Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر بدری شامگاه سه شنبه در ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه از اقدامات خوب اتاق بازرگانی که مشکلات را رصد می‌کنند و تکیه گاهی برای فعالان اقتصادی هستند تقدیر و تشکر می‌کنیم، اظهار داشت: در برگزاری جلسات ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تاکنون کار خوبی شده است و پیشبرد کار در این زمینه‌ها خیلی خوب بوده است و خیلی از مشکلات به واسطه همین رایزنی‌ها حل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتاق بازرگانی مشکلات را رصد می‌کند و تکیه گاهی برای فعالان اقتصادی است

وی با بیان اینکه برخی مسائل به دستورالعمل‌های کشوری برمی گردد که کار را مشکل کرده است، تصریح کرد: آنچه در اختیار ماست این است که مدیریت و پشتیبانی کنیم تا موانع برداشته شود. بنگاه‌هایی که مشکلات مالی و اختلافات ملکی دارند یا ناهماهنگی‌ها را برطرف کنیم. سال رونق تولید برای همین است که دستگاه‌ها از بخش تولید پشتیبانی کنند.

الان وقت فشار آوردن به واحدهای تولیدی نیست

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه بارها گفته‌ام، الان وقت فشار آوردن به واحدهای تولیدی نیست، افزود: بانک‌ها خودشان به ویژه در مورد واحدهای تولیدی فعال مساعدت کنند. به هر حال اشتغال ایجاد شده است و همه باید پشتیبانی کنند.

برخی در استان که بومی هم هستند به واسطه مسائل شخصی یا منفعت طلبی یا زیاده خواهی کار شکنی می‌کنند

بدری با اشاره به اینکه بانک‌ها ملاحضات را در نظر بگیرند و عجله‌ای برای وصول مطالبات خود نداشته باشند، الان در شرایط حصار اقتصادی هستیم، ادامه داد: حمایت کنیم از صنعتگران، حاشیه‌ها را مراقب باشیم. وارد جزئیات نمی‌شوم؛ اما نشانه‌هایی می بی نم که برخی‌ها در استان که بومی هم هستند به واسطه مسائل شخصی یا منفعت طلبی یا زیاده خواهی دارند کار شکنی می‌کنند که کاری که به نفع استان است انجام نشود.

وی با بیان اینکه امروز استان دارد معرفی می‌شود و جایگاهی پیدا می‌کند که سرمایه گذار بیاید و رونق کار و تولید ایجاد شود، تصریح کرد: نباید جریان‌های سیاسی یا دعوای جناحی یا اختلاف شخصی در کار خللی ایجاد کنند.

بعضی اقدامات مسئولان اجرایی را مصداق بارز اخلال در امنیت می دانم

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه بعضی اقدامات مسئولان اجرایی را مصداق بارز اخلال در امنیت می دانم و اگر لازم باشد برای آنها پرونده تشکیل می‌دهیم، افزود: کسی که بخواهد مردم را تحریک کند یا فضای دروغین ایجاد کند یا در فضای تبلیغات رسانه‌ای کاری کند که فعالیت واحدهای تولیدی را مختل کند؛ برخورد خواهیم کرد. اگر در کار کسانی که از بخش تولید حمایت و پشتیبانی می‌کنند اخلال ایجاد کنند برخورد خواهیم کرد. اینکه به واسطه مسائل سیاسی کسی بیاید فضاسازی کند درست نیست.

بدری یادآور شد: وقتی می‌بینید استان این همه مشکل اقتصادی دارد، جوان‌ها دارند مهاجرت می‌کنند، باید کمک کنید کارها رونق بگیرد نه اینکه کارشکنی کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث تزلزل در قوانین گفت: در شرایط فعلی لازمه این است که در کنار قوانین بسته‌های حمایتی برای تولیدکنندگان داشته باشیم تا مشکلی برای فعالیت آنها ایجاد نشود.

لیست واحدهای تولیدی خسارت دیده از سیلاب تهیه شود

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه در مورد مناطق سیل زده، برخی بازدیدهایی که رفته‌ایم مسائل را مشاهده کرده‌ایم، تصریح کرد: دولت وعده‌هایی که داده هم در حد دستورالعمل است که اجرا نشده است. در رابطه با واحدهای خسارت دیده از دادستان می‌خواهم لیست تهیه کنید و به دستگاه‌ها ابلاغ کنید.

