Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@18:09:23 GMT

واکنش جرمی هانت به محکومیت جاسوس انگلیسی

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۹۱۵۷

واکنش جرمی هانت به محکومیت جاسوس انگلیسی

خبرگزاری فارس: به دنبال اعلام روز دوشنبه «قوه قضاییه ایران» مبنی بر محاکمه فردی با نام مستعار (ا.ا) در ارتباط با همکاری با دستگاه‌های اطلاعاتی انگلیس و «شورای فرهنگی بریتانیا» که در پوشش کارهای فرهنگی سعی در نفوذ در بخش‌های مختلف ایران داشت، «وزارت خارجه انگلیس» و «مدیر عامل شورای فرهنگی بریتانیا» واکنش نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه شبکه خبری «بی‌بی‌سی» «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس با حضور در مجلس عوام این کشور این اتفاق را «بسیار نگران کننده» خواند.

جرمی هانت در گفت‌و‌گو با برخی نمایندگان مجلس عوام اظهار داشت: «منتظر جزئیات هستیم اما پیشنهاد می‌کنم که این هفته به دیدار خویشاوندان این فرد برویم، زیرا ما بسیار، بسیار نگران آنچه که اتفاق افتاده هستیم و هر اقدامی را برای حمایت از این فرد انجام خواهیم داد.»

«سر سایران دوانس»مدیر عامل شورای فرهنگی بریتانیا نیز مدعی شد که این فرد اقدام جاسوسی انجام نداده است. وی گفت: «قاطعانه، اتهام‌‌های صادر شده را رد می‌کنیم.»

مدیر عامل شورای فرهنگی بریتانیا از ادامه تماس با وزارت خارجه انگلیس برای پیگیری این قضیه خبر داد.

به گفته سخنگوی قوه قضاییه، فرد دستگیر شده بارها با نام مستعار به کشور رفت و آمد و پروژه‌های مختلف فرهنگی را در کشور طراحی، برنامه ریزی، مدیریت و هدایت کرد. این جاسوس فرهنگی سرانجام با رصد دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور دستگیر شد پس از اعتراف صریح در زمینه همکاری با شورای فرهنگی بریتانیا و تعالیم داده شده توسط سرویس امنیتی انگلیس در فرآیند دادرسی و تحقیقات، سرانجام به موجب حکم دادگاه به تحمل 10 سال حبس محکوم شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس جاسوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۹۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس

.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ عوامل جناح راستگرای افراطی در لندن که پرچم انگلیس را بر دوش داشتند، مقابل دفتر نخست وزیری این کشور با نیرو‌های پلیس درگیر شدند.
امروز که همزمان با روز جورج مقدس در انگلیس است، ده‌ها نفر از افراد راستگرا در لندن، با خروج از محلی که پلیس در برابر دفتر نخست وزیری به آنان اختصاص داده بود، با نیرو‌های پلیس درگیر شدند. در تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، یکی از این نژادپرستان در لندن، با چتر به نیرو‌های پلیس حمله می‌کند.
بخشی از مردم در بریتانیا، به اهتزاز در آوردن پرچم انگلیس را نشانه نژادپرستی انگلیسی‌ها می‌دانند. شماری از تماشاگرنما‌ها در مسابقات ورزشی، از جمله در باشگاه‌های فوتبال، با پرچم انگلیس به رقبا حمله می‌کنند. به نوشته ایندیپندنت، امروز نیز شماری از حاضران در برابر دفتر نخست وزیری انگلیس، با سر دادن شعاری‌های نژادپرستانه، از تامی رابینسون، نژادپرست مشهور انگلیسی حمایت می‌کردند.
پرچم انگلستان یا بریتانیا تلفیقی از پرچم انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی است، اما گروه‌های راست افراطی فقط پرچم انگلیس را که دارای زمینه سفید با صلیب قرمز در وسط آن است پرچم این کشور می‌دانند.
پلیس با توسل به نیرو‌های ویژه و اسب سوار تلاش کرد این تظاهرات را مهار کند.

دیگر خبرها

  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • روز جهانی زبان انگلیسی ۱۴۰۳ + پوستر International English Language Day
  • حمله نژاد پرستان انگلیسی به زنان محجبه