Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،در رابطه با ورود فاضلاب خام به تالاب انزلی و نداشتن تصفیه خانه در جوار تالاب اظهار کرد: این که گفته می‌شود فاضلاب تصفیه نشده به تالاب انزلی ریخته می‌شود را قبول ندارم چرا که اگر چنین باشد سازمان محیط زیست باید علیه این موضوع شکایت کرده باشد که تاکنون چنین چیزی گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فاضلاب خام را نمی‌توان داخل تالاب ریخت اگر چنین اتفاقی افتاده باشد شرایط تالاب انزلی بسیار بحرانی می‌شود.

تجریشی گفت: شهر انزلی برخلاف شهر رشت دو تصفیه خانه فاضلاب دارد و ظرفیت این دو تصفیه خانه تا ۲۰ سال آینده نیز پاسخگو است.

وی ادامه داد: ۲۰ در صد از شهر انزلی شبکه فاضلاب ندارند و ممکن است این ۲۰ درصد از طریق شبکه‌های آبراهه‌ای وارد تالاب شود.

بیشتر بخوانید: رد پای مقام مسئول در تخریب محیط زیستی تالاب انزلی

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: براساس تعهد وزارت نیرو باید پروژه‌های احداث تصفیه خانه‌ها را تکمیل کند.

وی بیان کرد: سازمان محیط زیست زمانی مجوز ساخت سد صادر را کرد که این مجوز با شرط وشروطی همراه بود.

تجریشی گفت:زمانی که بودجه یک کشور مشخص می‌شود برای هر طرح و پروژه‌ای مانند تامین آب سد‌ها، حفاظت و توسعه منابع آبی تصفیه خانه‌ها اعتباری اختصاص می‌دهند.

وی افزود: بنابراین این گونه نیست که برای ساخت سد هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص دهند، اما برای احداث تصفیه خانه ۴۰۰ میلیارد تومان هم بودجه تخصیص نیابد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست تالاب انزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۱۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،تقی پاشایی اظهار داشت: نگهداری از تاسیسات مربوط به دفع بهداشتی فاضلاب خانگی و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به این تاسیسات از برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب است.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح شبکه فاضلاب و دفع بهداشتی فاضلاب‌های خانگی گفت: امروزه ایجاد شبکه فاضلاب یکی از ضروری‌ترین تاسیسات مورد نیاز جوامع بشری برای رعایت بهداشت عمومی محسوب می‌شود و بر این اساس شرکت آب و فاضلاب خوی با نگاهی کلان و با صرف هزینه‌های سنگین و تحمل مشکلات اجرایی پروژه، اقدام به احداث شبکه و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مبتنی بر استاندارد‌های زیست‌محیطی جهان کرده و با تلاش مستمر در ارتقای سطح بهداشت عمومی گامی‌های بلندی برداشته است.

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۵ هزار روستا در کشور
  • حفظ محیط زیست و تکمیل فاضلاب شهری مطالبه مهم شاهرودی‌ها از دولت
  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • مسیر رسیدن به سرزمین های بهشتی ایران از کجاست
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • علیزاده طباطبایی: امام می‌خواستند ارتش حفظ شود/ آقای روحانی نقش موثری در تصفیه‌ ارتش نداشت/ داخل ارتش سال ۵۸ کاملا به هم ریخته بود
  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان