Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@07:18:21 GMT

آنچه لودریان بر زبان نیاورد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۱۳۱۶

آنچه لودریان بر زبان نیاورد

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه اقدام اخیر ایران در متوقف کردن برخی از تعهدات برجامی خود را «واکنش بد» توصیف کرد و از تهران خواست تا «بلوغ سیاسی» خود را نشان دهد، این در حالی است که رفتار کنونی فرانسه در قبال اقدام جمهوری اسلامی را می‌توان برگرفته از خوش خدمتی فرانسه به آمریکا دانست که برگرفته از تضعیف استقلال و عدم بلوغ سیاسی دولتمردان جوان و تازه‌کار این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، اعتراض‌های مردمی به نظام سرمایه‌داری در قالب جلیقه زردها هفته بیست و ششم را سپری کرده است که البته واکنش دولت ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه سرکوب و بازداشت بوده است. میزان محبوبیت ماکرون به پایین‌ترین سطح نزول کرده و حتی مخالفان وی گفته‌اند اگر در انتخابات اروپا طرفدارانش رای نیاورند باید او از قدرت کناره‌گیری کند. 
در عرصه اتحادیه اروپا فرانسه نتوانسته برنامه‌هایش در باب اقدامات مشترک اقتصادی و نیز موضوع برگزیت را اجرا سازد. 
فرانسه در سالهای اخیر عملا از اصول دوگل مبنی بر استقلال و آزادی جهانی فرانسه فاصله گرفته و بیشتر به مهره‌ای در دستان آمریکا مبدل شده است.
فرانسه در کنار حمایت از تروریست‌ها در سوریه، به دنبال جلب رضایت ارتجاع عربی است تا به فروش تسلیحات و سرکیسه کردن کشورهای عربی بپردازد.
فرانسه ایران را مانع سلطه بر خاورمیانه می داند چنانکه ماکرون و لودریان بارها تغییر رفتار ایران در منطقه و حذف توان موشکی ایران را مطرح کرده‌اند .
شبکه الجزیره اخیرا از حضور ناو فرانسه در سواحل لیبی و حمایت تسلیحاتی پاریس از خلیفه حفتر خبر داده است.
فرانسه با جوسازی ضد ایرانی به دنبال انحراف افکار عمومی از وضعیت بحرانی خود در عرصه داخلی و البته سرکوب‌های گسترده اعتراض های مردمی است. 
فرانسه بر این تصور است که موضوع ایران را به مولفه‌ای برای ایجاد اجماعی هر چند موقت در اروپا قرار دهد تا در سایه آن ناکامی‌هایش در اتحادیه اروپا را پنهان سازد. 
رفتار کنونی فرانسه در قبال اقدام جمهوری اسلامی را می‌توان برگرفته از خوش خدمتی فرانسه به آمریکا دانست که برگرفته از تضعیف استقلال و عدم بلوغ سیاسی دولتمردان جوان و تازه کار این کشور است.
فرانسه بر این تصور است که با اقدام علیه ایران می‌تواند ارادت خود به رژیم صهیونیستی را نشان داده و هم زمان نیز ارتجاع عربی را سرکیسه کند.
فرانسه با جوسازی علیه ایران به دنبال انحراف افکار عمومی از پرونده‌های بحران‌سازش در یمن، سوریه و لیبی است. 
فرانسه می داند حضور مستشاری ایران در منطقه و نیز توان موشکی و دفاعی آن برای حمایت از کشورهای منطقه است که نتیجه آن نیز عدم بهانه‌جویی بیگانگان برای حضور در منطقه می‌باشد. فرانسه با ادعای تهدید بودن جایگاه منطقه‌ای و توان دفاعی ایران سعی در محروم سازی منطقه از ظرفیت‌های جمهوری اسلامی دارد.

