Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:50:32 GMT

توسعه ورزش نابینایان اصفهان نیازمند حمایت همه جانبه است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۱۳۳۹

توسعه ورزش نابینایان اصفهان نیازمند حمایت همه جانبه است

اصفهان - ایرنا- رییس هیأت ورزش نابینایان و کم بینایان اصفهان گفت : توسعه و رفع کمبودهای اعتبارات و سالن اختصاصی، نداشتن حامی مالی از جمله مشکلات فراروی این هیات نیازمند حمایت همه جانبه است.

سید اصغر فیاض روز چهارشنبه کمبود اعتبارات را عمده چالش این هیات اعلام و اضافه کرد : تزریق اعتبارات در برگزاری مسابقات، اجرای برنامه‌ های آموزشی و اردوهای فرهنگی عاملی موثر برای ارتقای هیأت ‌های ورزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بودجه سال 97 هیات را حدود یک میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در صورتی که هیات بخواهد به اهداف کلی خود در بحث استعدادیابی، آموزش، اعزام به مسابقات و میزبانی دست یابد حدود 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی ادامه داد : 450 ورزشکار سازمان ‌یافته به صورت فعال و در رشته ‌های گلبال، دو و میدانی ،جودو، پاور لیفتینگ ، شطرنج، ورزش همگانی و شنا در بخش آقایان و رشته های دو میدانی، شطرنج، گلبال، ورزش های همگانی، و شنادر بخش خانم ها زیر نظر این هیأت فعالیت دارند.
وی ورزش را عاملی برای افزایش شادابی در بین نابینایان و کم بینایان و در نهایت زمینه کسب استقلال نسبی آنان ذکر کرد و یادآور شد: یکی از راه حل های توانمند سازی معلولان گرایش به ورزش است و ورزش می تواند به سلامت روح و روان آن ها کمک و از منزوی شدنشان جلوگیری کند.
وی حمایت وزارت ورزش و جوانان برای بهبود زیرساخت‌ های ورزشی هیأت نابینایان و کم بینایان را ضروری دانست و بیان کرد: ایجاد سالن ‌های اختصاصی مجهز، عاملی برای استقبال این ورزشکاران از مقوله ورزش و تحرک است.
فیاض با اشاره به این که هیأت نابینایان استان با وجود مشکلات اعتباری عزم خود را برای ساماندهی و رفع موانع و کمبودهای ورزشکاران روشندل و کم‌ بینا جذب کرده است، گفت: برای عملیاتی شدن این اهداف اداره کل های بهزیستی و ورزش و جوانان استان یاریگر و پای کار هستند.
وی جایگاه اصفهان را سطح ملی در رشته های فوتبال پنج نفره، دو و میدانی،جودو، پاورلیفتینگ، شنا و گلبال را اول ذکر کرد و تصریح کرد : سال قبل در مسابقات پارا آسیایی که ١٥ درصد مدالها رهاورد ورزشکاران نابینا و کم بینا و جانبازان و معلولان اصفهان بود و تیم ملی موفق به کسب رتبه سوم آسیا شد.
استان اصفهان با 48 هیات ورزشی، افزون بر 300 هزار ورزشکار سازمان دهی شده دارد.
م/س 6026/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش اصفهان ورزش نابينايان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۱۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر ساعات کاری ادارات در فصل گرما مشروط به تصویب هیأت وزیران است

مهدی یزدان پناه شنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی با اشاره به اظهارات اخیر برخی مدیران وزارت نیرو درباره تغییر ساعت ادارات برای کنترل مصرف برق گفت: این موضوع ابتدا باید توسط هیات دولت تصویب شود و سپس توسط رییس سازمان اداری و استخدامی ابلاغ خواهد شد.

وی تاکید کرد: البته اظهارات مدیران وزارت نیرو بر مبنای همان مصوبه سال قبل بود، اما ممکن است امسال تغییراتی کند.

 سخنگوی صنعت برق ۲۰ فروردین سال ۱۴۰۳ اعلام کرد، ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد سال جاری تغییر می‌کند.

مصطفی رجبی مشهدی افزود: برای تغییر ساعت کار ادارات، مصوبه هیات وزیران در سال گذشته را داریم که همچنان قابل اجراست و امسال نیز اجرایی می‌شود که بر اساس آن ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور تغییر می‌کند.

بر اساس مصوبه سال گذشته هیات وزیران و به‌منظور مدیریت مصرف برق در فصل گرم سال، ساعت کاری ادارات به ۶ صبح تا ۱ بعدازظهر تغییر یافت که این اقدام کاهش ۸۵۰ مگاواتی اوج بار شبکه برق در تابستان ۱۴۰۲ را به همراه داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • امضای اسناد همکاری میان هیات‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان
  • اسناد همکاری میان هیات‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان امضا شد
  • هم‌اندیشی مدیران هیأت‌های رزمندگان اسلام در مشهد مقدس
  • ساماندهی مرز رسمی پرویزخان نیازمند همراهی همه جانبه دستگاه‌های متولی
  • رییس هیأت ورزش دانش‌آموزی استان بوشهر انتخاب شد
  • ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده در منطقه ۹ اصفهان
  • توسعه گردشگری اراضی عباس آباد نیازمند حمایت شورا و شهرداری تهران است
  • تغییر ساعات کاری ادارات در فصل گرما مشروط به تصویب هیأت وزیران است
  • حمایت از بخش ورزش‌ در استان قم ضعیف است