Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@00:12:06 GMT

ماجرای آتش‌سوزی در پالایشگاه تبریز چه بود؟

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۱۹۲۱

روابط عمومی پالایشگاه تبریز: تعمیرات رایج پالایشگاه تبریز بدون مشکل پایان یافت و واحد‌ها در حال راه‌اندازی هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ شاکر خفایی افزود: آتش غلیظی که برفراز این پالایشگاه مشاهد شد، ناشی از هدایت مواد هیدروکربنی به مشعل ایمنی و سوختن آن به عنوان بخشی از فرآیند راه اندازی دوباره بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعمیرات اساسی رایج پالایشگاه تبریز بدون هیچ‌گونه حادثه و مشکلی پایان یافت و واحد‌ها در حال راه‌اندازی دوباره هستند.
وی اضافه کرد: در زمان راه‌اندازی واحدها، به‌منظور رعایت دستورالعمل‌های ایمنی، مجبور به بستن اضطراری یکی از واحد‌های در حال راه اندازی پالایشگاه تبریز بودیم که این موضوع نیز به نوبه خود سبب هدایت حجم انبوهی از مواد هیدروکربنی در زمانی کوتاه به مشعل ایمنی پالایشگاه شد و دود و شعله مشاهده شده بر فراز مشعل نیز ناشی از سوختن گاز‌های انتقالی در آن بود.
رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل پالایشگاه تبریز گفت: واحد یاد شده، دوباره مطابق طراحی در مدار و شرایط کاملا تحت کنترل است.
امروز (سه‌شنبه، ۲۴ اردیبهشت‌ماه) در شبکه‌های اجتماعی، تصاویری از مشاهده دود و آتش غلیظ بر فراز پالایشگاه تبریز منتشر و دست به دست شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پالایشگاه پالایشگاه تبریز تبریز آتش سوزی بهنام صفوی مارک ویلموتس هادی رضوی باتری قلب روز نکبت پایگاه نظامی آمریکا شاخص فلاکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۱۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت مرد ۶۰ ساله بر اثر آتش سوزی منزل در شمال تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، جلال ملکی گفت: ساعت ۱۱ و ۱۳ دقیقه ظهر امروز یک مورد آتش سوزی در ساختمانی در­خیابان حسینی، خیابان مجیدیه شمالی به سازمان آتش نشانی اعلام شد و بلافاصله دو ایستگاه با امکانات کامل به محل اعزام شدند.

این مقام مسئول افزود: آتش نشانان در محل مشاهده کردند، آتش سوزی در یک واحد آپارتمان ۷۰ متری در طبقه سوم یک ساختمان چهار طبقه دوازده واحدی اتفاق افتاده و این منزل مسکونی کاملا شعله ور است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: در داخل این واحد ۷۰ متری، مقدار زیادی لوازم مستعمل و ضایعات، ­دو ظرف کوچک حاوی بنزین، افشانه، حشره کش و وسایل این چنینی که قابلیت انفجار و اشتعال دارند، وجود داشت.

ملکی افزود: به گفته افراد حاضر در محل در داخل این منزل یک نفر حضور داشت و دو انفجار کوچک هم در منزل اتفاق افتاده بود.

این مقام مسئول گفت: پیش از رسیدن آتش نشانان درب واحد باز شده بود و منزل کاملا شعله ور بود که آتش نشانان عملیات را آغاز کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود: آتش نشانان حین عملیات با وضعیت سوخته یک مرد حدودا ۶۰ ساله مواجه شدند که به تایید عوامل اورژانس جان خود را از دست داده بود.

ملکی گفت: آتش نشانان از گسترش آتش به اطراف جلوگیری کردند و پس از ایمن سازی و تخلیه دود، محل را به عوامل انتظامی تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت
  • آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت
  • ماجرای شلیک پدافند در تبریز چه بود؟ / روایت مقامات رسمی درباره صداهای شنیده شده در اصفهان و تبریز
  • ماجرای انفجار در تبریز فعال شدن پدافندها بود
  • ماجرای انفجار در تبریز مشخص شد!
  • ماجرای آتش‌سوزی در شرق تهران چه بود؟
  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با ۶ کشته
  • اطفای حریق انبار ضایعات در دورود
  • فوت مرد ۶۰ ساله بر اثر انفجار منزل مسکونی
  • فوت مرد ۶۰ ساله بر اثر آتش سوزی منزل در شمال تهران