Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-23@14:20:16 GMT

تخریب ۱۰۰ درصدی مسیرهای گردشگری روستایی جنوب خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۳۷۲۰

تخریب ۱۰۰ درصدی مسیرهای گردشگری روستایی جنوب خوزستان

خوزستان_ سرپرست معاونت برنامهریزی و سرمایه ‎ گذاری اداره ‎ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان این‎ که سیلاب ‎ های اخیر خوزستان مسیرهای گردشگری روستایی جنوب استان را صد درصد تخریب کرده است بر لزوم ترمیم این مسیرها تأکید کرد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره ‎  کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان، پیمان نبهانی با اشاره به ظرفیت‎های فراوان در باب برنامه‎ریزی برای ایجاد تأسیسات گردشگری و هدایت سرمایه‎های سرگردان در این حوزه و نیز ایجاد اشتغال در شهرستان‎های کم‎برخوردار گفت: خوزستان ظرفیتهای فراوانی در مقوله گردشگری دارد که لازم است با برنامه‎ریزی صحیح و هدایت هوشمند سرمایه‎های وارد به این حوزه هم بتوانیم میزان  اشتغال را در شهرستان‎ها افزایش دهیم و هم با ورود گردشگران به یک منطقه موجبات رشد اجتماعی و اقتصادی آن محل را فراهم آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

  او ادامه داد: باتوجه به وسعت و جذابیت بافت روستایی استان، خوشبختانه علاقه وافری از سوی گردشگران به منظور بازدید از روستاها مشاهده شده است که با معرفی صحیح ظرفیت‎های تاریخی محوطه‎های اطراف روستاها و هدایت گردشگران به مناطق گردشگری نزدیک به محل اسکان آن‎ها می‎توان ماندگاری گردشگران در منطقه را افزایش داد. 

  سرپرست معاونت برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان این‎که با برنامه‎ریزی‎های صورت‎گرفته، مدت زمان فرآیند صدور مجوز راه‎اندازی تأسیسات گردشگری را به حداقل رسانده‎ایم گفت: همچنین با شناسایی صنعتگران صنایع دستی در روستاها و راه‎اندازی کارگاه‎های خانگی درصدد هستیم تا هم تولید را رونق بخشیم و هم با پرداخت تسهیلات مناسب به متقاضیان امکان توسعه را برای آن‌ها فراهم آوریم تا به واسطه آن این صنعت زیبا که آمیزه‎ای از هنر و صنعت است را در سبد خانوار قرار دهیم. 

  وی از نقش تشکل‌ها در رسیدن به اهداف ترسیم‎شده در برنامه بالادستی هم اشاره کرد و افزود: قطعاً در این راه ظرفیتی خوبی که در استان وجود دارد تشکلها و سازمان‎های مردم‎نهاد هستند که با ظرفیت فکری و علمی‌ای که دارند و با توجه به تعهد و شناختی که نسبت به استان، شهرستان و روستای خود دارند می‎توانند ظرفیت‎ها را بهتر شناسایی و با ایجاد شبکه‎ای از سمن‎ها، جاذبه‎ها را به سایر نقاط استان و کشور معرفی کنند. 

نبهانی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه در سیل اخیر، بسیاری از ظرفیت‎های موجود در حوزه گردشگری طبیعی و روستایی و همچنین کارگاه‎های خانگی صنایع دستی، محوطه‎ها و آثار تاریخی‎ای که در مسیر رودخانه‎های دز، کارون و کرخه و در شهرستان‎های شوش، اهواز، کارون، شادگان، حمیدیه و دشت‎‎آزادگان و بخش شعیبیه شوشتر  وجود داشتند تا حد بسیار زیادی تخریب شدند که باید درخصوص ترمیم آن‎ها اقدام شود. 

