Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه زنجان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: اقدامات غیرقانونی و خلاف مصوبات جلسات رسمی دانشگاه زنجان برای بار دوم طی روز‌های اخیر صورت گرفته و مسئولان به عمد بر زیر پا نهادن مصوبات رسمی دانشگاه مصمم هستند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تشکل‌های بسیج اساتید، بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) دانشگاه زنجان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: اقدامات غیرقانونی و خلاف مصوبات جلسات رسمی دانشگاه زنجان برای بار دوم طی روز‌های اخیر صورت گرفته و مسئولان دانشگاه به عمد بر زیر پا نهادن مصوبات رسمی دانشگاه مصمم اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بخشی از این بیانیه آمده است:
متاسفانه برای بار دوم طی روز‌های اخیر شاهد اقدامات غیرقانونی و خلاف مصوبات جلسات رسمی دانشگاه زنجان بودیم و این بار یقین کردیم که مسئولان دانشگاه به عمد بر زیر پا نهادن مصوبات رسمی دانشگاه مصمم اند.
سه شنبه شب شاهد برگزاری برنامه رقص و پایکوبی به همراه پخش موسیقی زننده در خوابگاه دخترانه دانشگاه زنجان بودیم. پیش از آن که محتوای جلسه را بخواهیم بررسی کنیم، از این نگران هستیم که چرا آنچه در جلسه رسمی شورای فرهنگی دانشگاه زنجان با حضور رئیس، معاونت ها، مسئول نهاد رهبری، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و نمایندگان اعضای هیئت علمی دانشگاه مصوب گشته، اینچنین زیر پا نهاده می‌شود.

در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه زنجان مصوب گردید که برنامه جشن به مناسبت هفته خوابگاه‌ها برگزار گردد و صراحتا ذکر شد که پخش موسیقی زنده در خوابگاه پسرانه و در مورخه ۳۰ اردیبهشت ماه صورت پذیرد. اما شاهد بودیم که معاونت دانشجویی دانشگاه با مسئولیت دکتر حسینی، علاقمند به بی احترامی نسبت به مصوبه رسمی دانشگاه می‌شوند و پخش موسیقی را در شامگاه ۲۳ اردیبهشت ماه و در خوابگاه دخترانه انجام می‌دهند.

آیا مسئولان دانشگاه زنجان نمی‌دانستند که ویژه برنامه سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه زنجان در چنین شبی در حال برگزاری است که با چنین اقدام خلاف مصوبه رسمی دانشگاه، دختران خوابگاهی و از همه جا بی خبر را تحریک به رقص و هلهله و پایکوبی می‌کنند؟ آیا از نزدیک بودن خوابگاه دخترانه و مزار شهدای گمنام و مسجد دانشگاه بی اطلاع بوده اند یا تعمدا علاقه بر بی احترامی نسبت به سالگرد تدفین این شهدای والامقام داشته اند؟

متاسفانه زیرپا نهادن مصوبات رسمی دانشگاه زنجان توسط مسئولانی که خود در همان جلسات حضور داشته اند، تبدیل به یک امر عادی و کم اهمیت شده است؛ چرا که چندی پیش هم برنامه‌ای که مجوز موسیقی در آن به واسطه نزدیکی به محیط آموزشی دانشگاه صادر نشده بود، با بی توجهی عامدانه مسئولان دانشگاه زنجان، همراه با موسیقی اجرا شد و ادامه دار شدن چنین اتفاقاتی زنگ خطر جدی برای دانشگاه زنجان است.

مسئولان دانشگاه زنجان اگر قرار است این چنین بی قانونی را ترویج و تمجید کنند و در مقابل اتفاقات سلسله وار خلاف مصوبات رسمی دانشگاه ساکت باشند، در حقیقت هرج و مرج و بی قانونی را در محیط دانشگاه ترویج می‌کنند و خواسته یا ناخواسته پالس مثبتی به تمام دانشجویان و فعالان دانشجویی نسبت به زیرپا نهادن قوانین دانشگاه می‌دهند و اگر چنین روالی ادامه یابد، مسلما ما هر اتفاق ناگوار و غیرقانونی دیگری که در آینده رخ دهد را متوجه مسئولان قانون شکن دانشگاه زنجان می‌دانیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه زنجان دانشگاه های زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۳۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل

به گزارش خبرنگار مهر آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر دوشنبه در دیدار با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اراک با اشاره به کمبود فضای خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان اراک گفت: آماده همکاری و پیگیری تأمین فضای مناسب برای این دانشجویان هستم.

وی افزود: دولت باید به منظور کاهش این دغدغه دانشجویان ردیف اعتباری مشخص کند.

امام جمعه اراک با اشاره به ادامه داد: به منظور تسریع در حل مشکل خوابگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در اراک باید ساختمانی اجاره و در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: دانش و معرفت در اسلام جایگاه ویژه ای دارد و بزرگترین خدمت در جمهوری اسلامی، تعلیم و تربیت است چراکه موفقیت در تعلیم و تربیت بستر تحقق اهداف مهم و بزرگ را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: نهاد آموزش و پرورش بیشترین سهم را در تعلیم و تربیت برعهده دارد و در جایگاه بعدی مراکز آموزش عالی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تحصیل ۲ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی افزود: تمام این دانشجویان سرمایه هستند زیرا آینده سازان کشور را تربیت می‌کنند.

کد خبر 6085497

دیگر خبرها

  • دیدار مسئولان استان زنجان با مادر شهید سیدرضی+تصاویر
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • آنچه که باید درباره شصتمین دوسالانه هنر ونیز بدانید از زبان امیر عبدالحسینی، کیوریتور ارشد پاویون جمهوری اسلامی ایران
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • فراجا وظایف ذاتی و قانونی در حوزه عفاف و حجاب، به موجب قوانین مختلف و مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دارد
  • آغاز ساخت خوابگاه دانشجویی متاهلی در دامغان