Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش نسبی دما در شمال شرق و نوار شمالی کشور، از بارش شدید باران در ۹ استان خبرداد.

احد وظیفه در گفت‌ و گو با ایسنا اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی امروز ( ۲۵ اردیبهشت) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، دامنه‌های زاگرس جنوبی، نواحی مرکز، جنوب، جنوب شرق، بخش‌هایی از شمال شرق کشور و هرمزگان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس هواشناسی افزود: امروز (۲۵ اردیبهشت) شدت بارش در شمال شرق تهران، شرق کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌ و بختیاری، شمال هرمزگان، شمال سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، جنوب شرق سیستان‌ و بلوچستان، قسمت‌های مرکزی و ارتفاعات کرمان پیش‌بینی می‌شود و در برخی از مناطق این استان‌ها بارش تگرگ دور از انتظار نخواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهارکرد: فردا و پس فردا (۲۶ و ۲۷ اردیبهشت) تمرکز بارش در استان‌های واقع در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، دامنه های زاگرس جنوبی و مرکزی، شمال غرب، نواحی مرکز، جنوب،جنوب شرق، بخش‌هایی از شمال شرق کشور و هرمزگان خواهد بود.

به گفته وظیفه شنبه و یکشنبه هفته آینده (۲۸ و ۲۹ اردیبهشت) بارش باران برای برخی از نقاط در ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، دامنه‌های زاگرس جنوبی و مرکزی، شمال غرب، نواحی مرکز، جنوب شرق و هرمزگان ادامه‌ خواهد داشت.

وی با اشاره به این که امروز (۲۵ اردیبهشت) به دلیل وزش باد شدید در شمال سیستان‌ و بلوچستان پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: طی دو روز آینده (۲۶ و ۲۷ اردیبهشت) در شمال شرق کشور کاهش دمای ۴ تا ۷ درجه‌ای دما رخ خواهد داد و از فردا (۲۶ اردیبهشت) برای استان‌های واقع در سواحل دریای خزر افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این که امشب (۲۵ اردیبهشت) آسمان تهران کمی تا نیمه‌ابری همراه با وزش باد است، گفت‌: فردا (۲۶ اردیبهشت) آسمان تهران صاف تا کمی ابری، گاهی اوقات با وزش باد همراه خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران فردا ۲۹ و ۱۷ درجه سانیتگراد پیش‌بینی می‌شود. افزون بر این پس فردا (۲۷ اردیبهشت) آسمان تهران صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین حد دمای ۲۹ و ۱۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: افزایش دما شمال کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۲۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران و باد شدید در ۹ استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (پنجشنبه) در برخی نقاط کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

جمعه در ساعات بعدازظهر در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال فارس و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

شنبه در غرب سواحل دریای خزر، استان اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال و شرق فارس، شمال هرمزگان، ارتفاعات کرمان، مناطقی از اصفهان و یزد رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه بعدازظهر ـ با ورود سامانه بارشی از غرب ـ به تدریج بارش در مناطقی از غرب، شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی آغاز خواهد شد. همچنین یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال فارس و ارتفاعات کرمان رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

دوشنبه ـ با تقویت سامانه بارشی ـ در نیمه غربی و مرکز کشور رگبار و رعد و برق وزش باد شدید و در ارتفاعات استان کرمان رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

امروز شرق تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

کد خبر 845342 برچسب‌ها برف خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک

دیگر خبرها

  • بارش ها در نوار جنوبی کشور تا فردا ۳۱ فروردین ماه تشدید می شود
  • رگبار باران و وزش باد شدید در استان‌های درگیر سیل
  • رگبار و وزش باد شدید در ۴ استان کشور
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • هواشناسی ایران/ هشدار وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف کشور
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • وزش باد شدید در جنوب و غرب تهران/ بارش باران در ارتفاعات
  • آخرین جزئیات پیش بینی بارش‌ها و وضعیت دمای هوا در کشور / افزایش ۵ درجه‌ای دما در شمال غرب