Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@08:49:29 GMT

ثبت‌نام کودکان ۶ سال تمام در پایه اول مجاز است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۳۸۵۸

معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش شرط اصلی ثبت نام کودکان در سال تحصیلی جدید، سن ۶ سال تمام است.

به گزارش مهر، در اطلاعیه معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره ثبت‌نام کودکان در پایه اول ابتدایی آمده است: «از آنجا که بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، حداقل سن ثبت‌نام در پایۀ اول دبستان ۶ سال تمام تعیین شده است و آموزش و پرورش وظیفه تحت پوشش قرار دادن همه کودکان لازم‌التعلیم را بر عهده دارد و موظف است شرایط را برای بهره‌مندی از این فرصت برای کودکان فراهم نماید و با عنایت به لزوم اجرای نظرات شورای عالی آموزش و پرورش که طی نامه شماره ۱۰۰۴۳۱/۱۲۰ مورخ ۱۵/‏۰۲/‏۹۸‬ در پاسخ به استعلام این معاونت با موضوع فوق‌الذکر تنظیم و ارسال شده است، موارد ذیل جهت ثبت نام کودکان با سن ۶ سال تمام مورد تاکید قرار می‌گیرد و انتظار دارد با اطلاع رسانی به موقع و گسترده، از بروز هرگونه تخلف در مدارس در سال تحصیلی آتی جلوگیری شود:

۱_ حداقل سن ثبت‌نام در پایۀ اول دبستان ۶ سال تمام خواهد بود و مطابق اساس‌نامه دوره پیش‌دبستانی، کودکان گروه سنی ۴ تا ۶ سال تحت پوشش برنامه‌های این دوره قرار می‌گیرند، لذا ثبت‌نام کودکان ۶ سال تمام فقط در مدارس ابتدایی به عنوان دانش‌آموز پایۀ اول مجاز است و ثبت‌نام آنان در سایر مراکز از جمله مراکز پیش‌دبستانی ممنوع است لذا مدیران محترم مدارس و مراکز پیش‌دبستانی موظف‌اند در ثبت‌نام شرایط سنی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲_ در مواردی که کودک ۶ ساله‌ای با توجه به استانداردهای تعیین شده (سنجش بدو ورود به دبستان)، آمادگی لازم برای ثبت‌نام در پایۀ اول را نداشته باشد، سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی تصمیم‌گیری می‌کند و مرجع تعیین عدم امکان ثبت‌نام و حضور کودک با ۶ سال تمام در پایۀ اول و صدور مجوز ثبت‌نام در این پایه با سنین بالاتر (در چهارچوب سن متعارف)، کمیسیون خاص منطقه، با ذکر دلایل (عدم دسترسی به مدرسه، بیماری و …) است.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: پایه اول 6سالگی آموزش و پرورش بهنام صفوی مارک ویلموتس هادی رضوی باتری قلب روز نکبت پایگاه نظامی آمریکا شاخص فلاکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۳۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون تا روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور برای مشاهده و پرینت فعال شد.
داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کدملی/ شناسه یکتا و رمز عبور یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.
داوطلبانی که در ۲ گروه آزمایشی شامل یک گروه آزمایشی اصلی به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی متقاضی شده‌اند دارای ۲ کارت هستند.
با توجه به اهمیت نمرات امتحانات نهاییِ پایه دوازدهم در نتیجه کنکور سراسری، از این پس امتحانات پایه‌های دهم و یازدهم هم نهایی شده و در نتیجه کنکور تأثیر مستقیم دارد.
بنابر اعلام وزارت آموزش و پرورش، از سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ همه دانش آموزان پایه دهم و یازدهم در رشته‌های نظری در ۹ درس به صورت نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی آزمون میدهند.

دیگر خبرها

  • فیلم| توصیۀ وزیر علوم به داوطلبان کنکور و دانش‌آموزان پایۀ دوازدهم
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • خزعلی: دوره موشک تمام نشده وقتی زبان وتو می‌شود
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • تمام ظرفیت‌های مریوان برای برگزاری کنکور سراسری استفاده می‌شود
  • توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری