Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@13:51:18 GMT

درخواست مجلس برای برخورد با یک کارخانه متخلف

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۱۷۹۴

درخواست مجلس برای برخورد با یک کارخانه متخلف

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به معاون رئیس جمهور خواستار برخورد قانونی با تخلفات وسیع زیست محیطی کارخانه صنایع شیمیایی کاوه سودا شدند.

به گزارش مشرق، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به معاون رئیس جمهور خواستار برخورد قانونی با تخلفات وسیع زیست محیطی کارخانه صنایع شیمیایی کاوه سودا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه که به امضای نمایندگان مردم تبریز، اسکو و آذرشهر، بناب، مراغه و عجبشیر رسیده، آمده است:

آقای دکتر عیسی کلانتری
معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست
سلام علیکم

احتراماً به آگاهی می‌رسانیم؛ با وجود آلودگی خطرناک پساب و پسماند کارخانه صنایع شیمیایی کاوه سودا که تولیدکننده کربنات سدیم در شهرستان مراغه می‌باشد، اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از اقدام قانونی برای برخورد با تخلفات وسیع این واحد شیمیایی قصور کرده است.

بیشتر بخوانید: نامه نمایندگان به "روحانی" درباره کنکور

جهت مزید آگاهی اضافه می‌نماییم که روزانه ۸ هزار متر مکعب پساب صنعتی با مقدار PH نزدیک ۱۱ و مقدار EC حدود ۲۰۰ هزار و نیز حدود ۱۳۰ تن پسماند خطرناک صنعتی بدون تصفیه در محوطه اطراف کارخانه به وسعت حدود ۳۰۰ هکتار دفع شده و موجب آلودگی وسیع منابع زیر زمینی آب و خاک منطقه و نیز آلودگی پارک ملی دریاچه ارومیه می‌شود.

عدم اجرای ماده ۱۱ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، تبصره ۱ ماده ۳۸ قانون اخد عوارض آلایندگی زیست محیطی و ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی در برخورد با واحد آلاینده موصوف موجب بروز تنش‌های اجتماعی و مخدوش شدن وجهه سازمان حفاظت محیط زیست در پاسداری از حریم طبیعت شده است.

علی‌هذا از آنجایی که شواهد متقن موجب بروز علامت سوال‌های جدی در این خصوص شده است، مصرانه از جنابعالی می‌خواهیم با اعزام تیمی مستقل انطباق فعالیت این واحد را با موازین زیست محیطی مورد بررسی قرار داده و نتیجه آن را گزارش نمایند.»

به گزارش تسنیم، این نامه به امضای علی جلیلی نماینده مراغه و عجبشیر، ضیاء‌الله اعزازی نماینده بناب، زهرا ساعی، محمدحسین فرهنگی، احمد علیرضا بیگی و اسماعیل سعیدی نمایندگان مردم تبریز، اسکو و آذرشهر رسیده است.

گفتنی است در ماه‌های اخیر بحث بحران زیست محیطی کارخانه صنایع شیمیایی کاوه سودا در مراغه در صدر اخبار رسانه‌های آذربایجان شرقی و حتی رسانه ملی قرار گرفته است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید وعده های روحانی بازار سکه و ارز بندر فجیره تخلف کارخانه مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۱۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، علی نیازی دادستان عمومی و انقلاب قائم شهر در بازدید میدانی از محل دپوی زباله از نزدیک مشکل سرازیر شدن شیر آبه‌های ناشی از دپوی زباله به محیط زیست را مورد بررسی قرار داد.

دادستان عمومی و انقلاب قائم شهر، حفظ و سلامت محیط زیست را یک مطالبی عمومی دانست و از مسئولان و دستگاه‌های ذی ربط این شهرستان خواست نسبت به جلوگیری و رفع مشکلات زیست محیطی اهتمام جدی ورزند.

نیازی با اشاره به خطرات و تبعات ناشی از سرازیر شدن شیرآبه‌های زباله به محیط زیست بر ضرورت تعامل و همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط با شهرداری قائم شهر برای برون رفت از این معضل زیست محیطی تاکید کرد.

او با اشاره به مجاورت محل انباشت زباله قائم شهر با رودخانه تلار و نزدیکی آن به شهر قائم شهر و چندین روستا و اراضی کشاورزی در پایین دست، خواهان اتخاذ تدابیر ویژه از سوی ادارات آب منطقه‌ای، محیط زیست، شورای شهر و شهرداری قائم شهر در مهار و جلوگیری از ورود شیر آبه‌های زباله به رودخانه به ویژه دراین ایام و فصل زراعی کشاورزان شد.

دادستان قائم شهر با اشاره به نگرانی کشاورزان پائین دست به خاطر ورود شیرآبه و بالابودن میزان آلودگی در آب رودخانه و خطرات و تهدیدات آن به آبزیان و محیط زیست، بر تعامل و همکاری و تلاش مضاعف دستگاه‌های مسئول شهرستانی در حل این معضل زیست محیطی تاکید کرد.

در این بازدید اسماعیلی عضو شورای شهر قائم شهر گفت: با مصوبه شورا، شهرداری ساخت مرکز تصفیه خانه شیرابه‌ها را در محل دپوی زباله آغاز کرده و در صورت حمایت مسئولان استانی در تامین اعتبارات مالی این پروژه ظرف چند ماه آینده تکمیل و آماده بهره برداری خواهد شد.

در شهرستان قائم شهر روزانه ۲۰۰ تن زباله در محل سایت زباله دپومی شود که با تکمیل پروژه تصفیه خانه شیرآبه زباله، بخش عمده این معضل زیست محیطی در قائم شهر برطرف خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۸ میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • انتقاد منتخب مردم قم در مجلس از نوع شهرسازی در کلانشهرها
  • جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر
  • ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی
  • روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست