Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@14:47:45 GMT

مهدهای کودک در مناطق روستایی و محروم اردبیل توسعه می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۳۸۰۳

مهدهای کودک در مناطق روستایی و محروم اردبیل توسعه می‌یابد

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: توسعه و گسترش مهدهای کودک در مناطق روستایی و محروم استان از برنامه‌ها و اولویت‌ها بوده که تلاش می‌کنیم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم. ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بهزاد ستاری صبح امروز در آیین تجلیل از اعضای هیئت مدیره کانون توسعه و همیاری مهدهای کودک استان اردبیل اظهار داشت: مراکز آموزشی و تربیتی به ویژه مهدهای کودک و در راس آنها مربیان و مدیران این قبیل از مراکز تخصصی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و ارتقای توانمندی مدیران و مربیان مهدهای کودک می‌تواند زمینه‌ساز رشد، بالندگی و پویایی کودکان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امنیت و بهداشت مهدهای کودک از جمله ضروریات اصلی در ارائه خدمات تلقی می‌شود، گفت: آنچه که مورد اهمیت است تامین امنیت مطابق استانداردهای تعریف شده برای کودکان و توجه ویژه به مساله بهداشت در مهدهای کودک است که حتما برای پیشگیری و مقابله با بیماری‌های احتمالی باید برنامه منسجمی داشته باشند.

طرح دست های مهربان با شرکت 1750 کودک در اردبیل اجرا شد174 هزار کودک در اردبیل تحت پوشش سنجش بینایی قرار گرفتنداطلاع‌رسانی از حقوق کودک در اردبیل افزایش می‌یابد

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به اهمیت مهدهای کودک و برنامه‌های آتی سازمان در قبال آنها تصریح کرد: ارائه مجوز تاسیس مهدهای کودک به متقاضیان با هدف گسترش مهدها، حمایت از اشتغال برای تحصیل کرده‌های جامعه، گسترش مهد در تمامی نقاط محروم و روستایی و حاشیه، انتقال تجربه مدیران موفق و باسابقه به مدیران مهدهای تازه تاسیس شده از طریق برگزاری جلسات و نشست‌ها و بهره‌مندی حداکثری کودکان از خدمات آموزشی و حمایتی مهدها از جمله برنامه‌هاست.

ستاری افزوذ: ارتقای کمی و کیفی مهدهای کودک، آشناسازی کودکان با آداب و رسوم و فرهنگ محل زندگی و احیای بازی‌های سنتی و بومی و اشعار ترکی، آشناسازی کودکان با مشاهیر و الگوبرداری کودکان از افراد بزرگ شهر خود، توجه به گسترش مهارت‌های اجتماعی در کودکان، تقویت حس نوعدوستی، فداکاری، سخاوت، عشق به وطن و همنوع از دیگر فعالیت‌هایی هستند که در مهدهای کودک باید به نحو احسن اجرایی شوند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 170 مهدکودک با حضور بیش از سه هزار کودک در مناطق روستایی استان اظهار کرد: در راستای ارائه آموزش‌ها در زمینه الگوهای تغذیه مناسب طرح سفره سلامت در مهدهای کودک روستایی استان اجرا شد.

 معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل نیز در این آیین با اشاره به عملکرد مثبت مهدهای کودک بیان کرد: افزایش تعداد کودکان تحت آموزش، ارتقای کمی و کیفی مهدهای کودک شهری و روستایی، عملکرد مثبت و فعالیت های موثر رئیس کانون و اعضای هیئت مدیره را شاهد هستیم.

خسرو امیدوار پیگیری جدی بیمه کودکان و پرسنل و انعقاد تفاهم نامه با بیمه تعاون و بیمه حوادث و مسئولیت، یکسان سازی محتوای آموزشی در مهدهای کودک و توزیع کتاب در تمام مهدهای وابسته به سازمان، پیگیری نام‌ ها و مکاتبات مرتبط با مهدهای کودک در ادارات را از موارد مهم عنوان کرد.

انتهای پیام/ ع

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۳۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عسکری پیش از ظهر سه شنبه در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در فرمانداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ارتقای شاخص دسترسی مردم به کتاب و کتابخانه در تمامی مناطق شهری و روستایی امری مهم و ضروری در راستای توسعه فرهنگی است.

وی عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از متولیان حوزه کتاب به منظور توسعه سطح خدمات خود، نیازمند حمایت سایر دستگاه‌ها و نهادها به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهرها است.

عسکری بیان کرد: بر این اساس برخی دستگاه‌ها که دارای ساختمان‌های بلااستفاده در مناطق روستایی و حاشیه شهرها هستند می‌توانند حق انتفاع این مکان‌ها را به منظور راه‌اندازی کتابخانه در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار دهند.

فرماندار سنندج با بیان اینکه ارتقای سرانه مطالعه یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی است، افزود: راه‌اندازی کتابخانه امری عام‌المنفعه است و باید از ظرفیت خیرین نیز در این زمینه استفاده شود.

وی اضافه کرد: سنندج یکی از شهرهای فعال کشور در زمینه فعالیت خیرین است و باید از این ظرفیت به منظور توسعه کتابخانه‌های عمومی استفاده کرد.

کد خبر 6086344

دیگر خبرها

  • «کودک شو» : تلاش بودجه‌سوز برای استمرار یک تجربه‌ی تمام‌شده
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد