Web Analytics Made Easy - Statcounter

محقق مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: امکان تولید انبوه گیاهان دارویی در این استان وجود ندارد.

مهدی ایمانی با اشاره به این‌که یکی از اهداف اساسی کشت گیاهان دارویی در هر نقطه از دنیا، استفاده از ماده موثره آن برای تولید دارو است، افزود: زمانی‌که شرکت و کارخانه‌های داروسازی زیادی برای استفاده از ماده موثره این گیاهان به منظور تولید دارو به اندازه کافی وجود ندارد، کشت گیاهان دارویی راه به جایی نمی‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر بیشتر فروش کشت گیاهان دارویی در این استان به بخش‌هایی همچون عطاری‌ها محدود شده است.

ایمانی اظهار کرد: برای اینکه بتوان کشت گیاهان دارویی را در سطح انبوهی تولید کرد متقاضیان خرید در ابتدا بخشی از محصول تولید شده را به منظور ارزیابی ماده موثره تست می‌کنند و سپس مقداری از بهای لازم را برای کشت انبوه پرداخت می‌کنند این درحالی است که وقتی چنین اتفاقی نمی‌افتد کشت در سطح انبوه صورت نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: برای اینکه یک کشاورز بتواند در اندازه انبوهی کشت گیاهان دارویی را انجام دهد باید هزینه آن نیز پرداخت شود اما زمانیکه کشاورز کشت را انجام می‌دهد اما از آن خرید نمی‌شود و یا محصول وی باید باقی بماند به امید اینکه بعد از یکسال شاید از وی خرید شود، ترجیح می‌دهد محصولات دیگری را کشت کند.

این محقق خاطرنشان کرد: در کشت گیاهان دارویی همچون نعنا فلفلی توفیقات خوبی را داشته ایم اما متأسفانه کشاورزان دیگر تمایلی به کشت آن نداشته و مزارع خود را تبدیل به مزرعه‌های زعفران کرده اند.

وی تصریح کرد: پرآب طلب بودن نعنا فلفلی و بالا بودن قیمت فروش زعفران نسبت به گیاه مذکور موجب شد تا محصول تولید شده در این مزارع تغییر کند./ ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۱۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا

مهدی بیات‌منش کارشناس حوزه بورس کالا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: عرضه زعفران در بورس کالا دارای مزیت‌های مختلفی است که این مزیت‌ها از چندین جهت به سود مصرف کننده نهایی و تولید کننده خواهد بود. 

این کارشناس حوزه بورس کالا گفت: اولین مزیت عرضه زعفران در بورس کالا بحث شفافیت است به سبب ساختار داده‌محوری بورس کالا تمام اطلاعات در یک بستر شفاف وجود دارد مورد بعدی حذف واسطه هاست همواره بسیاری از کشاورزان از وجود دلالان بر سر زمین ناراضی بودند، اما بستری هم برای عرضه وجود نداشت با فراهم شدن امکان عرضه در بورس کالا حالا کشاورزان می‌توانند بدون هیچ واسطه‌ای به شکل مستقیم محصول خود را به تمام دنیا بدون هیچ گونه محدودیت جغرافیایی به دست مصرف‌کننده و متقاضیان برسانند.

او همچنین می‌گوید: موضوع دیگر بحث کشف نرخ در بورس کالا است بر اساس عرضه و تقاضا این کشف نرخ شکل می‌گیرد که این هم به شکل شفاف و بدون هیچگونه رقابت ناسالم است و همین روند هم اطمینان خاطر مناسبی را برای کشاورزان فراهم می‌کند. همچنین با عرضه زعفران دیگر امنیت فیزیکی هم تامین خواهد شد و کشاورزان مجبور به نگهداری محصول خود در خانه یا سردخانه‌های غیر استاندارد نخواهند بود.

بیات‌منش در ادامه اظهار کرد: اما بورس کالا چگونه به افزایش کیفیت کمک خواهد کرد؟ انبار‌های بورس کالا هر نوع کیفیت زعفرانی را پذیرش نمی‌کنند و تمام محصولات قبل از پذیرش کیفیت سنجی می‌شوند حالا کشاورزان برای این که محصول خود در بورس کالا پذیرش شود مجبور است کیفیت محصول خود ارتقاء و با کیفیت بورس کالا تطبیق دهد که این در مجموع کمک به افزایش کیفیت نهایی خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان