Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@20:13:59 GMT

تصمیم هند درباره واردات نفت ایران پس از انتخابات

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۹۲۵۱

هند پس از پایان انتخابات عمومی درباره واردات نفت خام از ایران تصمیم گیری خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوشما سوارج، همتای هندی وی، روز سه شنبه دیدار و درباره تنش‌ها در خلیج فارس و همچنین نظام مالی ویژه برای افزایش روابط و همکاری‌های تجاری و اقتصادی با یکدیگر رایزنی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوارج در این دیدار که نخستین نشست میان دو طرف پس از اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا علیه بخش نفت ایران بود، به اطلاع ظریف رساند که دهلی نو تصمیم گیری درباره خرید نفت از ایران را به پایان انتخابات سراسری هند (۲۳ ماه مه) موکول کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه هند در توئیتی پس از این دیدار نوشت: سوشما سوارج، وزیر امور خارجه و محمد جواد ظریف، همتای ایرانی وی درخصوص مسائل و منافع دوجانبه گفتگو‌های سازنده‌ای داشتند. دو طرف همچنین درباره موضوعات منطقه‌ای از جمله افغانستان، دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را به اشتراک گذاشتند.

سفارت ایران در دهلی نو نیز اعلام کرد در دیدار سازنده میان ظریف و سوارج، موضع ایران در قبال توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ -موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک- تعمیق روابط دوجانبه، گام‌هایی که ایران در چارچوب برجام برداشته است و همچنین مسائل منطقه‌ای رایزنی کردند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انتخابات نفت ایران جمهوری اسلامی ایران خلیج فارس انتخابات ایران جمهوری اسلامی ایران خلیج فارس نفت واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن: منطقه بیش از هر زمان نیازمند آرامش است

وزیر امور خارجه اردن در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان گفت: امروز منطقه بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرامش است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن که در نیویورک به سر می‌برد، طی تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت؛ امروز منطقه بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرامش است و رژیم اسرائیل از مسیر جنگ روانی به دنبال منحرف کردن اذهان از موضوع اصلی غزه است.

وزیر امور خارجه اردن تاکید کرد؛ اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوء استفاده اسرائیل قرار نگیرد.

به گزارش تسنیم، پیش از روز گذشته حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، با ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن دیدار و گفتگو کرده بود.

در دیدار روز گذشته رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان ضمن تشریح ضرورت و ابعاد اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب دفاع مشروع و هشدار و پاسخ تنبیهی به حمله گستاخانه رژیم اسرائیل بر سفارت کشورمان در دمشق، تاکید کرد که اقدام نظامی ایران بسیار دقیق و حساب شده علیه پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیران خارجه برزیل و الجزایر
  • اردن: منطقه بیش از هر زمان نیازمند آرامش است
  • دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان در نیویورک
  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد
  • امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی اسرائیل با شدت بیشتری پاسخ می‌دهیم
  • عکس/ دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه