Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و نامزد حزب دموکرات‌ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا قصد دارد از «الکساندرا اوکازیو کورتز» نماینده دموکرات نیویورک به عنوان سلاحی علیه «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و رقیب انتخاباتی‌ خود استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، در انتخابات میان دوره‌ای سال ۲۰۱۸ آمریکا سناتور ورمونت تلاش‌های گسترده‌ای برای پیروزی کورتز در رقابت با جوزف کرولی، نماینده جمهوری‌خواه ایالت نیویورک انجام داد. این در حالی است که سندرز قرار است از راهنمایی‌های کورتز برای رویارویی با جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ بهره ببرد. از سوی دیگر، اختلافات لفظی چند روز گذشته میان کورتز و بایدن، از دیگر دلایل جذب کورتز به ستاد انتخاباتی سندرز است.

اوکازیو کورتز، تا کنون به طور رسمی این موضوع را تایید نکرده است.

در حالیکه بسیاری از نظرسنجی‌ها حاکی از بخت بالای جو بایدن برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا است، اوکازیو کورتز حمایت خود را از بایدن به عنوان نامزد پیشتاز دموکرات‌ها اعلام نکرده است. او همچنین روز دوشنبه از یک طرح آب و هوایی که بایدن از آن حمایت کرده بود، انتقاد کرد و گفت: اگر همان سیاستمدارانی که در گذشته از عمل به این گونه طرح‌ها خودداری می‌کردند امروزه برگشته‌اند و می‌گویند به یک طرح میان راه برای نجات زندگی مان احتیاج داریم.

بایدن نیز در واکنش به اظهارات اوکازیو کورتز گفت: نگاهی به سابقه من بینداز.

برخی کارشناسان آمریکایی اعلام کرده‌اند کوترز گزینه مناسبی برای قائم مقامی سندرز ۷۷ ساله است. هر دوی آن‌ها سوسیال دموکرات هستند و هر دو مورد تایید جمعیت جوان آمریکا هستند. کورتز که با ۲۹ سال سن جوان‌ترین نماینده کنگره آمریکاست، از توانای بالایی برای جمع آری رای برای سندرز برخوردار است.

یکی از حامیان سندرز گفته است هر زمان او [کورتز] سخن می‌گوید همه با دقت به او گوش می‌دهند.

در صورتیکه کورتز از سندرز حمایت نکند بدون شک گزینه مورد نظر او «الیزابت وارن» نامزد دموکرات‌ها خواهد بود.

پنجاه و نهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز ۳ نوامبر ۲۰۲۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۱۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت طرح اصلاح مفادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

حسین محمدصالحی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در کمیسیون متبوعش، اظهار کرد: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری شهریور ماه سال 1399 در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به تصویب رسید و برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد و نمایندگان در جلسه علنی روز یکشنبه 11 آبان ماه همان سال با آن موافقت کردند.

وی یادآور شد: این طرح قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 1400، مرحله به مرحله در کمیسیون امور داخلی کشور بررسی شد و سپس به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید، شورای نگهبان نیز این طرح مجلس را تایید کرد اما در مجمع تشخیص مصلحت مباحثی پیرامون این طرح مطرح شد که نهایتا کنار گذاشته شد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس ادامه داد: اکنون طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها قرار ندارد اما اگر فرصت باقی بود و در دستور کار کمیسیون قرار گرفت مجلس تلاش خواهد کرد تا اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را نیز مانند قانون انتخابات مجلس و شوراها به سرانجام برساند.

محمدصالحی بیان کرد: به دلیل فشردگی کار کمیسیون در سال گذشته و قرار گرفتن اولویت‌هایی از جمله طرح شفافیت و ساماندهی تجمعات، لایحه برنامه هفتم و پس از آن بودجه سنواتی ،  امکان رسیدگی به این طرح در کمیسیون وجود نداشت و رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری از دستورکار کمیسیون شوراها خارج شد.

وی بیان کرد: امکان دارد که طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در سال جدید و تا قبل از پایان عمر مجلس یازدهم در دستورکار کمیسیون شوراها قرار گیرد تا این طرح نیز تعیین تکلیف شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه با تصویب طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری تغییراتی در شرایط نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ایجاد می‌شود،  گفت: بر اساس طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری قرار است مواردی از جمله بحث تایید صلاحیت‌ها، موضوع شرایط کاندیداها از مدرک تحصیلی تا موضوع رجل سیاسی و همچنین ایجاد شرایطی برای ثبت‌نام نامزدها اصلاح شود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • بکش اما خطا نکن!
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • بایدن در مخصمه؛ تشدید نارضایتی‌ها در پی حمایت از اسرائیل
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • آغاز انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در کرواسی
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف