Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشمندان برای حفظ منظومه شمسی درخواست کردند تا قوانینی مرتبط با استخراج از معادن فضایی تهیه و اعمال شود. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، دانشمندان خواستار در نظر گرفتن محدودیت‌هایی در استخراج منابع فضایی شدند تا بدین وسیله از منظومه شمسی حفاظت شود. اکتشافات فضایی در حال برداشتن گام‌های بزرگی است و چشم انداز معدن‌کاری در فضا و انواع دیگر فعالیت‌های صنعتی در فضا در آینده‌ای نزدیک محتمل به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دانشمندان به منظور جلوگیری از استثمار دنیا‌های دست نخورده فراتر از زمین که می‌تواند منجر به ختم تمام منابع در دسترس انسان شود درخواست دارند محدودیت‌هایی برای شرکت‌های فضایی در این زمینه ایجاد شود. آن‌ها می‌گویند فعالیت انسان در فضا باید محدود شود.

به گفته گاردین دانشمندان درخواست دارند ۸۵ درصد از منظومه شمسی به دور از فعالیت‌های صنعتی و توسعه انسانی قرار گیرد و فقط یک هشتم از فضای منظومه شمسی برای معدن‌کاری و استخراج در دسترس باشد.

"مارتین الویس" از رصدخانه اخترفیزیک اسمیتسونیان توضیح داد: اگر ما الان در مورد این موضوع فکری نکنیم همینطور به پیشروی ادامه خواهیم داد و در چند صد سال آینده با بحران شدیدی مواجه خواهیم شد. بحرانی خیلی بدتر از آنچه که در حال حاضر در زمین گرفتار آن هستیم. وقتی منظومه شمسی را استثمار کنیم دیگر جایی برای رفتن نخواهیم داشت.

در مقاله‌ای که در Acta Astronautica منتشر شد، "الویس" و یک فیلسوف به نام "تونی میلیگان" از کالج لندن گفتند به محاسبه مدت زمانی که طول می‌کشد تا انسان‌ها از تمام منابع قابل دسترسی در منظومه شمسی استفاده کنند پرداختند و دریافتند با افزایش سالیانه ۳.۵ درصدی در حفر معادن فضایی، انسان حدود یک هشتم از منابع موجود در منظومه شمسی را تنها طی ۴۰۰ سال استفاده می‌کند.

نویسندگان اشاره کردند که حتی محدود کردن استخراج معادن فضایی به یک هشتم از منظومه شمسی نیز بشریت را با فراوانی منابع مواجه می‌کند. مثلاً تنها یک هشتم از آهن موجود در کمربند سیارکی بیش از یک میلیون برابر ذخایر آهن زمین است که برای قرن‌ها نیاز بشریت کفایت می‌کند.

فهمیدن اینکه کدام قسمت از فضا برای محافظت و کدامیک از آن‌ها برای معدن‌کاری مناسب است، چالش‌برانگیز است. اما به هر حال این مسئله چیزی است که متخصصان و تصمیم‌گیران باید آن را جدی بگیرند.

"الویس" با توجه به توسعه صنعت فضایی پیش‌بینی کرد که انسان اولین مأموریت استخراج معادن در فضا را در دهه آینده انجام خواهد داد.

وی گفت: زمانی که این کار شروع شود، سود عظیمی به بار خواهد آورد که معادل معدن طلا خواهد بود. پس ما باید آن را جدی بگیریم.

سیارک‌ها فقط توده سنگ‌های سریع‌السیر در فضا نیستند، بعضی از آن‌ها حاوی منابع چشمگیری از فلزات گرانبها مانند نیکل، کبالت، طلا و پلاتین هستند. در واقع یک سیارک با اندازه معمولی یعنی وسعت حدود یک کیلومتری می‌تواند حاوی ۷۵۰۰ تن پلاتین باشد که ارزش آن ۱۵۰ میلیارد دلار است.

در حالی که دسترسی به برخی اجرام در منظومه شمسی از جمله خورشید و سیاره مشتری در آینده نزدیک همچنان دشوار خواهد بود، شرکت‌ها می‌توانند بر روی اهداف قابل دسترس‌تر مانند سیارک‌ها، ماه و حتی مریخ تمرکز کنند.

شرکت‌هایی نظیر ترنس‌آسترا (TransAstra Corporation)، صنایع دیپ اسپیس (deep space industries)، منابع سیاره‌ای (planetry resources) و اسپیس‌ایکس و بسیاری دیگر از جمله شرکت‌های فضایی هستند که علاقه‌مند به ورود به کسب و کار استخراج معدن در سیارک‌ها هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اکتشافات فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۲۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد

به گزارش خبرنگار مهر، منصور شیشه فروش ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه شکستگی لوله در خیابان میر اصفهان اظهار کرد: اخیراً تعداد حوادث شکستگی لوله آب و فاضلاب در این خیابان رو به افزایش است و طی یک هفته سه مورد حادثه در این خیابان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه این حادثه امروز در مقطع پایین پل و به علت نشت آب و فرونشست زمین اتفاق افتاده است، تصریح کرد: تیم فنی و حوادث شرکت آب و فاضلاب به محل اعزام و ضمن انجام حفاری و پایش خطوط لوله از لحاظ نشت یابی نسبت به ایمن سازی و پر سازی محل اقدام نمودند و توسط پلیس راهور اقدامات ترافیکی انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه عملیات نشت یابی خطوط لوله آب شرب در محور خیابان فردا هم انجام خواهد شد، اضافه کرد: با توجه به تعدد وقوع حوادث شکستگی شبکه آب درامتداد خط لوله مقرر شد پس از نشت یابی عملیات تعویض خطوط لوله فرسوده آب و فاضلاب انجام شود.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط فرونشست زمین حوادث شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب طی چند سال اخیر افزایش یافته است، افزود: در سال گذشته بیش از ۳۰ مورد حادثه و در سال جاری تا کنون ۱۲ حادثه گزارش شده است.

شیشه فروش تصریح کرد: از جمله حوادث سال گذشته می‌توان به نشست خیابان و شکستگی شبکه فاضلاب در محور اتوبان شهید آقابابایی و نیز خیابان شهیدان کاظمی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ کیلومتر کیلومتر از شبکه‌های فاضلاب شهر اصفهان فرسوده و ۳۰ کیلومتر از شبکه‌ها در شرایط بحرانی از لحاظ فرسودگی قرار دارد، افزود: ضروری است که وزارت نیرو برای مدیریت و بهبود این شرایط برنامه‌ریزی فوری داشته باشد.

کد خبر 6085285

دیگر خبرها

  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • سیاره مشتری چه زمانی شروع به حرکت در منظومه شمسی کرده است؟
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد
  • نماینده مجلس: ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و یک منظومه شمسی دیگر برای او تصویر می‌کنند
  • نماینده مجلس: ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و یک منظومه شمسی دیگر برای او تصویر می کنند / با ۴۰۰ محافظ به این شهر و آن شهر می روند بعد می گویند به میان مردم رفتیم