Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@06:34:16 GMT

توصیه‌های طلایی برای جلوگیری از افتادگی پوست صورت

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۸۴۰۳

توصیه‌های طلایی برای جلوگیری از افتادگی پوست صورت

سیاری از زنان از افتادگی پوست صورت که همزمان با بالارفتن سن روی پوست صورت ظاهر می‌شود شکایت می‌کنند. توجه به صورت و محافظت از آن در برابر اشعه خورشید و مواد آرایشی مصنوعی در به تأخیر انداختن این افتادگی و آشکار شدن نشانه‌های افزایش سن از جمله خطوط بزرگ و یا چروک‌های ریز و کوچک نقش دارد.


به اندازه کافی بخوابید و از شب بیداری و خستگی بیش از اندازه بپرهیزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با استفاده از وسایل آرایشی قابل اعتماد و خوب از جمله کرم‌های پایه مناسب و ضد آفتاب‌های مرغوب به مداوای مشکلات پوستی خود بپردازید. در این گزارش هفت توصیه طلایی را درباره افتادگی پوست صورت خواهید خواند.

۱. اگر به کشیدن پوست صورت خود تمایل دارید از خیس خورده‌ی برنج استفاده کنید. نیم پیمانه برنج خام خیس خورده را با دو قاشق غذا خوری آب لیمو و دو قاشق غذا خوری آرد مخلوط کنید. مایع به دست آمده را در حدود یک ربع روی صورت بگذارید و سپس آن را با آب سرد شسته و کرم مرطوب کننده بزنید.

حداقل دوبار در هفته از این ماسک استفاده کنید. می‌توانید یک قاشق چایخوری نشاسته هم برای کشیده شدن بیشتر و جلوگیری از افتادگی به آن بیفزایید.


۲. یک قاشق غذا خوری رُزماری خُرد شده را با یک قاشق غذاخوری ریحان خرد شده و دو قاشق بزرگ آبلیمو مخلوط کرده و مخلوط را حداقل نیم ساعت روی صورت خود قرار دهید. سپس آن را با آب سرد بشویید و صورت خود را با عسل مرطوب کنید.

پیش از استفاده از این ماسک مطمئن شوید که نسبت به رز ماری حساسیت ندارید. مخلوط به دست آمده را ابتدا در منطقه کوچکی از صورت آزمایش کنید و سپس آن را به تمام صورت بمالید.

۳. می‌توانید کرم خانگی بسازید، به این صورت که نصف پیمانه روغن نارگیل را با یک قاشق چایخوری از کره کاکائو و یک قاشق غذاخوری آبلیمو و دو قاشق چایخوری نشاسته و یک قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید. آن را خوب مخلوط کرده و هر هفته دوبار روی صورت خود قرار دهید. برای تازه ماندن می‌توانید آن را درون یخچال نگهدارید. گفتنی است کره کاکائو نوعی روغن گیاهی است که از دانه‌های کاکائو گرفته می‌شود. این کره دارای ۴۰ تا ۶۰ درصد چربی اشباع شده بوده و دارای عطر و رایحه شکلات است. رنگ آن زرد بوده و نقطه ذوب آن معمولاً بین ۳۴ تا ۳۸ درجه سانتیگراد است.


۴. یک قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غذاخوری آرد مخلوط کرده و به اندازه یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یک قاشق چایخوری نشاسته را با هم مخلوط کنید. چهل دقیقه بعد آن را با آب سرد بشویید و صورتتان را مرطوب کنید. هر هفته دو بار از این مخلوط استفاده کنید.

برای جلوگیری از افتادگی پوست صورت، علاوه بر ماسک‌ها خود را در معرض اشعه خورشید قرار ندهید و از لوازم آرایشی نامرغوب استفاده نکنید. تمرینات ورزشی کشیدن صورت و ماساژ برخلاف جهت چروک‌ها همه می‌توانند از افتادگی پوست صورت ممانعت کنند.

۵. یک قاشق غذا خوری ماست را با یک قاشق غذاخوری آرد و یک قاشق غذا خوری جو پرک آسیاب شده و یک قاشق غذاخوری آبلیمو یا سرکه سیب مخلوط کنید. چهل دقیقه آن را روی صورت گذاشته و سپس با آب سرد بشویید. دست کم دوبار در هفته اینکار را انجام دهید.

۶. یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری نشاسته و یک قاشق بزرگ جو پرک آسیاب شده و یک قاشق بزرگ آبلیمو مخلوط کرده و سپس آن را با آب سرد مخلوط شده با سرکه سیب بشویید و پس از آت پوست خود را خوب مرطوب کنید. از این ماسک دوبار در هفته استفاده کنید. منبع: تابناک باتو

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مد و زیبایی پوست صورت چین و چروک چین و چروک افتادگی پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۸۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از بین بردن امضاهای طلایی و بسترسازی برای تحقق شعار سال با اصلاح حرایم بهداشتی دامپروری

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بسیاری از کارشناسان حرایم بهداشتی را مانع سرمایه گذاری در حوزه دامداری و مرغداری می‌دانند. به زعم آنان، ضوابط مربوط به این موضوع با جهش تولید تضاد دارند، زیرا از ورود عده زیادی از متقاضیان به کسب و کار‌های مربوط به دامپروری ممانعت می‌کنند.

کارشناسان اعتقاد دارند که باید ضوابط مربوط به حرایم بهداشتی به نحوی تغییر کنند که بیشترین امکان برای مشارکت مردم در زمینه دامپروری در کشور به وجود بیاید. به ویژه، آنان به این موضوع اشاره می‌کنند که طی ده سال اخیر بازبینی‌ای در حرایم بهداشتی دامپروری نداشته ایم و نیاز است با توجه به پیشرفت‌های علمی در کشور در این زمینه مصوبات جدیدی داشته باشیم. موضوع دیگر این است که ضوابط مورد بحث باید به تصویب هیئت وزیران برسد که تا کنون این اقدام صورت نگرفته است.

با توجه به عزم جدی دولت سیزدهم در راستای مقابله با سوءاستفاده‌ها و فسادها، انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر بازبینی در ضوابط مربوط به حرایم صورت بگیرد و شاهد تسهیل صدور مجوز‌ها در این زمینه باشیم. واقعیت این است که بر اثر این ضوابط، عده زیادی از متقاضیان از ورود به این حوزه بازمانده اند.

نظرات حسن نوروزی، عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس را در خصوص لزوم بازبینی در ضوابط مربوط به حرایم بهداشتی دامپروری با هدف تسهیل صدور مجوز‌ها و حداکثری سازی مشارکت مردم در اقتصاد این بخش می‌خوانید.

از نوروزی در خصوص حرایم بهداشتی دامپروری که طی ده سال گذشته به روز نشده اند و به تصویب هیئت وزیران نرسیده اند، سوال کردیم و وی در پاسخ گفت: باید بررسی‌های کارشناسانه در خصوص حرایم بهداشتی دامپروری صورت بگیرد. اگر امکانی برای تغییر این فواصل وجود دارد باید اعمال شود و در راستای تسهیل امور گام برداریم.

وی ادامه داد: هر سیاست گذاری‌ای که در کشور صورت می‌گیرد، باید در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید و مشارکت مردم باشد. به منظور دستیابی به این هدف باید به تسهیل مجوز‌ها بپردازیم و موانع پیش روی فعالان اقتصادی را از بین ببریم.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: رئیس جمهور و وزرا بر لزوم تسریع امور و تسهیل صدور مجوز‌ها تأکید دارند، اما متاسفانه برخی کارشناسان و مدیران میانی عادت کرده اند که پیش پای فعالان اقتصادی سنگ بیندازند و مشکل آفرینی کنند. دولت باید با جدیت در مقابل این افراد ایستادگی کند و زمینه را برای حضور حداکثری مردم در اقتصاد به وجود بیاورد.

نوروزی در خصوص این موضوع که بیش از ۴ هزار متقاضی راه اندازی واحد دامپروری به خاطر حرایم بهداشتی موفق به دریافت مجوز نشده اند، تصریح کرد: باید تقویت صنعت دامپروری و کشاورزی در کشور با جدیت در دستور کار قرار بگیرد. به جای اینکه برای متقاضیان مشکل آفرینی کنیم، باید به فکر بسترسازی برای فعالیت حداکثری آن‌ها باشیم. اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم و جهش اقتصادی رخ دهد، باید حمایت از فعالان اقتصادی را در دستور کار قرار دهیم.

نوروزی گفت: در زمینه تسهیل صدور مجوز‌ها و فراهم کردن بستر برای فعالیت متقاضیان در حوزه‌های مختلف نیاز به دستور رئیس جمهور داریم. وزرا نیز باید خارج از شبکه وزارتخانه‌ای تلاش خود را به کار بگیرند تا این امر تحقق یابد. تزریق جوانان به بدنه وزارتخانه‌ها می‌تواند در تغییر شرایط و تسهیل امور موثر باشد.

وی ادامه داد: کسی انتظار ندارد که اصول بهداشتی زیر پا گذاشته شود و یا به دور از عقلانیت تصمیم گیری‌ای صورت بگیرد. لازم است با بررسی‌های کارشناسانه در مورد حرایم و فواصل بهداشتی دامپروری تصمیم گیری شود. به نحوی که ضمن رعایت موازین بهداشتی، زمینه برای مشارکت مردم در این حوزه‌ها به صورت حداکثری فراهم شود.

وی ادامه داد: تسهیل مجوز‌ها و تصمیم گیری‌های صحیح در مورد حرایم بهداشتی دامپروری می‌تواند جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی را بگیرد. مواردی همچون امضا‌های طلایی اصلاً به نفع کشور نیست و باید حذف شوند و مسیر تحقق شعار سال در حوزه صنعت دام، با اصلاح حرایم بهداشتی به وقوع خواهد پیوست 

 

دیگر خبرها

  • صادرات خاویار طلایی از مبدا چهارمحال و بختیاری به کشور‌های مقصد
  • پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه
  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • دستگاه تحلیل سیگنال‌های الکتریکی در لایه‌های پوست ساخته شد/ امکان بهبود و پایش زخم
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • ۶ ریزمغذی موثر در جلوگیری از ریزش مو
  • همه چیز در مورد کرم زینک اکساید
  • پوست این میوه را حتما بخورید!
  • از بین بردن امضاهای طلایی و بسترسازی برای تحقق شعار سال با اصلاح حرایم بهداشتی دامپروری
  • سه روغن طبیعی برای تسریع رشد مو را بشناسید