Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@19:47:33 GMT

پیشگیری از کبودی پوست با سه مکمل غذایی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۳۹۶۳

پیشگیری از کبودی پوست با سه مکمل غذایی

گاهی اوقات حتی پس از تماس جزئی پوست با سطوح دیگر ممکن است با شکل گیری کبودی‌هایی زشت و ناخوشایند مواجه شوید. با افزایش سن احتمال مواجهه با این شرایط نیز بیشتر می‌شود.

پوست بدن انسان با افزایش سن نازک‌تر می‌شود و ضخامت پوشش چربی که از رگ‌های خونی محافظت می‌کند نیز کمتر می‌شود. از این رو، احتمال پارگی مویرگ‌ها و بروز کبودی افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اگر یک زن هستید، احتمال کبود شدن راحت بدن و نتایج زشتی که روی پوست به همراه دارد، بیشتر می‌شود.

دارو‌های تجویزی توسط پزشک شما برای درمان بیماری‌ها و شرایط دیگر نیز می‌توانند احتمال کبودی راحت را افزایش دهند.

دارو‌هایی مانند آسپرین، ضد انعقاد‌هایی مانند کومادین و حتی آنتی بیوتیک‌ها می‌توانند توانایی بدن برای لخته شدن خون را کاهش دهند. در نتیجه، توقف خونریزی از مویرگ آسیب دیده حتی پس از یک ضربه یا تماس کوچک ممکن است بیشتر از حد معمول طول بکشد که اجازه می‌دهد خون بیشتری به بافت زیر پوست نشت کرده و کبودی بزرگ‌تری شکل بگیرد.

استروئید‌های موضعی و خوراکی که ممکن است برای درمان آلرژی ها، آسم و اگزما مصرف می‌کنید نیز می‌توانند موجب نازک شدن پوست و شکل گیری راحت‌تر کبودی‌ها شوند.

اگر در تلاش هستید تا از بروز این لکه‌های رنگارنگ که ظاهری ناخوشایند به پوست شما می‌بخشند پیشگیری کنید، استفاده از مکمل‌های غذایی یکی از گزینه‌های موثر است.

برای تقویت رگ‌های خونی، پیشگیری از بروز کبودی و حفظ ظاهر جوان و سالم پوست خود می‌توانید مصرف سه مکمل غذایی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است را مد نظر قرار دهید.

ویتامین C. حتی کمبود اندک ویتامین C. می‌تواند به بروز کبودی منجر شود. برای مقابله با این شرایط می‌توانید مصرف میوه‌ها و سبزی‌های سرشار از ویتامین C. مانند میوه‌های خانواده مرکبات و بروکلی و مصرف حداقل ۵۰۰ میلی گرم از یک مکمل با کیفیت بالا یک یا دو بار در روز را برای پیشگیری از کبودی مد نظر قرار دهید.

روتین

افراد بسیاری حتی نام روتین (Rutin) را نشنیده اند، اما این ماده مغذی می‌تواند نقش چشمگیری در حفظ و تقویت سلامت مویرگ‌ها و پرهیز از بروز راحت کبودی‌ها ایفا کند. روتین در پوست سیب، میوه‌های خانواده مرکبات، چای سیاه، و حتی سبوس گندم سیاه وجود دارد.

در یک مطالعه، بیمارانی که از پورپورای پیگمانته - کبودی‌های بنفش رنگی که به طور مداوم بدتر می‌شوند - رنج می‌بردند، پس از مصرف ۵۰ میلی گرم روتین به همراه ۵۰۰ میلی گرم ویتامین C. هر کدام دو بار در روز بهبود کامل کبودی طی چهار هفته را تجربه کردند.

هسپریدین
همانند روتین، هسپریدین بیوفلاونوئیدی است که در پوست میوه‌های خانواده مرکبات یافت می‌شود. به همراه روتین و ویتامین C، مصرف هسپریدین می‌تواند به طور قابل توجهی بروز کبودی را کاهش داده و مویرگ‌ها را تقویت کند.

برای بهره‌مندی از بیشترین فواید این سه ماده مغذی تقویت کننده مویرگ‌ها و پوست می‌توانید مصرف ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلی گرم ویتامین C. و ترکیبی از هسپریدین و روتین به میزان ۴۰۰ میلی گرم را به روال روزانه خود اضافه کنید.

مصرف ویتامین C، روتین و هسپریدین به تقویت رگ‌های خونی و پرهیز از کبودی‌های زشت در پوست کمک خواهد کرد. همچنین، ظاهر جوان‌تر و سالم پوست اعتماد به نفس بیشتری در شما ایجاد خواهد کرد.

