Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا صلح‌جو، پیشکسوت قرآنی، استاد و داور بین‌المللی مسابقات قرآن، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در پاسخ به این سؤال که خبرگزاری ایکنا با توجه به رسالت خود در برنامه‌های قرآنی، در چه حوزه‌هایی غفلت داشته است گفت: بنده از عملکرد ایکنا راضی هستم و اعتقاد دارم این خبرگزاری در همه حوزه‌ها ورود خوبی داشته و قوی عمل کرده است چراکه واقعا جای یک خبرگزاری قرآنی در میان فضای رسانه‌ای کشور خالی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: نمی‌شود ما جامعه قرآنی با ادعاها و سردادن شعارهای بزرگ در مورد قرآن داشته باشیم اما خبرگزاری و مرکز رسانه‌ای قوی در حوزه فعالیتی قرآنی نداشته باشیم، خوشبختانه از سال‌های اول تأسیس این خبرگزاری شاهد رشد فعالیت‌ها و انعکاس اخبار در بخش‌های مهم قرآنی هستیم.
صلح‌جو اظهار کرد: رسالت خبرگزاری ایکنا بیشتر رسانه‌ای است اما آنچه امروز به آن نیاز داریم آموزش و تربیت است، اگر ایکنا بتواند در این زمینه ورود پیدا کرده و حداقل بسترهای آن را فراهم کند بسیار اقدام مناسبی انجام داده است، قبول داریم که رسالت ایکنا آموزش نیست اما می‌تواند در بسترسازی و ایجاد اشتیاق بین جوانان و قرآنیان مؤثر باشد.
داور بین‌المللی مسابقات قرآن ادامه داد: این خبرگزاری در حوزه آموزش می‌تواند با معرفی چهره‌های جدید و موفق قرآنی ایجاد انگیزه کند، معرفی شخصیت‌های برجسته قرآنی در قالب زندگی‌نامه آنان نیز می‌تواند در ترویج فرهنگ قرآنی و اشتیاق نوجوانان و جوانان به حرکت در سیر قران مثمرثمر باشد.
وی برلزوم الگوسازی برای نوجوانان تأکید کرد و افزود: اهم نیاز امروز جامعه آموزش مبانی الهی است همه افراد به فراخور علاقه خود می‌توانند در رشته‌ای فعالیت داشته باشند، همه باید دست در دست هم داده و روشی نو و متناسب با نیاز امروز نوجوانان ابداع کنیم.
صلح‌جو اظهار کرد: آموزش باید جذاب، برای جوان قانع کننده، به درون او نفوذ کرده و تحول‌ساز باشد، از ایکنا بعنوان رسانه‌، قاعدتاً باید انتظار انجام امور رسانه‌ای داشته باشیم که در این زمینه نیز بسیار موفق عمل کرده است، اما اگر بتواند در این زمینه بسترسازی کرده و مشوق‌هایی را ایجاد و انگیزش‌هایی بین جوانان حاکم کند گام بزرگی برداشته است.
وی در ادامه به برگزاری مسابقات قرآن نیز اشاره کرد و افزود: متأسفانه به مسابقه به عنوان مسأله زیربنایی نگاه نمی‌شود، مسابقه بیشتر جنبه تشریفاتی و تشویقی دارد، مسابقات از این جهت که بسترسازی لازم جهت ایجاد انگیزه به نوجوانان و جوانان را می‌دهد خوب است اما کار زیربنایی نیست.
صلح‌جو با اشاره به اینکه بهتر است افرادی که هر سال در مسابقات شرکت کرده و رتبه‌های برتر استانی را کسب می‌کنند به جهت ایجاد انگیزه دیگر رقبا در مسابقات شرکت نکنند، اظهار کرد: بهتر است برای حضور متسابقان در مسابقات ساز و کار قانونی تعریف شود تا ایجاد انگیزه و تشویق بیشتری برای جوانان ایجاد کند؛ چراکه مسابقات امروزی تنها جنبه تشویق دارد.
وی اضافه کرد: مهم‌ترین کار آموزش است، متسابقان از یک جایی به بعد باید خود را در حوزه آموزش و اتخاذ روش‌های نو و جذاب آماده کرده و هر سال در این امر ارتقا پیدا کنند، برای برگزاری هرچه موفق‌تر مسابقات قرآن باید طرح و نظرات جوانان را شنید و در قالب کارگروه‌های تخصصی چکش‌کاری شود و تصمیم‌سازان روی پیشنهادها فکر کرده و آنان را عملیاتی کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا ایکنا مرکزی ایکنای مرکزی ایکنا استان مرکزی استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۰۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ظرفیت خود را در اختیار حرکت عظیم زندگی با آیه‌ها قرار دادیم

