Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ مقامات آمریکایی یکی پس از دیگری تهدید نظامی و احتمال جنگ با ایران را تکذیب کردند.
به گزارش برنا، بامداد سه شنبه یک مقام آمریکایی که خواسته بود نامش فاش نشود، به خبرنگاران آمریکایی گفت:" ایران مظنون اصلی حمله به کشتی ها در بندر فجیره است". این خبر اما تا بعد از ظهر سه شنبه بیشتر دوام نیاورد و برایان هوک، مسوول میز ایران در وزارت امور خارجه آمریکا با تکذیب این خبر گفت:" هیچ مدرکی برای متهم کردن ایران در قضیه بندر فجیره وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

" وی البته تاکید کرد که دولت ترامپ قصد جنگ با ایران را ندارد.
این تکذیب برایان هوک اما همه ماجرا نبود، دیروز پمپئو پس از دیدار لاوروف تاکید کرد که هیچ برنامه برای رویارویی نظامی در دولت آمریکا وجود ندارد.
بازهم ماجرا به اینجا ختم نشد، برخی رسانه های آمریکایی از اعزام ۱۴۰ هزار نیرو نظامی امریکایی به خلیج فارس برای جنگ احتمالی با ایران خبر داده بودند، این خبر را ابتدا پمپئو تکذیب کرد و سپس خود ترامپ به همین تکذیب قانع نشد و بلافاصله در کاخ سفید مقابل خبرنگاران ایستاد  خبر اعزام ۱۴۰ هزار نیرو به خلیج فارس را "فیک نیوز" دانست.
تکذیب های پی در پی مقامات آمریکایی در حالی صورت می گیرد که تا بامداد دیروز آنها در حال شاخه و شانه کشیدن بودند و از احتمال جنگ با ایران و تهدیدهای نظامی خبر می دانند. این تکذیب های پی در پی نشان از یک عقب نشینی همه جانبه در آمریکا دارد اگرچه همچنان تیم "ب" مشغول جو سازی و بازی روانی است! برچسب ها: ایران ، جنگ ، دولت ، عقب نشینی ، کشتی

منبع: خرداد

کلیدواژه: ایران جنگ دولت عقب نشینی کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۱۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!

به گزارش همشهری آنلاین این مجله، دوشنبه ۳ اردیبهشت به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت: «اسرائیل پس از فشارهای آمریکا و متحدانش از طرح حمله گسترده‌تر به ایران صرف نظر کرد.»

به گفته این مقامات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، پس گفت‌وگوی تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، موضع خود را در مورد پاسخ به ایران تغییر داد.

علاوه بر این، مقامات اسرائیلی در ادعایی عجیب به «نیویورک‌ تایمز» گفتند که اسرائیل ابتدا پهپادهای کوچک (کوادکوپتر) به سوی اصفهان پرتاب کرد تا پدافند هوایی ایران را سردرگم کند.

این مقامات همچنین گفتند که اسرائیل به جای فرستادن جنگنده‌هایش به حریم هوایی ایران، تعداد محدودی موشک از هواپیماهای مستقر در صدها کیلومتری غرب ایران به سوی این کشور شلیک کرد.

این مقامات در مورد هدف حمله اسرائیل نیز گفتند که تل‌آویو به دنبال تأکید این بود که توانایی حمله به ایران بدون ورود به حریم هوایی این کشور یا حتی فعال کردن سامانه‌های دفاع هوایی آن را دارد.

این مقامات افزودند که اسرائیل می‌خواست به تهران پیامی ارسال کند مبنی بر اینکه می‌تواند به سیستم‌های دفاع هوایی در مرکز ایران، جایی که تعدادی از تأسیسات هسته‌ای بزرگ قرار دارد، حمله کند.

کد خبر 846469 برچسب‌ها ایران و اسرائیل ایران و آمریکا اسرائیل خبر ویژه حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • این شروع یک بازی جدید است | مقام سابق اسرائیلی: اصابت ۵ موشک از ۷موشک ایران یعنی نابودی قوی‌ترین سامانه دفاعی دنیا
  • وال‌استریت‌ژورنال: دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل بود
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • مُهر پایان طوفان الاقصی و وعده صادق بر دوره آمریکایی خاورمیانه
  • شبیه‌سازی جنگ ایران و آمریکا
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • پمپئو در کتابش درباره راضی کردن ترامپ به ترور سردار سلیمانی چه نوشته است؟