Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@14:54:41 GMT

خواهان جنگ با ایران نیستیم

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۲۱۹۵

خواهان جنگ با ایران نیستیم

یک منبع مطلع از نشست اخیر وزرای امور خارجه عراق و آمریکا ادعا کرده است که پمپئو در این دیداراز عبدالمهدی خواسته تا این پیام را به تهران برساند که آمریکا به دنبال جنگ نیست و فقط یک توافق هسته‌ای جدید می‌خواهد.

به گزارش ایمنا، به نقل از میدل ایست آی، یک منبع مطلع از دیدار هفته گذشته مایک پمپئو با عادل عبدالمهدی اظهار کرد که پمپئو از عبدالمهدی خواسته است تا پیامی مبتنی بر این که آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست و در واقع دونالد ترامپ خواهان یک توافق هسته‌ای جدید به نام خود است را به تهران برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع مطلع همچنین به میدل ایست آی گفت: پمپئو گفت که آمریکا مشتاق توافقی جدید است. عبدالمهدی در پاسخ او گفت که ایرانی‌ها ملتی سرافراز هستند و آن توافق را از سر نخواهند گرفت اما در عین حال پیشنهاد کرد که ایران ممکن است مشکلی با یک پروتکل الحاقی نداشته باشد. پمپئو نیز در جواب گفت که پروتکل الحاقی می‌تواند ایده خوبی باشد.

این منبع مطلع در ادامه ادعا کرد: "لحن پمپئو مثبت بود و ایران را تهدید نکرد. روز بعد عبدالمهدی یک مأمور سیاسی به ایران فرستاد تا آن‌ها را از این موضوع با خبر کند.

شایان ذکر است، آمریکا در چند وقت اخیر از طریق اقداماتی مبتنی بر سیاست‌های جنگ‌طلبانه کابینه دونالد ترامپ و به ویژه جان بولتون، مشاور امنیت ملی وی، یک جنگ روانی در منطقه خاورمیانه به راه انداخته است که از جمله این اقدامات بزرگ‌نمایی اعزام برخی ادوات جنگی به خلیج فارس است که گزارشات حاکی از آن هستند که این اعزام‌ها روالی عادی است و پیش از این نیز در خلیج فارس حضور داشته‌اند.

شبکه سی‌ان‌بی‌سی به نقل از مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که چندی پیش با این شبکه گفت‌وگو کرده بود مطرح کرد: بر خلاف حضور نظامی گسترده‌تر در منطقه، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که آمریکا به دنبال جنگ نیست و خود را گرفتار یک جنگ نیز نخواهد کرد.

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز به تازگی با عقب‌نشینی از مواضع تندی که جان بولتون طی چند روز گذشته درباره آرایش نظامی آمریکا در خلیج فارس اتخاذ کرده بود، در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی گفت: ما موقعیت نیروهای‌مان را تغییر دادیم تا آماده و در حالت دفاعی باشیم. همانطور که رئیس‌جمهور و وزیر خارجه‌مان اعلام کردند، ما خواهان جنگ با ایران نیستیم؛ اما با توجه به تهدیداتی که با آن مواجه شده‌ایم، مجبور شدیم که ناو آبراهام لینکلن و تعدادی دیگر از تجهیزات نظامی‌مان را به روی صحنه ببریم.

منبع: ایسنا

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ایران پیام توافق عراق قدرت دفاعی مایک پمپئو ناو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۲۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلیپین؛ ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد

دولت فیلیپین مدعی شد ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرده و آن‌ها به این کشور بازگشته‌اند.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه فیلیپین روز چهارشنبه اعلام کرد ۱۸ ملوان این کشور که در نفتکش سنت‌نیکلاس حضور داشتند، به سلامت به کشور خود بازگشته‌اند.

۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ بود که ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد به‌دنبال تخلف کشتی «سوئز راجان» و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید سنت‌نیکلاس توقیف شد.

نفتکش سوئز راجان در اردیبهشت ۱۴۰۲ محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار آمریکا قرار داده بود.

ارتش همچنین اعلام کرد این نفتکش به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شده است. فیلیپین اعلام کرد ملوانان این کشور به صورت گروهی به این کشور رسیدند و آخرین گروه ۶ نفره از آن‌ها، هفته گذشته وارد فیلیپین شدند.

دولت فیلیپین در بیانیه خود از جمهوری اسلامی ایران نیز تشکر کرده است.

دیگر خبرها

  • چاقوکشی در ایلینوی آمریکا با ۱۱ کشته و زخمی (فیلم)
  • چلسی دنبال پیشرفت، برنتفورد و برنلی خواهان فراری بزرگ، آیا آرسنال از خط پایان قهرمانی می‌گذرد؟
  • عاملان تحرکات خلاف موازین شرع در جشن نوروز شناسایی می‌شوند | ما مخالف شادی و نشاط مردم نیستیم، اما...
  • اعتراف صهیونیست‌ها: قادر به نابودی حماس نیستیم
  • وضعیت پل فرانسیس اسکات پس از برخورد کشتی (فیلم)
  • فیلیپین؛ ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • رژیم صهیونیستی یک موجودیت ضد صلح است
  • جبلی: پرداخت‌های غیرمعقول حامیان مالی به چهره‌ها موافق نیستیم
  • توزیع ۱۸۰۰ سما کارت بین توان‌خواهان بهزیستی استان بوشهر
  • رویارویی پهپادهای ایران و آمریکا