Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بغداد - ايرنا - وزير امور خارجه عراق در تماس تلفني با همتايان مصري و اماراتي خود اوضاع منطقه و روابط دو جانبه را با آنان بررسي کرد.

محمد علي الحکيم وزير امور خارجه عراق روز سه شنبه بطور با `سامح شکري` و `عبدالله بن زايد` وزيران خارجه مصر و امارات جداگانه تلفني گفت و گو کرد.
بيانيه هاي وزارت امور خارجه عراق حاکي است: الحکيم در اين تماس هاي تلفني، درباره روابط دو جانبه، راههاي تقويت آن و نيز آخرين اوضاع منطقه و بين الملل با همتايان خود بحث و تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ضرورت تلاش براي حفظ امنيت و ثبات منطقه و همکاري و گفت و گو براي حل مشکلات و بحران ها و خودداري از تشديد اوضاع که به نفع منطقه نخواهد بود، محورهايي ديگري بود که در تماس تلفني وزيران خارجه عراق و مصر مطرح شد.
اين تماس هاي تلفني در حالي انجام مي شود که کشورهاي منطقه از تنش آفريني، تهديدات و اقدامات تحريک آميز آمريکا در منطقه و تبعات آن بر خود نگران هستند.
عادل عبدالمهدي نخست وزير عراق نيز روز سه شنبه در کنفرانس خبري هفتگي خود گفت که تلاش هاي فراواني را براي خروج از بحران ناشي از اختلاف ميان ايران و آمريکا انجام داده و همچنان انجام مي دهد.
وي اظهار داشت: سه مکالمه تلفني با مايک پمپو وزير امور خارجه آمريکا پيش از سفر اخيرش به بغداد داشتم و با وي در خصوص مسائل منطقه و نقشي که عراق مي تواند در پيشگيري از بروز خطر ايفا کند، صحبت کردم.
دولت آمريکا بويژه از زمان رياست جمهوري دونالد ترامپ با نقض تعهدات خود در برجام و سپس خروج يکجانبه از اين توافقنامه بين المللي، بر خلاف قطعنامه 2231 شوراي امنيت سازمان ملل که آمريکا نيز به آن راي داده بود، مجموعه اي از تحريم ها و تهديدات را عليه جمهوري اسلامي ايران در دستور کار خود قرار داده و برغم هشدار بسياري از کشورها نسبت به يکجانبه گرايي و تنش آفريني دولت آمريکا، اين روند همچنان از سوي دولتمردان اين کشور و برخي وابستگان منطقه اي آنها ادامه دارد.
خاورم**4**380*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۰۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»

به گزارش «تابناک» به نقل از یورو نیوز، برنامه «پاداش برای عدالت» سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه ایالات متحده با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در ازای اطلاعات درباره سه مرد ایرانی با نام‌های «ر.ک»، «ک.ب.س.» و «ح. ه» تا ۱۰ میلیون دلار پاداش پرداخت می‌کند.
 
به ادعای این نهاد دولتی آمریکا؛ این افراد به انجام حملات سایبری «تحت هدایت و همکاری شرکت‌های نیابتی وابسته به سپاه پاسداران» به «بیش از ۱۲ شرکت آمریکایی، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده» متهم شده‌اند.

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • ایرلند: تل آویو جنگ در غزه را متوقف کند!
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه