Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@23:29:32 GMT

جوسازی رویترز علیه ایران در ماجرای بندر فجیره امارات

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۹۱۵۲

خبرگزاری انگلیسی رویترز در خبری به نقل از یک مقام آمریکایی که نامی از او نبرده، مدعی شده که ممکن است «گروه‌های نیابتی هوادار ایران یا گروه‌هایی که برای ایران کار می‌کنند» در حمله به چهار کشتی در نزدیکی سواحل امارات عربی متحده نقش داشته باشند.

این گزارش همچنین نقش داشتن نیروهای ایرانی در این حادثه را رد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش از «حوثی‌های یمن» یا «شبه‌نظامیان شیعه عراقی مورد حمایت ایران» به عنوان عاملان احتمالی این حادثه نام برده شده است.

این گزارش اما به وضوح تصریح کرده که «آمریکا دلیل محکمی در خصوص اینکه چه کسی این خرابکاری را انجام داده ندارد

یکشنبه گذشته، وزارت امور خارجه امارات متحده عربی پس از چند ساعت سکوت اذعان کرد که چهار فروند کشتی تجاری در سواحل این کشور در نزدیکی بندر فجیره امارات هدف آنچه این وزارتخانه اقدام خرابکارانه خواند قرار گرفته‌اند. پیش‌تر شبکه خبری المیادین از انفجار در هفت تا ده نفتکش در بندر فجیره امارات خبر داده بود.

بندر فجیره، از مهم‌ترین بنادر امارات عربی متحده است که مرکز سوخت‌رسانی به برخی کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها بوده و از مراکز ذخیره‌سازی نفت نیز به‌شمار می‌رود. این بندر در جریان جنگ رژیم بعث عراق علیه ایران تاسیس شد.

تلاش رویترز برای متهم‌سازی ایران با نقل جملاتی از یک مقام ناشناس آمریکایی در حالی صورت می‌پذیرد که «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در توئیتر نوشت: «"حوادث" را من در چند گفت‌وگو در ماه آوریل، پیش‌بینی کردم؛ نه به این دلیل که من یک نابغه هستم، بلکه به این دلیل که "تیم ب" (بولتون، بن سلمان، بنیامین نتانیاهو و بن زاید)، چنین گستاخانه از نسخه جان بولتون پیروی می‌کند. به هر حال، نیمی از "تیم ب"، شرکای جرم جنگ فاجعه‌بار عراق بودند. یادآوری آشکار! »

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران رویترز حوثی های یمن بندر فجیره امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروریختن پل در بالتیمور/ ۶ کارگر حین آسفالت جاده کشته شدند+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی برخورد یک کشتی باری به پلی در بندر بالتیمور در ایالت مریلند آمریکا، این بندر که از شلوغ‌ترین بنادر شرق آمریکا محسوب می‌شود، تعطیل شد و تاکنون ۶ نفر مفقود اعلام شده‌اند.

براساس اعلام گارد ساحلی ایالت مریلند، تیم‌های امداد و نجات به‌رغم شرایط به شدت دشوار در اعماق آب‌هایی که لاشه پل در آن غرق شده است، در حال جستجو برای پیدا کردن مفقود شدگان هستند اما به نظر می‌رسد که تاکنون ۶ کارگر جان خود را از دست داده باشند.

این کشتی باری موسوم به «دالی» با پرچم سنگاپور که بندر بالتیمور را به مقصد سریلانکا ترک کرده بود، به تیرک نگهدارنده پل فولادی «فرانس اسکات‌کی» برخورد کرد و به فرو ریختن آنی بخشی از این این سازه ۲.۵۷ کیلومتری منجر شد.

به‌دنبال این حادثه که دیروز رخ داد، تعدادی از وسایل نقلیه به همراه سرنشینان‌شان به داخل آب سقوط کردند. تیم‌های امداد و نجات دو نفر را نجات دادند که یکی از آنها در بیمارستان به سر می‌برد. به گفته مقامات، این دو نفر به همراه ۶ کارگر مفقودشده، در حال ترمیم و آسفالت جاده پل فرانسیس اسکات بودند!

کد خبر 6063315

دیگر خبرها

  • واکنش چین به اتهامات آمریکا و انگلیس
  • واکنش ایران به تایید نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین
  • بازدارندگی آمریکا در مقابل ایران تضعیف شده است
  • ببینید | فروریختن پل در بالتیمور
  • مرگ احتمالی ۶ نفر در حادثه فرو ریختن پل در آمریکا
  • فروریختن پل در بالتیمور/ ۶ کارگر حین آسفالت جاده کشته شدند+ فیلم
  • صندوق بین المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • بازگشت اسد به دنیای عرب
  • تا زمان توقف تجاوز به غزه عملیات‌های یمن ادامه دارد