Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان غربي گفت: حدود 130 هزار واحد مسکن روستايي شهرستان هاي مختلف استان در برابر حوادثي نظير حريق، صاعقه، انفجار، زلزله، آتشفشان، رانش زمين، سيل و طغيان آب بيمه مي شود.

به گزارش ايرنا، رضا حسيني روز سه شنبه در جلسه مشترک با عضو هيات مديره بيمه دانا در آذربايجان غربي افزود: بر اساس تفاهم نامه همکاري بين استانداري آذربايجان غربي و بيمه دانا، اين تعداد منازل مسکوني با سرمايه 300 ميليون ريالي به مدت يکسال زير پوشش بيمه قرار مي گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: از اين تعداد 75 هزار واحد مسکن روستايي در محدوده 20 کيلومتري نوار مرزي قرار دارد.
وي بيان کرد: هزينه بيمه مساکن روستايي در محدوده 20 کيلومتري نوار مرزي در اين طرح با 14 ميليارد و 820 ميليون ريال اعتبار از محل درآمدهاي فروش سهميه سوخت مرزنشينان پرداخت مي شود.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان غربي تاکيد کرد: هزينه پوشش بيمه ساير مساکن روستايي در سراسر آذربايجان غربي نيز به صورت 50 درصد مشارکتي با روستاييان پرداخت خواهد شد.
حسيني گفت: بيمه شدن واحدهاي مسکوني در مقابل حوادث طبيعي از اهميت ويژه اي برخوردار بوده و کاهش هزينه هاي دولتي و افزايش رسيدگي به حادثه ديدگان بلاياي طبيعي از مهمترين اهداف اين طرح است.
به گزارش ايرنا، 304 هزار خانوار روستايي در 2 هزار و 200 روستاي بالاي 20 خانوار آذربايجان غربي سکونت دارند.
اين استان مرزي داراي سه ميليون و 265 هزار نفر جمعيت است که 34.6 درصد از آن در مناطق روستايي و 65.4 درصد در مناطق شهري زندگي مي کنند.
9918/2093
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۱۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان

عزیز ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: باید هم‌زمان با اجرای طرح‌های هادی در سطح روستاها یا بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی، بافت و اصالت خانه‌های روستایی هم حفظ شود که این مساله به‌ویژه در روستاهای هدف گردشگری مورد توجه است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان با اشاره به شناسایی ۱۶ روستای دارای بافت با ارزش در قوچان به‌ویژه روستاهای هدف گردشگری، بیان کرد: برای شروع کار از روستای هدف گردشگری شمخال شروع که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است و طرح آن مراحل نهایی را طی می‌کند تا به سمت اجرایی شدن حرکت کند.

وی با تأکید بر این مطلب که باید نمای سنتی نیز در ساخت خانه‌های روستایی به‌جای نماهای سنگی فرهنگ‌سازی تا هویت روستایی حفظ شود، گفت: این مساله در روستای عمارت در حال انجام بوده و حتی طرح سنتی برای دیوارهای مسجد این روستا پیش‌بینی‌شده است تا همان حالت سنتی قدیم مورد توجه قرار بگیرد.

ابراهیمی یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت را طرح نهضت ملی مسکن دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار و ۱۰۳ واحد در سطح روستاهای این شهرستان سهمیه در نظر گرفته‌شده بود که یک هزار و ۳۸ واحد انعقاد قرارداد انجام دادند و تاکنون برای ۱۹۰ واحد پایان کار صادرشده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان بابیان اینکه ۵۸۴ واحد مسکن روستایی این طرح نیز در مرحله دیوارچینی قرار دارند، تصریح کرد: از مجموع ۴۰ هزار پاکت سیمان تقسیمی نیز برای شهرستان ۱۵ هزار ۵۹۳ پاکت به‌صورت رایگان تحویل متقاضیان شده است.

کد خبر 6087358

دیگر خبرها

  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان