Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-20@01:31:22 GMT

گالری حرفه ای بیجار عید فطر افتتاح می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۳۵۳۶

گالری حرفه ای بیجار عید فطر افتتاح می شود

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان که به منظور پیگیری مسائل مربوط به حوزه هنر وفرهنگ به بیجار سفر کرده بود صبح امروز در دیدار با ورمقانی فرماندار شهرستان بیجار ضمن اعلام این خبر و با اشاره به دهمین سالگرد سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان کردستان و شهرستان بیجار در اردیبهشت 88 گفت : سفررهبر معظم انقلاب به استان نقطه عطفی در تاریخ کردستان بود و صفحه جدیدی در بخش توسعه و آبادانی استان رقم خورد و آثار وبرکات مادی ومعنوی این سفر هنوز جاری و ساری است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص آثار معنوی این سفر افزود: نامگذاری استان کردستان به عنوان استان هنر وفرهنگ یکی از مهمترین اثرات  این سفر بود که امروز کردستان را به عنوان یک مرکز مهم در بخش هنر وفرهنگ ایران زمین در بعد بین المللی نیز در کانون توجه قرار داده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ادامه داد: تأکید برحفظ وحدت و امنیت پایدار استان کردستان و توجه به زبان کردی به عنوان یک پتانسیل قوی ملی در کنار تأمبن منابع مالی مشخص جهت ایجاد پروژه های مهم و کمک به تسریع در روند توسعه استان که بسیاری از آن ها به بهره برداری رسیده و یا در حال انجام است از دیگر آثار مثبت این سفر تاریخی بوده است .

وی افزود: رهبر معظم انقلاب دردیداری که با مردم بیجار داشتند در بیاناتی با نگاه ژرفی که به وضعیت بیجار داشتند نقشه راهی را برای مسئولین و مردم ان شهرستان مشخص فرمودند که باید همواره مورد توجه قرار گیرد .

مرادی با بازخوانی بخشی از این بیانات گفتند : معظم له در جمع مردم شهرستان بیجار فرمودند :« باشید ، بمانید و بیجار را آباد کنید » و برهمین مبنا حوزه هنری استان در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب با مجوز دفتر مرکزی و حمایت مسئولین استانی  به منظور فراهم سازی زمینه های لازم فعالیت هنرمندان توانمند این شهرستان تنها دفتر شهرستانی حوزه هنری را در بیجار تأسیس و راه اندازی نماید .

وی افزود : متأسفانه علی رغم حضور چهره های مطرح هنری علی الخصوص در بخش هنر هفتم سینما این شهرستان فاقد سینما بود و در کمترین زمان ممکن به منظور توسعه زیر ساخت های فرهنگی با حمایت فرماندار ، نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی و آموزش وپرورش شهرستان با تخصیص اعتبار از محل اعتبارات حوزه هنری کشور سینما آزادی بیجار با ظرفیت 285 صندلی به عنوان سینمایی استاندارد و مجهز به امکانات روز در این شهرستان افتتاح شد و امروز به عنوان مرکز فعالیت های فرهنگ وهنر شهرستان بیجار قرار دارد.

مرادی در خصوص این سینما گفت : باید اعلام نمایم در سال 97 بر اساس آمار موجود و رسمی  70 هزار نفر به سینما مراجعه نموده اند که این آمارنشان دهنده توجه و علاقه مردم بیجار به سینما و هنر هفتم است .

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری به عنوان نهاد مولود انقلاب اسلامی تمام توجه خود را به گسترش هنر وفرهنگ انقلاب قرارداده است در خصوص برنامه های حوزه هنری گفت : برگزاری دهها جشنواره ملی وبین المللی در سطح استان درعرصه های مختلف هنری طی ده سال اخیر ، حمایت از هنرمندان جهت تولید آثار هنری ، برگزاری شب های خاطره به منظور زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس و ارج نهادن به رشادت های ایثارگران ، چاپ آثار هنری در بخش های مختلف  بخش دیگری از برکات این سفر تاریخی بوده است .

