Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@07:36:04 GMT

هنیه: طرفی که درخواست آتش‌بس کرد رژیم صهیونیستی بود

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۳۷۷۸

به گزارش فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، در جنگ دو روزه هفته گذشته، طرفی که ابتدا درخواست آتش‌بس کرد رژیم صهیونیستی بود.

بر اساس گزارش «قدس‌پرس»، هنیه در سخنان سه‌شنبه (دیروز) خود در مجلس قانونگذاری فلسطین به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد «یوم النکبه» (روز مصیبت / سالروز اشغال فلسطین) گفت: در آغاز حمله، (رژیم) اشغالگر تعامل با میانجی‌ها برای آتش‌بس را رد کرد اما پس از ضربات قدرتمند، هدفمند و متنوع مقاومت فلسطین، (این رژیم) زمانی را برای آتش بس تعیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنیه در ادامه تأکید کرد، این جنبش اقدامات آمریکا در هدف قرار دادن هر یک از طیف‌های امت اسلامی مخالف با سیاست‌های این کشور (آمریکا) را مردود می‌داند.

رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، ملت فلسطین بر حق بازگشت، مقاومت و وحدت ملی خود اصرار دارد و علیرغم گذشت 71 سال از یوم‌النکبه، نسل چهارم در خارج از فلسطین همچنان پرچم فلسطین را به دست می‌گیرد و نشست‌هایی برای بازگشت به سرزمینش برگزار می‌کند.

هنیه بر ضرورت توقف عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی تأکید کرد و مقابله با این عادی‌سازی و نیز تحریم دولت رژیم صهیونیستی را ستود.

رئیس دفتر سیاسی حماس سپس گفت، مقاومت فلسطین به کار خود برای آزادسازی اسرا از رندان‌های رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

پاسخ دبیرکل جهاد اسلامی به اظهارات نماینده قطر

«محمد العمادی» نماینده قطر در امور بازسازی غزه هفته جاری از گذرگاه بیت‌حانون وارد نوار غزه شد و با برخی مقامات گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله اسماعیل هنیه دیدار کرد.

بر اساس گزارش «دنیا الوطن»، وی به همراه معاونش «خالد الحردان» صبح امروز به قطر بازگشت. العمادی در نشست خبری دیشب خود اظهارات تندی در اشاره به جنبش جهاد اسلامی فلسطین مطرح کرد.

او گفت: پیش‌بینی می‌شد آتش‌بس به روند سابق خود ادامه داشته باشد و دو طرف (حماس و تل‌آویو) خواهان تنش اخیر (جنگ دو روزه) نبودند اما یکی از گروه‌ها (جهاد اسلامی) مشکلی در مرزها به وجود آورد؛ طرف‌های اصلی یعنی حماس و اسرائیل خواستار آرامش بودند.

«زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی در واکنش به این اظهارات، ضمن تأکید بر حق مقاومت ملت فلسطین افزود: ما در جهاد اسلامی به هیچ وجه این اظهارات غیرمسئولانه نماینده قطر را نمی‌پذیریم و وی باید بابت این مداخله عذرخواهی کند.
النخاله ادامه داد: ما از قطر به خاطر کمک‌های انسانی به نوار غزه ممنونیم اما این اظهارات نماینده قطر را که از مأموریت انسانی وی عبور کرده، نمی‌پذیریم.

صبح روز شنبه (۱۴ اردیبهشت/۴ می) بود که رژیم صهیونیستی به مناطقی در نوار غزه حمله کرد و مقاومت با شلیک چندین راکت پاسخ داد؛ اما این اتفاق «موقت» نبود و لحظه به لحظه بر حجم تنش‌ها میان نوار غزه و رژیم صهیونیستی افزوده شد.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز و شب یکشنبه (۱۵ اردیبهشت/۵ می) نیز ادامه پیدا کرد و مقاومت نیز با شلیک راکت و موشک قاطعانه پاسخ داد. سرانجام با وساطت مصر و قطر و سازمان ملل دوشنبه (۱۶ اردیبهشت/۶ می) آتش‌بس در نوار غزه برقرار شد و آرامش این منطقه را فرا گرفت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۳۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن نظامی صهیونیست در شمال غزه

گرچه رژیم صهیونیستی با حمایت تسلیحاتی و لجستیکی آمریکایی در حال شخم زدن نوار غزه و نسل کشی فلسطینیان است، اما این بدان معنا نیست که نیرو‌های مقاومت فلسطین در مقابل دشمن صهیونیست دست و پا بسته هستند. رزمندگان مقاومت طی سال‌ها جنگ با دشمن صهیونیست یاد گرفته اند چگونه با کمترین امکانات دردآورترین ضربه‌ها را به صهیونیست‌ها بزنند. 

به گزارش الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی کشته شدن یکی از نیرو‌های ذخیره خود در شمال نوار غزه را تایید کرد. 

براساس بیانیه منتشر شده از سوی این رژیم، گروهبان یکم سالم الکرشات، ۴۳ ساله از تیپ شمال غزه در عملیات نیرو‌های مقاومت اسلامی فلسطین کشته شد. 

با احتساب جان باختن این نظامی، از زمان آغاز تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ۲۷ اکتبر، ۲۶۱ نظامی صهیونیست طی عملیات نیرو‌های مقاومت فلسطین کشته شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • کشته شدن نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • ارسال پیام بازدارندگی در وعده صادق/ طوفان الاقصی ارکان رژیم صهیونیستی را به چالش کشید
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • هنیه: یمن اقتصاد اسرائیل را فروپاشید/حمایت قدرتمندانه ایران
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهیونیستی متفاوت است
  • چند نظامی صهیونیست از آغاز جنگ غزه زخمی شدند؟
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهونیستی متفاوت است
  • اجرای عملیات وعده صادق نشانه اعتماد به نصرت الهی