Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@18:02:06 GMT

به قاچاقچی سوخت تیراندازی نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۱۵۲۲

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: پلیس فتا این استان توانسته ۱۰۰ درصد جرایم مربوط به فضای مجازی را کشف کند که در نوع خودش یک موفقیت کم نظیر است.

به گزارش «تابناک»، سردار محمد قنبری در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر سیستان و بلوچستان، در خصوص وقوع سرقت‌ها و جرایم خرد در استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: خوشبختانه استان سیستان و بلوچستان نسبت به آمار کشور از حیث وقوع جرم وضعیت مطلوبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار قنبری افزود: برای مقایسه باید وسعت استان سیستان و بلوچستان را که تقریباً با وسعت چهار کشور اروپایی برابری می‌کند را در نظر گرفت و سپس به مقایسه وقوع جرم بین این کشورها و استان پرداخت که باز هم شرایط استان سیستان و بلوچستان در مقایسه با آنها مطلوب و ایده آل است.

وی با اشاره به اینکه وقوع جرم مسئله‌ای انکار ناپذیر است، ادامه داد: قطعاً باید به این نکته توجه داشت که سیستان و بلوچستان استانی پهناور است که از ۱۹ شهرستان تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برای مقابله با سرقت‌ها باید مراکز ترک اعتیاد در استان افزایش پیدا کند زیرا انگیزه‌های سرقت برای یک معتاد متفاوت است.

وی گفت: پلیس سیستان و بلوچستان می‌تواند ظرف ۴۸ ساعت کلیه معتادان را در سطح استان جمع آوری کند اما نکته اینجاست که کمپ‌های موجود استان ظرفیت پذیرش آنها را ندارد.

سردار قنبری افزود: این افراد پس از ورود به کمپ درمان می‌شوند و سپس به جامعه باز می‌گردند و این مهم نیازمند افزایش امکانات و کمپ‌ها از طریق بودجه‌های ویژه است که امیدواریم مدنظر مسئولان باشد.

رخنه امنیتی در استان سیستان و بلوچستان وجود ندارد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان از امنیت لازم برخوردار است و کلیه دستگاه‌های مربوطه تحت مدیریت قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران در جنوب شرق کشور و با همکاری نیروی انتظامی برای امنیت استان تلاش می‌کنند.

در حقیقت علت‌ها باید درمان شوند تا امنیت تولید شود و پس از آن نیروی انتظامی به حفاظت از امنیت بپردازد
وی تصریح کرد: این تلاش‌ها سبب شده با وجود هجمه‌های فراوان استان سیستان و بلوچستان همچنان امن باشد.

سردار قنبری ادامه داد: مقابله با تهدیدات احتمالی یکی از مهمترین اقدامات نیروهای انتظامی و امنیتی استان است که با هوشیاری و رصد اطلاعاتی حافظان امنیت پاسخ داده می‌شود و دشمنان متحمل ضربات سنگین می‌شوند.

وی در ادامه بیان کرد: در حقیقت علت‌ها باید درمان شوند تا امنیت تولید شود و پس از آن نیروی انتظامی به حفاظت از امنیت بپردازد.

معضلی بنام قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنانش به معضل قاچاق سوخت در استان اشاره کرد و اظهار داشت: طبق آمار میزان کشفیات سوخت ۶۴ درصد نسبت به دوسال گذشته در استان سیستان و بلوچستان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: مقابله با پدیده قاچاق از جمله اقدامات مؤثر پلیس برای کنترل تبعات این پدیده در جامعه است.

سردار قنبری ادامه داد: بخشی از قاچاق سوخت از طریق خودروهای سوختکش انجام می‌شود و پلیس همواره در برخورد با آنها با سعه صدر برخورد می‌کند و به هیچ عنوان تیراندازی به سمت قاچاقچی‌های سوخت انجام نمی‌شود مگر آنکه فرد خاطی خود اقدام به درگیری و تیراندازی کند.

وی از مقابله جدی پلیس با سوختکش ها و خودورهای پلاک مخدوش‌ها خبر داد و بیان کرد: در صورت مشاهده خودروهای پلاک مخدوش و هر گونه جعل، خودرو توقیف و راننده به مراجع قضائی معرفی می‌شود.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به زیر گر فتن عمدی مأمور پلیس راه توسط راننده خودروی حامل سوخت قاچاق بیان کرد: پلیس به هیچ عنوان مخالف امرار معاش مرزنشینان نیست اما باید روش‌های امرار معاش تغییر کند تا هم این افراد و هم پلیس متضرر نشوند.

وی بیان کرد: متأسفانه تبعات قاچاق سوخت نه تنها گریبانگیر خانواده‌ها می‌شود بلکه برای پلیس نیز خسارت‌های فراوانی از جمله شهادت نیروهای فداکار و جان بر کف انتظامی که برای این مردم شبانه روز مشغول به خدمت هستند را در بر دارد.

سردار قنبری عنوان کرد: خانواده این شهدا از جمله کودکان نیز با مشکلات فراوان در اثر فقدان سرپرست خانواده مواجه می‌شوند و سال‌های عمر خود را با نبودن پدر سپری می‌کنند و این مسئله بسیار تلخ است.

نگرش به نیروی انتظامی مثبت است

وی گفت: نیروی انتظامی نهادی اجتماعی است که با اقشار مختلف مردم سرو کار دارد و فعالیت‌هایش تنها به ساعات اداری خلاصه نمی‌شود و هر ساعت از شبانه روز آماده پاسخگویی به شهروندان است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بین نیروی انتظامی و اصحاب رسانه که نمایندگان مردم هستند ارتباط قوی برقرار است، ادامه داد: این ارتباط در بستر جامعه نیز نمود دارد و در نظر سنجی های صورت گرفته که معمولاً توسط موسساتی خارج از مجموعه انتظامی صورت گرفته مشخص شده نگرش‌ها نسبت به نیروی انتظامی مثبت است.

وی با اشاره به اینکه طبق این نظر سنجی ها رضایت عمومی از عملکرد نیروی انتظامی وجود دارد، تصریح کرد: قطعاً نگرش مثبت به نیروی انتظامی به معنای نگرش مثبت نسبت به نظام اسلامی است.

سردار قنبری گفت: نیروی انتظامی به دنبال تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در کشور و حرکت به سوی پلیس تراز انقلاب است که بسترها را برای تحقق آرمان‌های انقلاب فراهم کند.

وی عنوان کرد: امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای مختلف سرآمد و الگو است به طوری که بسیاری از کشورها به دنبال الگو پذیری از آن هستند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سامانه ۱۹۷ پل ارتباطی بین مردم و پلیس است، اظهار داشت: شهروندان با تماس با این سامانه به بیان انتقادها، پیشنهادات و خواسته‌های خود می‌پردازند.

وی با تاکید بر اینکه تماسهای مرتبط با این سامانه بدون هیچ دخالتی ثبت و ضبط و بررسی می‌شود، ادامه داد: روزانه هزار تماس غیر مرتبط با وظایف پلیس داریم اما کارشناسان و مشاوران ما با سعه صدر به پاسخگویی و مشاوره می‌پردازند.

سردار قنبری تاکید کرد: پلیس خود را خادم مردم می‌داند و ارتباط ما با مردم بسیار گسترده است و هیچ نهادی با این وسعت با مردم سرو کار ندارد.

۱۰۰ درصد جرایم در حوزه پلیس فتا در سیستان و بلوچستان کشف شده است

وی در ادامه به عملکرد پلیس فتا در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: پلیس فتا سیستان و بلوچستان توانسته ۱۰۰ درصد جرایم مربوط به فضای مجازی را کشف کند که در نوع خودش یک موفقیت کم نظیر است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال گذشته ۹۰ درصد جرایم در استان سیستان و بلوچستان کشف شده است و در بخش جنایی نیز ۹۵ درصد جنایت‌های که به وقوع پیوسته توسط پلیس شناسایی شده است که این مهم نشانه تخصص و اشراف اطلاعاتی پلیس در این استان مرزی است.

نوروز امسال تصادف منجر به فوت در جاده‌های درون شهری سیستان و بلوچستان نداشتیم

وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی سال ۹۸ حتی یک مورد تصادف منجر به فوت در جاده‌های درون شهری استان سیستان و بلوچستان نداشته‌ایم، افزود: به راستی تلاش نیروهای راهور استان برای تأمین نظم و انضباط ستودنی است.

سردار قنبری تصریح کرد: البته مسئولان شهرداری‌ها و همچنین راه و شهرسازی نیز باید با ایجاد زیر ساخت‌های لازم از جمله خیابان‌های مناسب و استاندارد در این بخش نقش آفرینی کنند.