آنچه لودریان بر زبان نیاورد این است که مواضع وی و البته ماکرون در قبال جمهوری اسلامی برگرفته از بحران‌های داخلی و بیرونی این کشور است که با جوسازی ضد ایرانی به دنبال انحراف افکار عمومی از این بحران‌ها هستند. 
عدم بلوغ سیاسی سران پاریس مانع از درک این حقیقت شده است که راهکار حفظ برجام تعهدپذیری همگان به اجرای عملی برجام و نه لفظی و نیز استقلال اروپا در برابر باخ خواهی‌ها و زیاده خواهی‌های آمریکاست.
برجام می‌تواند استقلال اروپا و از جمله فرانسه را به جهانیان نشان دهد و به تقویت موقعیت اتحادیه اروپا نزد افکار عمومی منجر شود حال آنکه استمرار رفتارهای نادرست در قبال برجام بی اعتمادی بیشتر جهانی به اروپا و از جمله فرانسه را به همراه دارد. 
اقدام برای تضعیف ایران یعنی تضعیف محور مبارزه با تروریسم، مواد مخدر و آوارگی میلیون‌ها شهروند کشورهای مختلف که قطعا هزینه‌های بسیاری برای اروپا به همراه دارد چنان که اگر نبود ایران، اکنون تروریست‌ها بر عراق و سوریه مسلط و روزگار قاره سبز ( اروپا) را سیاه می‌کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه فرانسه کاهش تعهدات برجامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۱۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه بسیج شد تا امباپه چمپیونزلیگ ببرد!‏

به گزارش "ورزش سه"، فصل فوتبالی اروپا به نقطه اوج خود رسیده و ‏مثل همیشه در این برهه از فصل تیمها باید در برنامه‌هایی بسیار ‏متراکم هر چند روز یک بار به میدان بروند. اما در فرانسه، لیگ یک به ‏این نتیجه رسیده که باید به دو نماینده این کشور در اروپا، پاری سن ‏ژرمن و مارسی کمک کند. ‏

پی‌اس‌جی با عبور از بارسلونا در نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ حضور دارد و ‏مارسی هم خود را به نیمه‌نهایی لیگ اروپا رسانده است. لیگ یک ‏برنامه هفته‌های آتی خود را به شکلی تغییر داد که هر دو تیم زمان ‏کافی برای ریکاوری داشته باشند تا با آسودگی کامل در اروپا به میدان ‏بروند. ‏

بدو بازی رانس مقابل مارسی و نیس مقابل پاری سن ژرمن طبق ‏برنامه اولیه قرار بود در هفته سی و دوم برگزار شود ولی این دو بازی ‏از طرف لیگ یک به تعویق افتاده و قرار است چهارشنبه 15 مه برگزار ‏شود. این بازی‌ها در برنامه اولیه باید روز 4 مه برگزار می‌شد اما پاری ‏سن ژرمن سه روز بعد باید در برگشت نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ به ‏مصاف دورتموند می‌رفت. ‏

به این ترتیب پاری سن ژرمن پیش از دو دیدار رفت و برگشت با ‏دورتموند، بازی دیگری انجام نخواهد داد و شش روز برای ریکاوری ‏زمان خواهد داشت. ‏

پاری سن ژرمن قبل از بازی رفت مقابل دورتموند به مصاف لوهاور ‏رفته و 4 روز زمان دارد. امباپه و یارانش روز اول مه در دور رفت با ‏دورتموند بازی کرده و بعد از شش روز استراحت روز 7 مه در پاریس ‏میزبان آلمانی‌ها در دور برگشت خواهند بود. ‏

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • یاوه‌گویی وزیر دفاع فرانسه علیه ایران
  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!
  • آنچه که باید درباره شصتمین دوسالانه هنر ونیز بدانید از زبان امیر عبدالحسینی، کیوریتور ارشد پاویون جمهوری اسلامی ایران
  • دردسر تازه روسیه برای یک کشور اروپایی
  • دستاورد حمله به اسرائیل از زبان سفیر سابق ایران در فرانسه
  • کیلیان امباپه، سه‌گانه و آدیوس پاریس!
  • تاسیس«ائتلاف مساجد، جمعیت‌ها و رهبران مسلمان اروپا» در فرانسه
  • فرانسه بسیج شد تا امباپه چمپیونزلیگ ببرد!‏
  • مصر: در تنش اسرائیل و ایران هر آنچه می‌توان باید انجام داد