تفحص در این خصوص را امضا کنند زیرا در این زمینه ابهاماتی وجود دارد که باید روشن شود.
فلسفی با اشاره به اینکه در بسیاری از پروژه ها دچار چالش هستیم و کار در اهواز سخت است افزود: باید ایرادات اساسی در پروژه ها را در کمیته تحقیق و تفحص مطرح کنیم.
حسین حیدری از دیگر اعضای شورای شهر اهواز تذکر و طرح سوال از شهردار را از وظایف اعضای شورای شهر دانست و گفت: هر سئوال یا تذکر به معنی استیضاح نیست؛ یکی از مزایای طرح سئوال از شهردار رفع ابهامات برای اعضا است.
وی با اشاره به اینکه عضو سئوال کننده باید اعلام کند که از پاسخ ها قانع شده است یا خیر افزود: این عضو شورای شهر نکاتی را طرح سئوال کرد که نقاط قوت شهردار است.

** 2سال دریغ از یک سرمایه گذاری
جاسم موسی‌پور یکی از اعضای شورای شهر اهواز نیز گفت: در بحث مشارکت ها برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی نمی توان تنها به فراخوان عادی اتکا کرد همچنین نامه نگاری اداری نیز گره ای از مشکلات باز نمی کند.
وی افزود:2 سال از عمر شورای پنجم شهراهواز و شهرداری می گذرد اما تاکنون یک سرمایه گذاری انجام نشده است؛ نداشتن شجاعت و نبود سرعت عمل موجب ایجاد این وضعیت شده است.

** بهره مند نشدن شهرداری از حداقل امکانات
شهردار اهواز نیز در پاسخ به انتقادات اعضای شورای شهر مبنی بر قرارداد مجدد با شرکت ایرانسل بیان کرد: شهر اهواز به عنوان شهر پایلوت هوشمندسازی در کشور تعیین شده و مجری هوشمندسازی نیز شرکت ایرانسل است.
منصور کتانباف با اشاره به انعقاد قرارداد میان شهرداری و ایرانسل در دوره پیشین شهرداری اهواز ادامه داد: هم اکنون شهرداری منطقه یک فعالیت‌های خود را از سیستم رادیویی خارج کرده و بر فیبر نوری قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه زیرساخت لازم برای هوشمندسازی اهواز فراهم می‌شود گفت: هم اکنون برخی دستگاه ها همچون نیروی انتظامی خواستار استفاده از ظرفیت فیبرنوری شهرداری اهواز هستند.
کتانباف در خصوص اقدامات انجام شده از سوی شهرداری برای مقابله با سیلاب نیز بیان کرد: شهرداری اهواز برای مقابله با بحران‌ها کمترین امکانات سازمانی را دارد.
وی ادامه داد: بیشتر دستگاه ها و ماشین آلات سنگین شهرداری اهواز استیجاری هستند با این وجود بیش از 62 کیلومتر سیل بند برای مقابله با سیلاب احداث شد.
به گفته شهردار اهواز، همیشه هر قرارداد سرمایه‌گذاری در اهواز به پرونده‌ قضایی و امنیتی تبدیل شده است.
محمد هادی قنوات سه سئوال با عنوان دلیل موفق نبودن در جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اجرای نشدن پروژه‌های سرمایه‌گذاری، دلیل غیر فعال بودن مدیریت بحران در شهرداری و نبود هماهنگی انسجام فعالیت‌ها و عملکرد شهرداری در رویارویی با سیل اخیر و نیز فعال نبودن مدیریت بحران شهرداری و نیز ارسال نشدن صورت تایید شده جامع درآمد و هزینه 6 ماهه شهرداری تاکنون به شورای شهر، از شهردار اهواز پرسیده بود.
در جلسه علنی امروز شورای شهر اهواز، شهردار و معاونان وی نیز برای ‌پاسخگویی به سئوال محمد هادی قنوات عضو شورای شهر حاضر شده بودند.
9887/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شوراي شهر شهرداري اهواز سرمايه گذاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۸۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا برخی از مردم یک گوشی "صامت" را به یک گوشی "هوشمند" ترجیح می‌دهند؟

ایتنا - استفاده از گوشی هوشمند در دنیایی که خدمات و ارتباطات اجتماعی بیشتری به برنامه‌های موبایل وابسته است، به یک ضرورت تبدیل شده است.
استفاده از گوشی هوشمند در دنیایی که خدمات و ارتباطات اجتماعی بیشتری به برنامه‌های موبایل وابسته است، به یک ضرورت تبدیل شده است.

به گزارش ایتنا، افرادی که از گوشی هوشمند استفاده نمی‌کنند اغلب از چیزی که آن را «تلفن صامت» توصیف می‌کنند، یعنی یک تلفن سنتی یا با قابلیت‌های کمتر (نسبت به گوشی‌های هوشمند) استفاده می‌کنند.

تحقیقات جدید دانشگاه آلتو نشان می‌دهد که چرا برخی افراد از گوشی‌های هوشمند استفاده نمی‌کنند و عواقب این رها کردن چیست.

این تحقیق بر اساس مصاحبه با شرکت‌کنندگانی بود که تصمیم گرفتند گوشی‌های هوشمند خود را کنار بگذارند یا هرگز صاحب آن نبودند، و نشان داد که این تصمیم می‌تواند زندگی روزمره را دشوارتر کند، گزینه‌ها را محدود کند و گاهی اوقات خطرات را افزایش دهد.

پروفسور جان لیندکویست، رئیس گروه علوم کامپیوتر، گفت: «تلفن‌های صامت اختصاصی ممکن است گران‌قیمت باشند و برخی از شرکت‌کنندگان اروپایی گوشی‌هایی را از آفریقا سفارش دادند که در بازار محلی موجود نبود.» در جوامع، انواع ترفندها باید ابداع می‌شد تا زندگی بدون گوشی هوشمند ممکن شود."

 

این تحقیق نشان داد که همه شرکت کنندگان در این تحقیق از محیط هایی هستند که از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌شود، در حالی که دلایل امتناع آنها متفاوت است، در حالی که برخی از شرکت کنندگان گفتند که می‌خواستند از حواس‌پرتی اجتناب ناپذیر ناشی از گوشی‌های هوشمند دوری کنند، برخی دیگر نیز می‌خواستند از نظارت بر فعالیت آنلاین در امان باشند.

برای والدین کودکان زیر سن قانونی، دلایل اصلی کنار گذاشتن گوشی هوشمند، تمایل به دور نگه داشتن فرزندانشان از رسانه‌های اجتماعی و دوری از وسوسه گوشی هوشمندی بود که باعث می‌شد زمان کمتری را با فرزندانشان سپری کنند.

امتناع از داشتن گوشی‌های هوشمند باعث ایجاد انواع نقصان‌ها در زندگی روزمره مردم شده است، از مشکل در یافتن یک تلفن قدرتمند "صامت"، خرید آسان، بروز مشکل در برخورد با احراز هویت دو مرحله‌ای، برآورده کردن انتظارات کارفرمایان تا دسترسی به کارکنان در خارج از ساعات کاری، و... از سوی دیگر، عملی بودن زندگی بدون گوشی‌های هوشمند، به دانش فنی یا انعطاف پذیری در برخورد با دوستان و خانواده نیاز دارد.

دیگر خبرها

  • انتقاد از بی قانونی در نظام مهندسی اهواز
  • اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه
  • فعالیت در بورس چگونه به تولید کمک می‌کند؟
  • تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی
  • انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • ضریب دادن به پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری یک ضرورت است
  • شورای تحقیق جذب هیات علمی تشکیل می‌شود
  • چرا برخی از مردم یک گوشی "صامت" را به یک گوشی "هوشمند" ترجیح می‌دهند؟