Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، منصور شیشه فروش گفت: طبق پیش‌بینی اداره کل هواشناسی این استان از امروز تا پایان هفته در ساعات بعد از ظهر و شب شرایط بارش‌های شدید ناگهانی، سیلاب محلی و تند باد شدید موقتی در مناطق کوهپایه‌ای این استان پیش بینی شده است.

شیشه فروش توصیه کرد در این مدت مردم و گردشگران از توقف در دره رودها، کوه‌ها و مسیل ها خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
اداره کل هواشناسی استان اصفهان هم در اطلاعیه ای در خصوص بارش‌های رگباری شدید و احتمال تگرگ و روان آب تا پایان هفته در مناطق غربی و جنوبی استان هشدار داده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان اصفهان اصفهان مدیریت بحران هواشناسی هشدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۲۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شدت و گستره بارش‌ها با وقوع صاعقه و بادهای شدید اصفهان را در می‌نوردد/افزایش ۴ درجه‌ای دما

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار زرد طی ورود سامانه ناپایداری‌های همرفتی از نفوذ و افزایش شدت و گستره بارش‌ها در استان همراه رگبار باران، رعدوبرق، وقوع صاعقه، وزش باد شدید موقتی در مناطق مستعد گردوخاک خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر استقرار جوی به نسبت پایدار بر روی استان و گذر متناوب امواج از عصر فردا تا اواسط هفته آینده است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی امروز در بیشتر مناطق صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد به نسبت شدید و در نیمه غربی از بعدازظهر گاهی افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود، از فردا تا اواسط هفته آینده وضعیت جوی در استان کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد تا اندازه‌ای شدید گاهی شدید همراه است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: طی این مدت در ساعات عصر و شب بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعدوبرق و احتمال تگرگ به ویژه در نیمه غربی پیش‌بینی می‌شود. از روز دوشنبه با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی شدت و گستره بارش‌ها در سطح استان افزایش خواهد داشت.

وی با درباره هشدار زرد هواشناسی با ورود سامانه ناپایداری‌های همرفتی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب از فردا تا پایان وقت شنبه یکم اردیبهشت در استان گفت: این سامانه با رگبار باران، رعدوبرق، وقوع صاعقه، وزش باد شدید موقتی در مناطق مستعد گردوخاک همراه است.

آقایی ادامه داد: طی این مدت مناطق جنوبی و غربی استان به ویژه بویین میاندشت، سمیرم، خوانسار، چادگان، فریدن (داران)، دهاقان، شهرضا، فریدونشهر، گلپایگان، کبوترآباد، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، مورچه خورت، شاهین‌شهر و میمه، نجف‌آباد، نائین، اصفهان، نطنز، دهق تحت تأثیر این سامانه است.

وی بر مخاطرات احتمال آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت و صنایع کشاورزی و نهال و درختان آسیب‌پذیر، محصولات باغی و زراعی هشدار داده است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: احتیاط در سفرهای برون شهری، نداشتن توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از عبور و یا توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت حفظ صنعت کشاورزی، توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان دو تا چهار درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۵ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آقایی خاطرنشان کرد: کاشان با دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با دمای دو درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 745808

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی افغانستان برای وقوع سیلاب در ۲۹ ولایت
  • بارش پراکنده و رگباری در راه لرستان
  • شدت و گستره بارش‌ها با وقوع صاعقه و بادهای شدید اصفهان را در می‌نوردد/افزایش ۴ درجه‌ای دما
  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
  • هواشناسی: تندباد و بارش‌های رگباری در راه است
  • رگبار و رعد و برق در ۴ استان/پیش‌بینی وقوع سیلاب
  • ۷ استان درگیر سیل و آبگرفتگی شدند | هشدار قرمز بارش شدید برای ۵ استان
  • هوای اصفهان سردتر می‌شود/ پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تگرگ در مناطق مستعد استان
  • ۱۷۰ تیم امدادی در اصفهان در حالت آماده باش هستند
  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش‌های شدید در ۵ استان طی امروز و فردا