Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، در راستای امضای تفاهم نامه بنیاد شهید و نهاد کتابخانه های عمومی کشور، نشست سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان با مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران، فعالیت‌های مشترک در زمینه واگذاری کتابخانه تخصصی بنیاد شهید و همچنین اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مصطفی شمس الدینی پور، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی در جلسه ای که پیرامون اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه برگزار شد؛ عنوان کرد: شهدا حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و امروز بیش از هر زمان دیگری باید زندگی شهدا را الگو قرار دهیم.

 

وی در راستای انجام فعالیت های فرهنگی مشترک از برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه شهید حاج یونس زنگی آبادی خبر داد و گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان مجری این مسابقه است و کارگروه برگزاری مسابقه تشکیل شده است که اطلاعات مربوط به نحوه برگزاری این مسابقه پس از بررسی متعاقباً اعلام می شود.

 

احمد آزادوار، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این جلسه اظهار داشت: بنیاد شهید در راستای امضای تفاهم نامه این بنیاد و نهاد کتابخانه های عمومی کشور در نظر دارد «کتابخانه تخصصی شهید و شهادت» این بنیاد را به اداره کل کتابخانه های عمومی واگذار کند تا مورد بهره برداری عموم مردم قرار گیرد.

 

 

لازم به ذکر است ، کتابخانه تخصصی شهید در محل بنیاد شهید و امور ایثارگران دایر و ۹ هزار جلد کتاب در این کتابخانه موجود است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۰۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!

به گزارش قدس آنلاین، سی‌ام فروردین‌ماه خبری منتشر شد که چند کتاب قدیمی متعلق به کتابخانه تربیت تبریز با پیگیری مسئولان کتابخانه‌های عمومی به کتابخانه بازگشت. در پی این موضوع با حامد عبدوس، مدیرکل تأمین منابع کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در خصوص نفایس چاپی و اقدامات این سازمان برای حفظ این میراث گفت‌وگو کرده‌ایم.

مدیرکل تأمین منابع کتابخانه‌های نهاد با غیرقابل امانت خواندن منابع نفیس گفت: در «دستورالعمل منابع اطلاعاتی»، که در سال ۱۳۹۰ ابلاغ شده، امانت خارج کتابخانه‌ای کتاب‌های مرجع، کتاب‌های خطی، چاپ سنگی و چاپ سربی و کتاب‌های نفیس، کمیاب و نایاب ممنوع شد و مطالعه این منابع تنها در کتابخانه مقدور است.

او افزود: اگر این دسته از منابع در معرض فروش قرار داده شود، نشان‌دهنده سرقت آن از سوی افراد سودجو در پوشش عضو کتابخانه است.

عبدوس درباره اقدامات انجام‌شده برای حفظ نفایس چاپی گفت: همچنین با تشکیل «کارگروه نسخ خطی»، اقداماتی برای این دسته از نفایس چاپی طراحی و اجرا شد؛ بازدید کارشناسان نسخ از مراکز مبادله استان‌ها، کتابخانه‌های قدیمی و بخش نسخ خطی کتابخانه‌ها برای شناسایی نفایس چاپی و فهرست‌برداری، تعیین یک نفر رابط در هر استان به عنوان «کتابدار بخش نفایس چاپی»، فهرست‌نویسی، تهیه تجهیزات برای دیجیتال‌سازی و شناسایی کتاب‌های در معرض آسیب برای آفت‌زدایی بخشی از این اقدامات بوده است.

او درباره فروش کتاب‌های کمیاب یا قدیمی کتابخانه‌ها در بازار سیاه گفت: علی‌رغم اقدامات پیشگیرانه نهاد کتابخانه‌ها و حفظ و صیانت از میراث مکتوب کشور، بعضاً در دوره‌های گذشته و پیش از تأسیس نهاد و قرار داشتن کتاب‌های ارزشمند در قفسه‌های باز، عده‌ای از سودجویان که اقدام به خارج کردن کتاب‌های کمیاب یا نایاب متعلق به کتابخانه‌ها، اعم از کتابخانه‌های عمومی یا غیر از آن، کرده‌اند، آنها را به صورت غیرقانونی به فروش می‌رسانند. همه کتابداران و مسئولان نهاد نسبت به حفظ میراث فرهنگی کشور حساس هستند و چنانچه گزارشی در این خصوص دریافت کنند از طریق مراجع ذی‌صلاح در جهت حفظ میراث مکتوب اقدام می‌کنند.

مدیرکل تأمین منابع کتابخانه‌های نهاد با رد شبهه خروج این منابع در فرآیند وجین گفت: بر اساس دستورالعمل «وجین منابع اطلاعاتی»، نسخ خطی و نفایس چاپی و منابع دارای اهمیت به خاطر ویژگی‌های خاص (مانند ارزش هنری، اطلاعات منحصربه‌فرد، ارزش‌های تاریخی و مذهبی) شامل فرآیند وجین نیستند.

او تصریح کرد: با این توضیحات می‌توان درباره مواردی که بعضاً آگهی فروش آنها منتشر می‌شود گفت بیرون بردن کتاب‌های مربوط به قبل از استقرار سامانه‌های مدیریت کتابخانه‌ای، اعمال محدودیت امانت منابع ارزشمند و نفیس با دستورالعمل‌های ابلاغی و تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

عبدوس در پایان گفت: البته بعضاً افراد سودجو در پوشش عضو کتابخانه و در قالب امانت اقدام به سرقت و فروش منابع کتابخانه‌های عمومی می‌کردند که با شکایت نهاد و همکاری مراجع قضایی این باند و متخلفین شناسایی و دستگیر شدند که به دنبال آن منابع به کتابخانه بازگردانده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • ‌برگزاری کارگاه آموزشی بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودک و نوجوان معاصر در شیراز
  • انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید استان البرز
  • سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز منصوب شد
  • انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز
  • کتابخانه عمومی بزمان تجهیز می‌شود