وی اظهار داشت: قطعاً ایجاد فضای شهری مناسب، اصلاح تقاطع‌ها و بلوارها کمک شایانی به رانندگی صحیح در درون شهرها می‌کند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه هفته‌ای یکبار با مردم دیدار مستقیم دارد، بیان کرد: همچنین پرسنل نیروی انتظامی با حضور مستمر در محلات با مشکلات مردم آشنا هستند و بارها با هزینه شخصی خود نسبت به اطعام مردم حاشیه نشین شهرهای استان اقدام کرده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان وقوع جرایم نیروی انتظامی قاچاق سوخت جرایم سایبری پلیس فتا بهنام صفوی مارک ویلموتس هادی رضوی باتری قلب روز نکبت پایگاه نظامی آمریکا شاخص فلاکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۱۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل خوبی با مجموعه انتظامی درخصوص موضوع حجاب وجود دارد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام گفت: مجموعه انتظامی ضابط و بازوی اجرایی مقام قضائی است و تعامل خوبی در این رابطه وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، عبدالوهاب بخشنده امروز- دوشنبه بیست و هفتم فروردین‌- در جلسه هم‌اندیشی دستگاه قضاء و نیروی انتظامی استان، اظهار کرد: دستگاه قضائی و نیروی انتظامی ملزوم یکدیگر هستند و اقدامات صورت گرفته حاصل زحمات هر دو مجموعه است.

وی افزود: مجموعه انتظامی به عنوان ضابط و بازوی اجرایی مقام قضائی است که تعامل بسیار خوبی در این رابطه وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تصریح کرد: وظیفه ذاتی فراجا حفظ نظم و امنیت و دیگری ضابط بودن یعنی نیروی آموزش دیده تحت فرمان مقام قضائی بودن است.

بخشنده ادامه داد: در جرایم مشهود پلیس می‌تواند بدون اجازه مقام قضائی ورود کند که از جمله این جرایم کشف حجاب است که باید امر به معروف و نهی از منکر در اولویت قرار بگیرد و دادستانی استان در این زمینه به طور کامل از پلیس حمایت می‌کند.

سردار سلمانی، فرمانده انتظامی استان ایلام نیز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حجاب گفت: حجاب یک موضوع شرعی و سیاسی است و هدف دشمن کشف حجاب نیست بلکه برگشت کشور ایران به دوره طاغوت است بنابراین مسئولان باید به وظیفه خود در زمینه حجاب عمل کنند تا با هنجارشکنان به طور قاطع برخورد شود.

وی افزود: مردم استان مردمی متدین و ولایتمدار هستند و موازین شرعی و اسلامی را رعایت می‌کنند، مکان‌هایی از سطح شهر که بعضاً بدحجابی وجود دارد شناسایی شده است.

فرمانده انتظامی استان ایلام ادامه داد: پلیس فتا حوزه فضای مجازی را رصد می‌کند و به صورت قانونی پیگیری می‌کنیم و از حمایت دستگاه قضائی از پلیس قدردانی می‌کنیم.

علی‌محمدی، رئیس کل دادگستری ایلام با اشاره به حمایت از طرح پلیس در برخورد با هنجارشکنان عرصه حجاب و عفاف در جامعه، تصریح کرد: کسب رتبه اول کشوری توسط دادسرا و اجرای احکام کیفری دادگستری استان در عصه و کاهش جرم حاصل تلاش جهادی قضات و کارمندان و همراهی و همکاری ضابطین خاص و عام است.

وی افزود: در سال جاری نیز ارتقا فرهنگ صلح و سازش در اختلافات و درگیری‌ها، کاهش حوادث رانندگی و مقابله قاطع با سرقت باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

کد خبر 744863

دیگر خبرها

  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قم
  • کشف بیش از یک کیلو گرم مواد مخدر بلعی از سه قاچاقچی در بردسکن
  • حمایت دستگاه قضایی ایلام از پلیس برای برخورد با بدحجابی در جامعه
  • وقوع تیراندازی با سلاح شکاری در گرمسار/ضارب دستگیر شد
  • تعامل خوبی با مجموعه انتظامی درخصوص موضوع حجاب وجود دارد
  • عامل شهادت ستواندوم شهید حمید سلطانی نژاد به هلاکت رسید
  • عامل شهادت ‌شهید حمید سلطانی‌نژاد به هلاکت رسید
  • کشف یکهزار لیتر سوخت قاچاق در هندیجان 
  • دستگیری عاملان تیراندازی در بدره ایلام
  • دشمنان چشم دیدن پیشرفت سیستان و بلوچستان را ندارند