Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@09:29:36 GMT

فعالیت ۲۱ کارگاه مرمتی در مساجد تاریخی آذربایجان‌شرقی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۳۳۱۰

فعالیت ۲۱ کارگاه مرمتی در مساجد تاریخی آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان، مرتضی آبدار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی امروز، 25 اردیبهشت‌ماه با تأکید براینکه بنا‌های تاریخی برای نگه‌داری همواره نیازمند مرمت هستند، گفت: مرمت مساجد تاریخی از جمله اقداماتی است که به‌صورت مستمر در برنامه معاونت میراث فرهنگی استان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید به اینکه این اداره‌کل بخش عمده‌ای از پروژه‌های مرمتی خود را بر طرح‌های مرمتی مساجد و بقاع متبرکه متمرکز ساخته است، گفت: حفاظت و صیانت از مساجد استان در سال‌های اخیر با پیگیری معاونت میراث فرهنگی تداوم داشته و در همین راستا 21 کارگاه مرمتی در مساجد استان فعال است و تا پایان سال 98 شاهد اتمام مرمت چهار مسجد تاریخی خواهیم بود.

آبدار ادامه داد: در راستای نظارت مداوم کارشناسان فنی میراث فرهنگی استان، عملیات مرمتی مساجد «امام‌زاده کلیبر»، «زرگران و کبود بناب» و همچنین «مسجد کریمخان تبریز» در مرحله نهایی خود قرار گرفته و در آینده نزدیک، در اختیار نمازگزاران و گردشگران شهرستان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: مرمت «مساجد انگجی و حاج ابراهیم تبریز»، «مساجد ضریر، حاج غفار، مقبره آقالار و صدر کبیر مراغه»، «مساجد گوراوان، شیرلو و امام زاده قاسم عجبشیر» و همچنین «مسجد تاریخی گوگان» نیز در حال مرمت و تکمیل قرار گرفته و با نظارت کارشناسان فنی اداره‌کل میراث فرهنگی استان به پایان خواهد رسید.

وی از تکمیل مرمت بقعه و موزه شیخ شهاب‌الدین اهری خبر داد و گفت: تکمیل مرمت «مسجد جامع مرند (بخش محوطه) و محراب و مقبره خلیل خان گلین قیه مرند»، «امام‌زاده سید‌جبرئیل جلفا»، «مسجد جامع کوزه کنان شبستر»، «مقبره تاریخی روستای لللو، گنبد الله الله و بنای امام‌زاده علویق و کلویق ورزقان» از دیگر برنامه‌هایی است که در حال پیگیری و اجرا است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی میراث فرهنگی آذربایجان شرقی مساجد تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۳۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد چگنی نژاد امروز یکشنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اظهار داشت: مسجد طراز اسلامی، در سایه تعامل حداکثری میان متولیان مساجد و نهادهای فرهنگی محقق می‌شود.

وی با تجلیل از حمایت‌های ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد، گفت: تعامل حداکثری ادارات و نهادهای فرهنگی با مساجد بستر تقویت فرهنگ دینی و فرهنگ عمومی جامعه است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با بیان اینکه مساجد سنگر هستند، افزود: مسجد طراز اسلامی، در سایه تعامل حداکثری میان متولیان مساجد و نهادهای فرهنگی محقق می‌شود.

چگنی نژاد، تصریح کرد: تحقق مسجد طراز اسلامی منجر به تعالی جایگاه و نقش این اماکن امن الهی در جامعه، تقویت فرهنگ دینی و مقابله با توطئه‌های دشمنان خواهد شد.

وی با اشاره فعالیت ۴۹۸ کانون فرهنگی هنری عمومی و ۳۸ کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در استان لرستان، افزود: هر قدمی در راستای حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برداشته شود، منجر به آبادانی معنوی مساجد خواهد شد.

کد خبر 6084420

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • مرمت پیکره گلی محوطه تاریخی کنارصندل جیرفت
  • تدوین بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز و مالی برای حمایت از بخش خصوصی در اصفهان
  • فعالیت کارگاه‌های پاکسازی گل سنگ‌ها در تخت‌جمشید/ مستندسازی و مستندنگاری محل گل سنگ‌ها
  • ایام اوقات فراغت با محوریت مسجد فرصت خودسازی است
  • ثبت ۱۲۶۱ اثر تاریخی گیلان در فهرست آثار ملی/ ترمیم و بازسازی بناهای تاریخی در اولویت است