بدری خطاب به دستگاه‌های اجرایی با تاکید بر اینکه باید مانور بدهید و کمک کنید، تأمین اجتماعی و اداره کار باید کمک کنند، انتظار دارم دستگاه‌ها پشتیبانی کنند، افزود: در رابطه با سیل باید کارهایی شروع شود که این همه خسارت هم به دولت وارد نشود. در دنیا اینگونه نیست که منابع جبران خسارات از بودجه عمومی تأمین شود. باید راهکاری دیده شود که بیمه‌ها پای کار بیایند. باید کارهایی شود که در آینده شاهد این موارد نباشیم.

کد خبر 4617176

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری لرستان خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۸۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند

قدس آنلاین: احمد وحیدی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای طرح نور با اشاره به اینکه موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست و غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند و درصد اندکی رعایت نمی‌کنند که بخش قابل توجهی با تذکر رعایت می‌کنند؛ بین آنها نیز تعداد انگشت‌شماری هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند و فراجا طبق وظایف قانونی‌اش موضوع را به مراجع قضایی دلالت می‌کند.

وزیر کشور تأکید کرد: این کلیت موضوع است که در چارچوب قانون عمل می‌شود و البته فراجا نیز نیروهای خود را توجیه کرده که حتما بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر ساختارشکنی دارد، تفاوت قائل باشند.

وی با تأکید بر اینکه اساس هم همین است که با تذکر آن فرد اصلاح شود. غالب افراد هم با تذکر توجه می‌کنند و رعایت می‌کنند از همین جا از همه بانوان محترمی که احیانا ممکن است توجه نداشته باشند به اینکه این مساله یک امر قانونی و مهمی در زندگی اجتماعی است، می‌خواهیم که این موارد را رعایت کنند.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که این طرح بر مبنای اختیارات وزارت کشور اجرا می‌شود یا قانون حجاب و عفاف با یادآوری اینکه این کار از وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضاییه است و اگر مشکلی باشد، طبیعتا باید به مرجع قضایی ارجاع دهند، اظهار داشت: قانون عفاف و حجاب، گفت: لایحه حجاب و عفاف هنوز مصوبه نهایی ندارد و در مجلس و شورای نگهبان به مراحل انتهایی و ابلاغ نرسیده است.

رقابت ۴۵ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس گفت: انتخابات در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود و در این انتخابات در مرحله دوم ۴۵ نماینده جدید باید در ۲۲ حوزه انتخاب شوند. از این تعداد در ۸ حوزه انتخابات تمام الکترونیکی انجام می‌شود از جمله در تهران و در واقع در حوزه‌هایی که بیش از دو نماینده در مرحله دوم دارد انتخابات تمام الکترونیکی برگزار می شود.

وی افزود: آموزش های لازم شروع شده از طریق صدا و سیما و سایر امکانات اطلاع رسانی به مردم اعلام می‌شود در دوره قبل هم این کار را در چند حوزه انجام دادیم که خیلی کار موفقی بود. تبلیغات هم مثل دوره قبل از یک هفته قبل آغاز می شود از همین جا می‌خواهم همه رسانه ها دست اندر کار باشند و زمینه خوبی را برای برگزاری انتخاباتی پرشور در مرحله دوم فراهم کنند

وزیر کشور درباره دیدارهای خود در پاکستان عنوان کرد: جلسات خوبی در معیت ریاست محترم جمهور با مقامات پاکستانی داشتیم گفت‌وگوهایی با مقامات امنیتی این کشور انجام شد و نظرات دو طرف بر ضرورت برقراری امنیت بین دو کشور، یکی بود و نظرها این‌گونه بود که جریانات تروریستی هدایت‌شده‌ از سوی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی هستند. هم‌چنین توافقات خوبی در زمینه هماهنگی برای برخورد با گروهک‌های تروریستی و هماهنگی‌های اطلاعات و کنترل مرز صورت گرفت. امیدواریم در عمل شاهد نتایج خوبی باشیم.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • وزیر کشور: فراجا نیرو‌های خود را در برخورد با بی حجابی توجیه کرده
  • افشاگری صهیونیست ها از کارشکنی نتانیاهو در مسیر تبادل اسرا
  • وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • اساس طرح نور اصلاح با تذکر است/ ماموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب
  • رضاییان: شرکت ذوب آهن درباره ربیعی کارشکنی کرد!
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