وی مهمترین برنامه در دست اقدام حوزه هنری را با توجه به پتانسیل بسیار بالای هنرمندان بخش تجسمی این شهرستان احداث یک گالری استاندارد عنوان نمود و گفت : خوشبختانه با حمایت رئیس محترم سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان دکتر نصراللهی زاده و فرمانداری بیجار در حال ساخت یک گالری استاندارد در جنب سینما آزادی بیحار هستیم که ان شاء ا... عید سعید فطر این ظرفیت مهم هنری به صورت رسمی افتتاح و در اختیار هنرمندان این شهرستان قرار می گیرد .

وی ضمن قدردانی از همراهی هنرمندان تجسمی بیجاری در طرح سیلِ مهربانی گفت : امیدواریم این ظرفیت هنری زمینه به تصویر در آوردن بایسته هنری هنرمندان برجسته این شهرستان که گنجینه ای گران سنگ از هنر و فرهنگ استان کردستان می باشند را فراهم آورد .

مرادی از دیگر اقدامات حوزه هنری در شهرستان بیجار را در بخش تئاتر عنوان کرد و گفت : دبیرخانه دائمی جشنواره استانی تئاتر ماه – وتار از دیگر برنامه هایی است که از سال گذشته با برگزاری نخستین دوره آن تحقق پیدا نمود و بسیار خوشحالم که عنوان نمایم این جشنواره با حمایت های مسئولین استانی و شهرستانی و همراهی هنرمندان در سطح بسیار خوبی برگزار شد و امیدوارم در دوره های آتی با برطرف کردن نقاط ضعف زمینه برگزاری ملی این جشنواره نیز فراهم گردد .

وی در پایان گفت : فرهنگ زیر بنای توسعه است و توسعه متوازن و همه جانبه نیازمند توجه بیشتر به فرهنگ و مؤلفه های فرهنگی است و این اطمینان را می دهم که سرمایه گذاری در این بخش می تواند بیجار را که از نظر جغرافیایی بام ایران قرارداده است از بُعد هنر وفرهنگ نیز بام ایران قرار گیرد .

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان رئیس حوزه هنری استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۳۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با اشاره به اینکه در سال گذشته تلاش بر توسعه تعلیم مهارت پایه بوده است گفت: قریب به شش میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش ارائه شده که نسبت به سال ما قبل ۱۹ درصد رشد داشته است.

رستمی ادامه داد: آینده مشاغل و مشاغل آینده همواره مورد توجه است و در خصوص مشاغل آینده در سال گذشته قریب به شش هزار دانشجو و دانش آموز در این حوزه مورد تعلیم قرار گرفتند.

او افزود: در حوزه آینده مشاغل به شاغلین بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی توجه شده تا این افراد بتوانند با تغییرات فناوری و اتفاقات پیش رو بازآموزی و دوره‌های ضمن خدمت را بگذرانند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی تأکید کرد: در سال جدید نیز با توجه به شعار سال، توسعه سطح مهارت مورد توجه و تأکید است تا رشد ۱۵ درصدی حاصل شود. 

رستمی با اشاره به اینکه سه طرح عمرانی و آموزشی امسال افتتاح می‌شود گفت: در این طرح‌ها، رشته‌ها و کارگاه‌های جدید مدنظر است که دانش بنیان بوده و تغییرات فناوری در آن مورد توجه است. 

او با اشاره به رشته‌های مختلف فرهنگ، صنعت، خدمات و کشاورزی ادامه داد: با توجه به بافت صنعتی استان تلاش بر این است که بتوان در حوزه صنعت بنگاه آموزش مهارتی را توسعه داد. 

رستمی گفت: طبق قانون رده سنی کارآموزان حداقل ۱۵ سال است که در سال گذشته طرح تابستانه مهارت برای دو هزار دانش آموز اجرا شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری شب شعر و شاهنامه در شهرستان چرام
  • شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • گالری گردی آخر هفته در نمایشگاه‌های جدید تهران
  • هشت فیلم کوتاه خراسان شمالی به مرحله تولید رسید
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای امیدافزایی در کردستان
  • وضعیت مطلوب دلیجان در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم در بیجار
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی
  • گروه تلویزیونی سپاه کردستان افتتاح شد