به گزارش خبرنگار مهر، نشست نمایندگان جوامع قرآنی عصر سراسر کشور با حضور حجت الاسلام سید مصطفی حسینی مدیر جامعه قرآنی عصر در دار القرآن استان خوزستان برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه هر کدام از ما به عنوان سرباز کوچکی برای ولایت تصمیم به این ندای رهبرانقلاب برای احیای جلسات خانگی قرآن لبیک بگوییم، افزود: خداوند به این حرکت ما برکت داد طی چند سال نزدیک به ۲۰ هزار جلسه قرآن ثبت شده است و در اغلب شهرها نماینده داریم.

وی با بیان اینکه ما امسال ظرفیت خود را در اختیار حرکت عظیم زندگی با آیه‌ها قرار دادیم، گفت: امسال بر روی یک محتوا اتفاق نظر پیدا کردیم و الحمدلله لبخند رضایت بر لبان حضرت آقا نشست که در نوع خودش بی سابقه بود.

مدیر جامعه قرآنی عصر با بیان اینکه باید اردوهای تشکیلاتی به استان‌های مختلف برای انتقال تجربیات قرآنی صورت گیرد، گفت: حرکت‌های تشکیلاتی ایمانی که بدون هیچ حقوق و پاداشی صورت می‌گیرد از برکات و ارزاقی است که خداوند به مجموعه جامعه قرآنی عصر داده است.

وی با اشاره به این که در استان چهارمحال و بختیاری امسال هزار و ۴۰۰ جلسه خانگی قرآن جدید به ثبت رسیده است، گفت: در صحنه جنگ نرم که دشمن خانه به خانه پیش می‌رود ما هم می‌خواهیم به مقام معظم رهبری بگوییم که داریم کار می‌کنیم و برای هر خانه برنامه فرهنگی و قرآنی داریم.

حسینی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت نهادهای مختلف، اولویت اول را مردمی بودن این حرکت دانست و گفت: مردم بزرگترین ظرفیت برای کار فرهنگی و اجتماعی در کشور ما هستند که نباید از این ظرفیت غافل شد.

در ادامه حجت الاسلام سعید حردانیان مسؤول جامعه قرآنی عصر استان خوزستان با اشاره به علاقه خاص مردم این استان به فعالیت‌های قرآنی افزود: فعالیت‌های قرآنی در این استان تنوع خوبی دارد و اکثر قریب به اتفاق این جلسات به صورت مردمی و خودجوش شکل گرفته است.

وی افزود: طرح جدید قرآنی که در استان خورستان دنبال می‌شود راه اندازی مدرسه قرآنی است به این صورت که دانش آموزان پایه‌های هفتم تا نهم در مدارس قرآنی ثبت نام می‌کنند و در کنار درس‌های مدرسه کار قرآنی هم انجام می‌دهند روی حفظ قرآن کار می‌کنند.

گفتنی است مسؤولان جوامع قرآنی در استان خوزستان از مناطق عملیاتی دفاع مقدس نیز بازدید کردند و به انتقال تجربیات خود پیرامون فعالیت‌های قرآن پرداختند.

کد خبر 6083067 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • الفت با مفاهیم غنی قرآنی از آسیب‌های مدرن اجتماعی جلوگیری می‌کند  
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید
  • حق هنر کتابت قرآن ادا نمی‌شود
  • لزوم بهره‌گیری از گنجینه معرفت قرآنی
  • لزوم تعریف بسته‌های عملیاتی برای ادارات ایلام در حوزه سلامت
  • تعریف پنج برنامه راهبردی در زمینه امنیت غذایی
  • انتشار کارت ورود به جلسه نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ از روز دوشنبه/ جزئیات آمار شرکت‌کنندگان اعلام شد
  • امسال ظرفیت خود را در اختیار حرکت عظیم زندگی با آیه‌ها قرار دادیم