 او اظهار کرد: خوزستان دارای ظرفیت‎های فراوان در حوزه گردشگری روستایی است و این موضوع به دلیل مهیا بودن زیرساخت‎ها بصورت طبیعی نظر مسئولان امر را به خود جلب کرده بود که متأسفانه سیلابهای اخیر خوزستان مسیرهای گردشگری روستایی جنوب استان را صد درصد تخریب کرد. 

سرپرست معاونت برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان یادآور شد: البته جای شکر باقی است که سیلاب به مناطق گردشگری روستایی شمال استان آسیبی وارد نکرد و تا بازسازی مناطق جنوبی می‎توان پذیرای گردشگران در بخش شمالی استان باشیم تا هم صنایع دستی در آن مناطق بیشتر شناسانده شود و هم محوطه‎های گردشگری و باستانی موجود در این نواحی در معرض استفاده و بازدید گردشگران قرار گیرد. 

وی اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی صحیح و هدفمند شاهد موجبات رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در استان باشیم.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سیل گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق

عصر امروز آئین تکریم حمید رضا محققیان سرپرست پیشین و معارفه امیر کرم‌زاده مدیرکل جدید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان,، عصر امروز_یکشنبه دوم اردیبهشت_ در نشست شورای معاونان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و با حضور جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی، آئین تکریم حمید رضا محققیان سرپرست پیشین و امیر کرم زاده مدیرکل جدید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان برگزار شد.

در این نشست جواد واحدی پس از ارائه گزارشی از سوی سرپرست پیشین و مدیران اداره کل اظهار داشت: گزارشات واصله حاکی است که در طول ایام مختلف به ویژه ایام عید نوروز امسال، همکاران این اداره کل، با کمترین امکانات لکن خالصانه و با عشقی که به تاریخ و هویت این سرزمین دارند به میلیون‌ها نفر گردشگر از سراسر ایران و جهان خدمات رسانی کردند.

وی افزود: معتقدم اصفهان شناسنامه کشور در ۳ حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، لذا خوشحالم که امروز اعلام کنم در هر سه خوش درخشیده به گونه‌ای که در حوزه صنایع‌دستی این استان دو شهر جهانی دارد، همچنین در حوزه میراث فرهنگی در کنار هزاران اثر تاریخی ،۱۷ اثر جهانی دارد و در حوزه گردشگری نیز این استان همه ساله مقصد میلیون‌ها نفر گردشگر است.

واحدی عنوان کرد: معتقدم در حوزه صنایع دستی در بحث صادرات، در حوزه گردشگری در خصوص بهره‌گیری هرچه بهتر از تشکل‌های گردشگری و خدمات‌رسانی و همچنین در حوزه میراث می‌بایست در بحث جذب بودجه‌های مرمت بیش از گذشته کار کنیم.

معاون امور حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی همچنین در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: آقای محققیان به عنوان یکی از همکاران پیشکسوت در طی ۹ ماه گذشته با صبر و بردباری و با اخلاق شایسته خود توانست به عنوان سرپرست، اداره کل استان را به خوبی اداره کند، لکن معتقد بودیم باید هرچه سریع‌تر با توجه به اهمیت استان اصفهان، مدیریت استان ساماندهی شود، لذا پس از بررسی‌های کمیته انتصابات و با نظر وزیر محترم، آقای امیر کرم‌پور را به‌عنوان فردی جوان، با تجربه و در عین کوشا و خلاق برای مدیریت اداره کل استان انتخاب و امروز و در نشست شورای معاونین اداره کل به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با حکم مهندس ضرغامی منصوب شده و از امروز رسماً فعالیت خود را در سمت جدید آغاز می‌نماید.

واحدی همچنین خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های مدیرکل جدید رسیدگی به رفاهیات همکاران اداره کل است و سپس در هر سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در انتظار رخدادهای جدید توسط مدیرکل جدید و همکاران ایشان در سراسر استان اصفهان هستیم.

به گزارش ایمنا، امیر کرم‌زاده پیش از این مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان بود.

کد خبر 746723

دیگر خبرها

  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر
  • چهارمین جشنواره ریواس در ریوش برگزار شد