تنها به خاطر داشته باشید که اگر دارویی برای شرایط خونی مصرف می‌کنید پیش از مصرف این مکمل‌ها با پزشک خود مشورت کنید تا از بروز اختلال و عوارض جانبی پیشگیری شود.   منبع: سیمرغ 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ویتامین پوست مراقبت مکمل های غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۳۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین‌های مفید و ضروری مانند ویتامین‌های A، D، E، K و ویتامین‌های گروه B است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تخم‌مرغ یک غذای سرشار از مواد مغذی است، اما برخی افراد تصور با تصور اینکه زرده تخم‌مرغ مملو از چربی ناسالم است آن را مصرف نمی‌کنند، اما نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که زرده تخم‌مرغ سرشار از انواع مختلفی از مواد مغذی از جمله ۱۰ ویتامین مهم است، به طوری که مصرف دو تخم‌مرغ تا ۳۰ درصد نیاز بدن به ویتامین را تأمین می‌کند، در ادامه به بررسی ویتامین‌های موجود در زرده تخم‌مرغ می‌پردازیم:

ویتامین A

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین A یا رتینول است که باعث بهبود سلامت شبکیه چشم می‌شود و به محافظت در برابر شب کوری و دژنراسیون ماکولای مرتبط با افزایش سن کمک می‌کند؛ ۱۰۰ گرم تخم‌مرغ حاوی ۱۴۴۲ واحد بین‌المللی ویتامین A است، مصرف کافی این ویتامین به بهبود عملکرد سیستم ایمنی و افزایش مقاومت در برابر عفونت‌ها کمک می‌کند.

ویتامین D

زرده تخم‌مرغ منبع طبیعی ویتامین D است، ۱۰۰ گرم تخم‌مرغ حاوی ۲۱۸ واحد بین‌المللی این ویتامین است؛ مصرف کافی ویتامین D به حفظ تراکم استخوان، کاهش خطر پوکی استخوان و شکستگی و همچنین بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می‌کند.

ویتامین E

زرده تخم‌مرغ حاوی اشکال مختلفی از ویتامین E از جمله آلفا-توکوفرول است که با بهبود سلامت قلب و عروق و کاهش خطر بیماری‌های مزمن مرتبط است؛ ۱۷ گرم زرده تخم‌مرغ حاوی ۰.۴۳۹ میلی‌گرم ویتامین E است، این ویتامین از سلامت پوست حمایت می‌کند و باعث بازسازی سلول‌ها و همچنین محافظت در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه ماورابنفش و پیری زودرس می‏‌شود.

ویتامین K

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین K به شکل فیلوکینون است که به فعال شدن فاکتورهای انعقاد خون کمک می‌کند؛ ۱۷ گرم تخم‌مرغ حاوی ۰.۱۱۹ میکروگرم ویتامین K است، مصرف کافی ویتامین K برای حفظ تراکم استخوان، کاهش خطر شکستگی و جلوگیری از رسوب کلسیم در رگ‌ها ضروری است.

ویتامین B۲

زرده تخم‌مرغ منبع غنی از ویتامین B۲ یا ریبوفلاوین است که در فرآیندهای متابولیک مختلف از جمله تولید گلبول‌های قرمز خون، حفظ سلامت پوست، چشم‌ها و سیستم عصبی نقش دارد؛ یک زرده تخم‌مرغ بزرگ می‌تواند ۰.۰۹۰ میلی‌گرم ویتامین B۲ بدن را تأمین کند، مصرف کافی ریبوفلاوین مانع بروز علائمی مانند خستگی، ضعف و اختلالات پوستی می‎‌شود.

ویتامین B۶

زرده تخم‌مرغ حاوی پیریدوکسین، شکل فعال ویتامین B6، است که نقش مهمی در سنتز انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند سروتونین، دوپامین و گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) دارد؛ یک زرده تخم‌مرغ حاوی ۰.۰۶۰ میلی‌گرم ویتامین B۶ است که برای حفظ عملکرد شناختی، بهبود خلق‌وخو و کاهش خطر بیماری‌هایی مانند افسردگی و اضطراب ضروری است.

ویتامین B۱۲

زرده تخم‌مرغ منبع طبیعی ویتامین B۱۲ است که عمدتاً در غذاهای حیوانی یافت می‏‌شود و نقش مهمی در حفظ سلامت اعصاب و عملکرد شناختی ایفا می‌کند؛ هر زرده تخم‌مرغ حاوی ۰.۳۳۲ میکروگرم ویتامین B۱۲ است که برای جلوگیری از بروز علائمی مانند خستگی، ضعف، احساس سوزن سوزن شدن و اختلالات شناختی ضروری است.

ویتامین B۹

زرده تخم‌مرغ حاوی فولات، شکل طبیعی ویتامین B۹، است که برای حمایت از رشد جنین در دوران بارداری بسیار مهم است؛ ۶۰ گرم تخم‌مرغ حاوی ۸۰ میکروگرم فولات است که برای سلامتی بسیار مفید است و کمبود آن باعث کم‌خونی، نقایص مادرزادی و افزایش خطر بیماری‌های قلبی عروقی می‎‏‌شود.

ویتامین B۵

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین B۵ یا اسید پانتوتنیک است که نقش بسیار مهمی در تولید اسیدهای چرب، کلسترول و هورمون‌های استروئیدی ضروری دارد، این ویتامین از تبدیل کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها به انرژی پشتیبانی می‌کند و باعث حفظ سلامت پوست، مو و ناخن می‌‎‏شود.

ویتامین B۸

تخم‌مرغ دارای ویتامین B۸ است که یک ویتامین ضروری برای باروری است، این ویتامین که با نام اینوزیتول نیز شناخته می‌شود، نقش مهمی در سیگنال‌دهی سلولی، انتقال عصبی و متابولیسم چربی دارد؛ ویتامین B۸ به طور طبیعی در غذاهایی مانند آجیل، لوبیا، میوه‌ها و غلات یافت می‎‏‌شود.

کد خبر 747379

دیگر خبرها

  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس