Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@16:18:34 GMT

حافظان و قاریان همدان رتبه بندی می شوند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۲۰۰۸

حافظان و قاریان همدان رتبه بندی می شوند

جهان آرا گفت: مجمع اساتید، قاریان و حافظان استان همدان در نظر دارد بین جمعیت قاریان و حفاظ استان انسجام ایجاد کرده و علاوه بر رتبه بندی آنها، تا پایان سال، کارت شناسایی برای فعالان این حوزه صادر کند.

«قاسم جهان‌آرا»در گفتگو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: مؤسسه قرآنی ندای ترنم ملکوت همدان، به‌عنوان یکی از موقوفات مرحوم همراهیان، فعالیت رسمی خود را از سال ۹۱ آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر مؤسسه قرآنی ندای ترنم ملکوت همدان با بیان اینکه مخاطبان اصلی این مجموعه خواهران هستند، افزود: همه روزه مراسم جزء خوانی قرآن کریم از ساعت 10 الی 12 در محل موسسه برگزار می‌شود در ادامه جلسات تفسیر قرآن و دوره‌های مهدویت نیز در این مکان برگزار می‌شود.

 

جهان آرا با اینکه این مجموعه به صورت ویژه دارای مرکز حفظ مجازی قرآن کریم است، گفت: مرکز حفظ مجازی قرآن کریم موسسه با 250 عضو از 4سال گذشته به صورت رسمی فعالیت خود را با حضور سه مربی آغاز کرده است.


مدیر مجمع اساتید، قاریان و حافظان استان همدان با بیان اینکه سه مربی هر هفته به مدت ۱۰ دقیقه محفوظات حافظان را ارزیابی می‌کنند، بیان کرد: شرکت‌کنندگان در این طرح، طی سه ماهه موفق به حفظ ۱ جزء از قرآن کریم می‌شوند.

 

مدیر مؤسسه قرآنی ندای ترنم ملکوت همدان با بیان اینکه پرسنل و مربیان این مجموعه همگی تحصیل کرده و دارای مدارک بالای دانشگاهی است عنوان کرد: در طول سال همواره کلاس‌های رو خوانی، روان خوانی، تجوید سطح 1 و 2، تفسیر، حفظ، مفاهیم ،نهج‌البلاغه و ... در این مجموعه برگزار می‌شود.

 

جهان آرا با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات این مجموعه، برگزاری مهد‌های قرآن ویژه خردسالان است ابراز کرد: هر سال طبق مقررات و آئین نامه وزارت آموزش و پرورش ، همزمان با آغاز سال تحصیلی مهد‌های قرآن نیز در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

 

مسئول هیئت بازرسین اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور ادامه داد: یکی از مهد‌های قرآن شهر همدان که تحت نظر آموزش و پرورش استان فعال است، در موسسه قرآنی ندای ترنم ملکوت است که با ظرفیت موجود سالانه 20 خردسال 5 تا 6 سال را پذیرش می‌کند.

 

جهان آرا با بیان اینکه 5 سالی است مهد قرآن خردسالان با حضور 3 مربی موسسه فعال است گفت: در این کلاس‌ها، خردسالان 17 سوره قرآن را طی یک سال تحصیلی با ادبیات مخصوص قرآنی حفظ می‌کنند.  

 

مدیر مؤسسه قرآنی ندای ترنم ملکوت همدان ادامه داد: این مجموعه در طول چند سال اخیر موفق به برگزاری دوره‌های فنی تربیت مربی رو خوانی، روان خوانی، تجوید و حفظ قرآن با حضور اساتید برجسته کشوری شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این مؤسسه یکی از مراکز تخصصی حفظ قرآن کریم است، بیان کرد: سهم استان همدان در راستای اجرای طرح تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، ۲۲۷ هزار حافظ است که در این راستا با فعالیت دستگاه‌‌های متولی، حدود 50 هزار حافظ قرآن تربیت شده است.

 

مدیر مؤسسه ندای ترنم ملکوت با بیان اینکه این مجموعه مخاطبان بسیاری دارد عنوان کرد: در این مجموعه مربیان و مدرسان با مدارج علمی بالا و متخصص در رشته‌های مختلف قرآنی مشغول به فعالیت هستند.

جهان آرا با اشاره به اینکه 100 قاری ممتاز در استان وجود دارد گفت: مجمع اساتید، قاریان و حافظان استان همدان در نظر دارد بین جمعیت قاریان و حفاظ استان انسجام ایجاد کرده و علاوه بر رتبه بندی آنها، تا پایان سال، کارت شناسایی برای فعالان این حوزه صادر کند.

 

وی با بیان اینکه فرهنگسرا‌ها و تالار قرآن و فجر همدان در حوزه برنامه‌های قرآنی ظرفیت بالایی دارند ابراز کرد: ما به دنبال فعال سازی و استفاده هر بیشتر از ظرفیت مراکز قرآنی در استان جهت گسترش فعالیت‌های قرآنی و به تبع توجه به مفاهیم قرآن و جاری نمودن آن در زندگی هستیم.

 

 

پایان پیام/580

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان قرآن ماه مبارک رمضان سبک زندگی اسلامی روزنامه آذربایجان غربی مصلی قرآن کریم ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۲۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی ظهر سه شنبه در نشست خبری نوزدهمین آزمون سراسری اعطا مدارک تخصصی به حافظان قرآن کریم اظهار کردک در حال حاضر ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان وجود دارد و بیش از ۲۵۰۰ جلسه قرآن به صورت روزانه در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

مسؤول دارالقران اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: نوزدهمین آزمون سراسری مدرک تخصصی حافظان قرآن کریم در سه رشته ۱۰ جز و ۲۰ جز و کل قرآن همزمان با سراسر کشور روز ۱۴ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی گفت: اعطا مدرک تخصصی یکی از خدمات ویژه است که برای حافظان در نظر گرفته شده است و در این مرحله نوزدهمین آزمون برگزار خواهد شد.

رمضانی بیان کرد: حافظانی که اهتمام به حفظ قرآن داشته باشند برای ۱۰ جز مدرک دیپلم علوم قرآنی، ۲۰ جز مدرک لیسانس علوم قرانی و حفظ کل مدرک دکترا داده می‌شود.

خراسان رضوی دارالقران ایران است

مسؤول دارالقران اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه استان خراسان رضوی دارالقران ایران است، گفت: هیچ استانی این حجم از قاریان و حافظان را ندارد و در این آزمون با ۱۶۱۷ نفر ثبت نام رتبه اول را در کشور از نظر تعداد شرکت کننده داریم.

وی از افزایش تعداد حوزه‌های امتحانی نسبت به سالهای گذشته خبر داد و افزود: آزمون در هفت حوزه تربت جام، سبزوار، نیشابور، کاشمر، خواف و مشهد در ۲ حوزه خواهران و برادران برگزار می‌شود که در سالهای قبل فقط یک حوزه در استان داشتیم.

رمضانی گفت: برای شرکت در آزمون تأمین هزینه‌های برگزاری از خود حفاظ مبلغی گرفته شود، ولی علی رغم این موضوع تعداد بیشماری شرکت کردند.

کد خبر 6086796

دیگر خبرها

  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • برگزاری نوزدهمین آزمون تخصصی حافظان قرآن در خراسان رضوی
  • رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • تربیت حافظان قرآن در موسسه بیت‌الاحزان قم