Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@19:17:36 GMT

نکات جالبی که باید از سرمربی جدید تیم ملی ایران بدانیم

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۲۴۸۶

نکات جالبی که باید از سرمربی جدید تیم ملی ایران بدانیم

به گزارش پارسینه؛ مارک ویلموتس بلژیکی سرانجام پس از کش و قوس های فراوان به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایران معرفی شد. مدت قرارداد سرمربی سابق تیم ملی بلژیک تا پایان جام جهانی 2022 است و در صورت رضایت دو طرف برای جام ملت های بعدی نیز قابل تمدید است. ویلموتس با دو دستیار شب گذشته وارد تهران شد تا قراردادش را به صورت رسمی با فدراسیون فوتبال ایران منعقد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما شاید نکاتی از دوران حرفه ای و زندگی شخصی سرمربی جدید تیم ملی ایران باشد که برای هواداران «جذاب» بنظر بیاید.

در سال 2017 تیبو کورتوا در صفحه شخصی خودش در اینستاگرام اعلام کرده تصمیم گرفته از مارک ویلموتس به دلیل اتهاماتی که به او پدرش زده شکایت کند. ویلموتس که بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ هدایت تیم ملی بلژیک را بر عهده داشت اخیرا در یک مصاحبه اعلام کرده متوجه شده پدر کورتوا ترکیب تیم بلژیک را در جریان رقابت های یورو ۲۰۱۶ به رسانه های این کشور لو می داده است. 

مارک ویلموتس اعتقاد و علاقه زیادی به پیراهن سفیدرنگ دارد و برخی می گویند عقیده سرمربی بلژیکی این است که این رنگ پیراهن برای او خوش شانسی می آورد هرچند خودش چنین مساله ای را هیچوقت نه تایید و نه تکذیب کرده است.

ویلموتس بعد از بازنشستگی از فوتبال وارد سیاست شد. او در انتخابات فدرال 2003 به عنوان عضوی از حزب محافظه‌کار فرانسوی زبان، جنبش اصلاح طلبان (Mouvement Réformateur یا MR) در مجلس سنا انتخاب شد. در این عرصه اما ناموفق بود و در سال 2005 از سناتور بودن استعفا کرد و به فوتبال برگشت!

از لحاظ فردی هم به نظر می‌رسد دستکم در زمینه بازیکن‌سالاری آن روی سکه کارلوس کی‌روش است. گفته می‌شود در اردوها برای ناینگولان ستاره تیمش اتاق بالکن‌دار می‌گرفت که بتواند به راحتی سیگار بکشد. سه سال پیش گفت:« احساس می‌کنم که اگر ناینگولان را محدود کنیم و اجازه ندهیم 5 یا 6 سیگارش را در روز بکشد، او از عصبانیت اتاقش را به هم خواهد ریخت.»

از لحاظ نتیجه گیری با تیم ملی بلژیک موفق شد در جام جهانی 2014 با تیم ملی کشورش تا مرحله یک چهارم پایانی صعود کند و با شکست یک بر صفر مقابل آرژانتین به خانه برگشت. در یورو 2016 نیز تیم ملی بلژیک در گروه سختی قرار داشت اما در نهایت مقابل ایتالیا شکست خورد و از سد سوئد عبور کرد تا به دور حذفی راه یابد اما این بار مقابل شگفتی ساز آن سال یعنی ولز شکست خورد و کنار رفت. آمار پیروزی های ویلموتس در تیم ملی بلژیک اما قابل توجه است؛ 73 درصد پیروزی در 30 مسابقه و تنها 4 شکست از نکات مثبت مربیگری او است.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۲۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ قرارداد سرجیو کونسیسائو با پورتو تمدید شد

سرمربی پورتو که بارها نامش به عنوان گزینه هدایت سایر تیم ها مطرح شده، در پرتغال ماندنی شد.

طرفداری | سرجیو کونسیسائو، سرمربی 49 ساله پورتو برای تمدید قرارداد با این تیم به توافق رسید.

با اعلام باشگاه پورتو، قرارداد سرجیو کونسیسائو با این تیم تا تابستان 2028 تمدید شد. این سرمربی که از سال 2017 در پورتو حضور دارد، در 372 بازی روی نیمکت این تیم نشسته و 268 پیروزی، 49 تساوی و 55 شکست را با پورتو کسب کرده است. کونسیسائو در طول این هفت سال در پورتو موفق به کسب ده جام مختلف شده است.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • رسمی؛ قرارداد سرجیو کونسیسائو با پورتو تمدید شد
  • تن هاخ: مقابل شفیلدیونایتد عملکرد بسیار خوبی داشتیم؛ برونو فرناندز در فرم ایده‌آلی قرار دارد
  • رازهای جالبی از تایتانیک که شاید هرگز درباره‌اش نشنیده باشید (فیلم)
  • اعتراف سرمربی قرقیزستان بعد از شکست مقابل ایران
  • همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم
  • نکات اساسی سخنرانی «ابوعبیده» از نگاه عبدالباری عطوان
  • مصاحبه آتشین آرون بروکس؛ حمله به تیلور؟ ایرانی‌ها از آمدن به اینستاگرام من خودداری کنند!
  • طلسم شکست: تیم ملی والیبال از امروز با سرمربی
  • بلژیک مغلوب دانش‌آموزان ایران شد/ هلند حریف یک‌هشتم نهایی
  • بلژیک مقهور هنرنمایی دانش‌آموزان والیبالیست ایران