Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرید و فروش مسکن در ۲۱ روز ابتدای اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ در کل کشور یک درصد افزایش را نشان می‌دهد، رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان شهرکرد از افزایش ۳۰ درصدی معاملات از ابتدای سال جاری تا کنون در شهرستان شهرکرد خبر می‌دهد.

به گزارش ایسنا، مهم‌ترین ویژگی این روزهای بازار مسکن چهارمحال و بختیاری، تردید فروشندگان و عدم توان متقاضیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور خانه اولی‌ها و کسانی که قصد تبدیل به احسن کردن آپارتمان خود را دارند از اواخر سال گذشته در بازار مسکن پررنگ شده و آمار گویای آن است معاملات در سال جاری به خصوص در فروردین ماه افزایش یافته است.

کارشناسان، علت اصلی این مساله را التهاب شدید قیمت‌ها می‌دانند که برخی آگهی‌های کذایی نیز به این جو دامن زده است. به همین دلیل در روز ۱۲ اردیبهشت ماه دستور برداشتن قیمت از آگهی‌ها اعلام شد.

طبق گزارشات میدانی بعد از این تصمیم، بازار در شرایط ابهام قرار گرفت و قیمت‌ها دیگر بالا نرفت، اما مجدداً روز ۲۱ اردیبهشت ماه با لحاظ شروط چهارگانه که مهم‌ترین آن به استعلام قیمت از اتحادیه املاک مربوط می‌شود، قیمت مجدداً در آگهی‌ها درج شد.

گزارش‌های میدانی از بازار مسکن حاکی از آن است بعد از ۱۲ اردیبهشت ماه که قیمت از آگهی‌ها برداشته شد، هرچند قیمت‌ها پایین نیامده اما بالا هم نرفته است.

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: بعد از آن‌که قیمت از آگهی‌های سایت‌های اینترنتی حذف شد مقداری تب افزایش قیمت فروکش کرد اما به اعتقاد من آینده بازار مسکن به شرایط کلی اقتصادی مربوط می‌شود.

ابراهیم علیرضایی همچنین کاهش سودهای بانکی را باعث سرازیر شدن سرمایه‌های مردم در بازار مسکن عنوان کرد و گفت: از طرفی گرانی مصالح ساختمانی و وجود دلالان در این عرصه موجب التهاب بازار مسکن شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسی باید از ورود دلالان به بازار مسکن جلوگیری کند، تاکید کرد: اتحادیه املاک باید در این زمینه ورود کرده و مانع از سوءاستفاده آن‌ها شود.

محمد رئیسی رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان شهرکرد نیز درباره علت التهاب و افزایش رو به رشد قیمت مسکن می‌گوید: هجوم مردم برای خرید مسکن به التهاب بازار دامن زده است.

وی با بیان اینکه مردم دیگر کشورها با گرانی کالا، آن را تحریم کرده و نمی‌خرند، ادعا کرد: مقصر اصلی در بازار مسکن مردم هستند که زمینه را برای سو استفاده دلالان فراهم کرده‌اند.

رئیسی بها دادن به دلالان را از دیگر دلایل افزایش قیمت در شهرکرد عنوان و تصریح کرد: از سوی اتحادیه مشاوران املاک بنگاه‌هایی که دلالان در آن معامله‌گر هستند شناسایی و به دادستانی شهرکرد اطلاع داده شده است که امیدواریم مدعی‌العموم در این زمینه ورود جدی داشته باشد.

این موضوع را از دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرکرد جویا شدیم که عبدالرضا علیمحمدی در این خصوص اظهار کرد: تا کنون گزارشی از فعالیت دلالان بازار مسکن به دادستانی شهرکرد اطلاع داده نشده است.

وی با بیان اینکه دادستانی در برخورد با دلالان با قاطعیت عمل می‌کند، خاطرنشان کرد: با اخلالگران در نظام اقتصادی برخورد خواهد شد.

افزایش بی‌رویه قیمت مسکن باعث ایجاد نگرانی و سردرگمی خریداران شده است، اکثر قریب به اتفاق کارشناسان مسکن وجود دلالان در بازار و قیمت گذاری‌های کاذب آنان را یکی از دلایل اصلی گرانی مسکن عنوان می‌کنند اما چه زمانی قرار است ردپای دلالان از بازار حذف شود و گرانی‌ها تا کی قرار است پیش برود؟

گزارش از: ساناز صیدی سامانی

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت مسکن منطقه چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۱۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی همزمان در سه نقطه شهرستان اردل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ فرماندار اردل گفت: در این طرح برای احداث هر ساختمان ۱۶۰ مترمربع زمین اختصاص داده شده است و متقاضیان این طرح‌ها تایید نهایی دارند.
شکوهی افزود: هم‌اکنون روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر اردل همزمان در پنج سایت مسکونی در حال اجرا است.
به گفته وی همچنین ۲۰۰ واحد مسکن روستایی در شهرستان اردل افتتاح شد.
شهرستان اردل در فاصله ۷۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

دیگر خبرها

  • نخستین مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه
  • بارش باران محور‌های چهارمحال و بختیاری را لغزنده کرد
  • ردپای آرامش در بازار‌ها
  • لغزندگی برخی محور‌های چهارمحال و بختیاری
  • ۳۰۰ ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم
  • 300 ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم
  • نرخ خرید بازار مسکن در تهران؛ خرید مسکن در زمزم با ۲.۵ میلیارد
  • برگزاری جشنواره ملی روستایی و عشایری در شهرستان کوهرنگ
  • توسعه گردشگری سلامت در چهارمحال و بختیاری در دستور کار است
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی همزمان در سه نقطه شهرستان اردل