Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@01:34:13 GMT

ارزش سهام در بورس عربستان کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۸۶۹۱

به گزارش شبکه خبری المسیره، ارزش دارایی های سهام در بورس عربستان در معاملات امروز (سه شنبه) و در پی حمله پهپادی نیروهای یمنی به دو ایستگاه پمپاژ نفت با کاهش 2.52 درصد رو به رو شد.
بر اساس این گزارش، ارزش سهام 162 شرکت از 192 شرکت ثبت شده در بورس عربستان بشدت سقوط کرد.
«خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان با اذعان به این حمله، گفت: در حمله هواپیماهای بدون سرنشین (درون) حامل بمب نیروهای یمنی، دو ایستگاه پمپاژ نفتِ شرق به غرب عربستان که نفت از این لوله ها از مناطق شرقی به بندر یَنبُع در ساحل غربی انتقال می یابد، هدف حمله قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بر اثر این حمله، ایستگاه شماره 8 این خطوط نفتی دچار آتش سوزی شد.
الفالح از توقف فعالیت خط لوله اصلی نفت میان منطقه الشرقیه و یَنبُع در ساحل دریای سرخ خبر داد و افزود: این اقدام برای تعمیر خط لوله صورت گرفته است.
بر اساس این گزارش شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) انتقال نفت از این خطوط را متوقف کرده است.
منابع نظامی یمنی صبح سه شنبه گزارش دادند که در واکنش به حملات مستمر ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در جریان یک عملیات نظامی، با هفت پهپاد تأسیسات حیاتی سعودی را هدف حمله قرار دادند.
عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
مرکز حقوق بشر یمن، اوایل فروردین امسال مجموع کشته های حملات ائتلاف عربی به این کشور را بیش از 16هزار نفر اعلام کرد که از این تعداد سه هزار و 547 تن کودکان و دو هزار و 271 زن هستند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۸۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با رشد ۱۷۰۴ واحدی به ۲,۳۰۵,۰۸۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۲۳۵۳.۶۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۱.۱۴۳ میلیارد سهم بود که طی ۵۳,۷۷۳ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۳۶۳.۶۳۲ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۳۷,۳۶۶.۳۳۷ میلیارد ریال شد.

به گزارش مهر، روز گذشته (۴ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در راستای تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه، فعالیت شرکت‌های بورسی را از این مالیات معاف کرد که این مساله موجب رشد شاخص کل در آغاز معاملات روز چهارشنبه شد.

کد خبر 6087226 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS  توسط کارگزاری مفید
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل
  • استقلال و پرسپولیس رسما فروخته شدند
  • بورس به مدار برگشت؟