Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان - ایرنا - هیات وزیران برای بازسازی و جبران خسارات در مناطق سیل‌زده استان گلستان با پرداخت کمک‌های بلاعوض و پرداخت تسهیلات بانکی به بیش از 20 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی موافقت کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، واحدهای خسارت دیده از سیل در مجموع 144 میلیارد ریال کمک شامل هر واحد شهری تا مبلغ 120 میلیون ریال و هر واحد روستایی تا مبلغ 100 میلیون ریال کمک بلاعوض برای احداث واحدهای مسکونی دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین دولت برای تعمیر واحدهای مسکونی و تجاری شهری و روستایی 50 میلیون ریال، تامین لوازم معیشتی 50 میلیون ریال، کمک هزینه اسکان موقت به هر واحد شهری 120 و هر واحد روستایی 60 میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت خواهد کرد.
علاوه بر آن، برای بازسازی هر واحد شهری 500 و هر واحد روستایی 400 میلیون ریال، تعمیر اماکن مسکونی و تجاری شهری و روستایی 150 میلیون ریال، تامین لوازم معیشتی واحدهای مسکونی 150 میلیون ریال و جبران خسارت واحدهای تجاری آسیب دیده شهری و روستایی 450 میلیون ریال تسهیلات با بازپرداخت 5 تا 15 سال و دوره تنفس شش ماه تا 3 سال پرداخت می شود.
این تسهیلات قرض الحسنه بانکی با کارمزد چهار درصد با ضمانت زنجیره ای برای جبران خسارات ناشی از سیل به خسارت دیدگان پرداخت خواهد شد.
همچنین هیات دولت اعلام کرد بدهی و معوقات و چک برگشتی احتمالی آسیب دیدگان به بانک ها مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد بود.
بارش های شدید و رگباری باران در روزهای پایانی سال گذشته و طغیان رودخانه ها و سر ریز شدن سدهای بوستان در کلاله، گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و وشمگیر در آق قلا منجر به آبگرفتگی شهر و روستاهای گنبدکاووس، آق قلا و گمیشان شد و خسارت زیادی به بخش های گوناگون وارد کرد.
3091

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 دولت گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد

عملیات اجرایی احداث سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی با حضور محمد اسلامی رئیس این سازمان در بوشهر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدهادی رستمیان عصر امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در آئین آغاز عملیات اجرایی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر با حضور محمد اسلامی رئیس انرژی اتمی، اظهار کرد: در یک رویکردی ارزشمند با نگاه بلند استاندار و همراهی وزارت راه و شهرسازی، ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر در مسیر محله‌های تنگک - عالیشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت. وی افزود: در این محدوده در کنار ساخت واحدهای مسکونی، سرانه‌های مختلف فضاهای آموزشی، بهداشتی، سبز و ورزشی دیده شده است.

معاون عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: برای ساخت واحدهای مسکونی این منطقه نقشه‌های معماری متفاوتی دیده شده و با ظرفیت موجود برای ساخت حدود ۱۳ هزار واحد مسکونی جمعیتی ۵۰ هزار نفری در این محدوده اسکان پیدا می‌کنند.رستمیان گفت: امید است شاهد رونق و تمدنی بسیار خوب در این نقطه زیبا از مرکز استان بوشهر باشیم.

منبع: فارس

کد خبر 747058

دیگر خبرها

  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در ایلام پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد