Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نيويورک – ايرنا- مدير `برنامه مديريت جنگ` در مدرسه مطالعات پيشرفته بين المللي دانشگاه جان هاپکينز گفت: سياست فشار همه جانبه دولت ترامپ به ايران نمي تواند مانعي در برابر نفوذ منطقه اي تهران به وجود آورد.

`دانيل سيرور` روز شنبه در گفت وگوي اختصاصي با ايرنا افزود: سياست فشارحداکثري احتمالا انگيزه ايران را براي راه اندازي مجدد برنامه هسته اي خود افزايش داده و ممکن است که آن را به سرعت به سوي دستيابي به فناوري مورد نياز سوق دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به تحريم هاي همه جانبه و غيرقانوني آمريکا بر ضد ايران ادامه داد: البته تحريم ها دسترسي به منابع مالي را براي تهران محدود کرده است، اما برنامه ها با اولويت بالا هميشه منابع مورد نياز خود را دريافت خواهند کرد.
اين تحليلگر مسايل بين المللي اضافه کرد: در مجموع، نتيجه تضعيف بيشتر اقتصاد ايران خواهد بود؛ اما تاثير کمي بر برنامه هاي هسته اي و موشکي ايران يا نفوذ ايران در عراق، سوريه و يمن خواهد داشت.
اين برنامه ها اولويت دارند، به ويژه اينکه تحريم ها باعث تقويت موضع سياسي تندروها در تهران مي شود.
**ترامپ براي گفت و گو التماس مي کند
سيرور به سخنان اخير ترامپ مبني بر آمادگي براي گفت وگو با ايران اشاره کرد و گفت: من اين نکته را اضافه مي کنم که دولت ترامپ براي گفت وگو با ايران التماس مي کند. تاکنون، تهران نشانه اي از تمايل براي گفت وگو نشان نداده است، مگر آنکه ايالات متحده دوباره به برجام بازگردد.
وي تصريح کرد: من واقعا فکر نمي کنم اين اتفاق بيفتد، زيرا ترامپ راه بازگشت خود را بسته است.
اين استاد آمريکايي در پاسخ به پرسشي درباره سخنان رييس جمهوري ايران در خصوص مهلت 60 روزه به طرف هاي برجام براي اجراي تعهدات خود گفت: روحاني سخت تلاش مي کند تا مقصر فروپاشي برجام قلمداد نشود. او تلاش کرد چهره اي معقولانه، به ويژه در برابر اروپا، روسيه و چين ارائه دهد. من شک دارم که اروپايي ها بتوانند کار خاصي انجام دهند. شرکت هايشان براي مقابله با تحريم هاي آمريکا تماي ندارند، زيرا منافع تجاري آنها در ايالات متحده بسيار بيشتر از ايران است.
استاد دانشگاه جان هاپکينز خاطرنشان کرد: آنها آنچه را که مي توانند انجام داده اند اما اقداماتشان کندتر از آنچيزي است که بايد باشد.
اروپام*م.ع*1429 ** 1546
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۲۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران قصد تشدید تنش ندارد/ باید مانع حمله به رفح شد

وزیر خارجه اردن اشغالگری رژیم اسرایئل در منطقه را عامل همه تنش‌ها و بحران‌ها در اراضی اشغالی و منطقه دانست و گفت که این اشغالگری امنیت و ثبات برای تل‌آویو به ارمغان نمی‌آورد.

به گزارش مشرق، «ایمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن امروز پنجشنبه با انتقاد از اقدامات رژیم اسرائیل تنش در منطقه را به اشغالگری این رژیم دانست و گفت که ایران به دنبال درگیری و جنگ نیست.

او گفت که رژیم اسرائیل حدود ۳۴۰۰۰ فلسطینی از جمله ۱۳۰۰۰ کودک و همین تعداد زن را در غزه کشت و غزه را ویران کرد اما اراده مردم آن برای زندگی کردن را نتوانست بشکند.

وزیر خارجه اردن با بیان اینکه «صلح، ثبات و امنیت حاصل نمی شود مگر با تحقق حقوق کودکان فلسطین در یک کشور مستقل فلسطین»، اظهار داشت: اشغال و صلح ضد هم هستند و به هم نمی رسند.

الصفدی درباره خطر تشدید تنش و جنگ هشدار داد و گفت: «خطر تشدید و گسترش جنگ در غزه به صورت منطقه ای هر لحظه که تجاوزات ادامه می یابد بیشتر می شود».

وزیر امور خارجه اردن با بیان اینکه ایران به دنبال تشدید تنش نیست، گفت: پس از اعلام عدم تشدید تنش از سوی ایران، باید از تشدید تنش از سوی اسرائیل در منطقه جلوگیری کرد».

ایمن الصفدی در ادامه مدعی شد: «باید برای جلوگیری از تشدید بیشتر تلاش کنیم و ما اجازه نمی‌دهیم اسرائیل یا ایران، اردن را به عرصه درگیری تبدیل کنند».

به گزارش خبرگزاری عمون اردن، وزیر خارجه این کشور افزود: «تجاوز به غزه امنیت را برای اسرائیل به ارمغان نمی آورد و صلحی که به اشغال پایان می دهد، تضمین کننده امنیت و صلح است».

صفدی در مورد قصد رژیم اسرائیل برای حمله به جنوب نوار غزه نیز اظهار داشت: «نمی توان به اسرائیل اجازه حمله به رفح را داد و ما نسبت به این حمله و عواقب آن هشدار می دهیم و شورای امنیت باید اسرائیل را ملزم به جلوگیری از این امر کند».

دیگر خبرها

  • خودسوزی شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه ترامپ
  • ایران قصد تشدید تنش ندارد/ باید مانع حمله به رفح شد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • تحریم جدید برای ایران؛ فیک یا واقعی؟
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • تحریم جدید، فیک یا واقعی؟/ کارشناسان: سقف تحریم ایران پُر شده
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • سالیوان: واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند