Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@21:26:45 GMT

سیل به 2 هزار کیلومتر از راههای مازندران خسارت زد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۴۱۴۲

سیل به 2 هزار کیلومتر از راههای مازندران خسارت زد

ساری - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت که بر اساس آخرین برآورد ، سیل اواخر اسفند ماه سال گذشته و فروردین ماه امسال به 2 هزار و 126 کیلومتر از راههای استان خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، عباسعلی نجفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : درمجموع حدود 20 درصد از راههای مازندران بر اثر این حادثه طبیعی دچار خسارت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیشترین خسارت را مربوط به راههای روستایی با یکهزار و 278 کیلومتر اعلام کرد و گفت : بر اثر سیل به 60 دستگاه پل و ابنیه راههای استان هم بین 10 تا 50 درصد خسارت وارد شد که در نوع خود بی سابقه بوده است.
نجفی ارزش ریالی خسارت های ناشی از سیل به ابنیه و راهها را در مجموع حدود سه هزار میلیارد ریال برآورد کرد و افزود : تاکنون تنها یکصد میلیارد ریال اعتبار از محل بودجه استانی و ملی برای جبران خسارت های ناشی از سیل در حوزه راهسازی به استان اختصاص داده شد.
بر اساس مقررات ملی ، وزارت راه و شهرسازی برای جبران خسارت های ناشی از سیل در حوزه راههای اصلی اعتبار اختصاص می دهد و اعتبار مورد نیاز برای راههای فرعی و روستایی باید از محل بودجه استانی تامین شود.
** رانش مشکل پس از سیل در مازندران
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران رانش را مشکل پس از وقوع سیل در جاده های این استان برشمرد و گفت : براثر سیل یکهزار و 890 کیلومتر از سطح راهها در 475 نقطه دچار رانش و ریزش شده است.
وی افزود: در شرایط فعلی براساس ضرورت راههای این مناطق برای برقراری تردد به طور موقت باز است و امیدواریم با اختصاص اعتبار از محل بودجه سال 98 بخشی از این راهها بازسازی و مرمت شود.
مدیرکل راهداری از کمبود ماشین آلات و فرسودگی آنها به عنوان مشکل خدمت رسانی در 10 هزار و 400 کیلومتر راه اصلی و فرعی یاد کرد و توضیح داد : هم اکنون حدود 30 درصد از ماشین آلات موجود راهسازی فرسوده است و نیاز به تعمیر دارد و به دلیل مشکل ناشی از تحریم و تامین قطعات ، تعمیر آنها هم دچار مشکل است.
وی برنامه راهداری را در آینده بهره گیری از ماشین آلات بخش خصوصی به صورت اجاره ای بیان کرد و اظهار داشت : در سیل اخیر حدود 80 دستگاه ماشین آلات راهسازی از بخش خصوصی به اجاره گرفته شد و توانست کمک کار خوبی برای رفع مشکل در این حادثه باشد.
براثر سیل اسفند 97 و فروردین ماه 98 حدود یک هزار و 800 میلیارد تومان به تاسیسات زیرساختی، واحدهای مسکونی و مزارع کشاورزی خسارت وارد شد و هفت نفر نیز جان خود را از دست دادند.
6982/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد راهداري و حمل و نقل جاده اي خسارت سيل 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۴۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، بارش شدید باران در اواخر سال گذشته و ابتدای سال نو کشاورزان جنوب سیستان و بلوچستان را غافلگیر کرد و کشت و کار آنها را با خود برد.
رئیس شورای اسلامی زرآباد می‌گوید: در سیل ابتدای امسال بارش ۴۰۹ میلی‌متری باران، هفت هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی شهرستان وارد کرده است.
نهنگی گفت: بیش از ۱۲۰ کیلومتر جاده بین مزارع کشاورزی در شهرستان زرآباد تخریب شده و امکان تردد نیست.
وی می‌افزاید: جاده دسترسی به اراضی کشاورزی خیلی ضروری است، چون اگر آب به محصول نرسد و رسوب برداشته نشود کشاورزی اندک بجا مانده نیز از بین می‌رود.
وی همچنین خبر از تخریب ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی و موتور پمپ می‌دهد.
همچنین مدیر جهادکشاورزی قصرقند گفت: براساس برآورد اولیه بارندگی و سیلاب اخیر در فروردین ماه سالجاری بیش از ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به تاسیسات و زیربنا‌های بخش کشاورزی، باغات و مزارع، قنوات و بند سار‌های این شهرستان خسارت وارد کرد.
رئیسی افزود: سیلاب به بیش از ۲ هزار هکتار اراضی آبی و دیم زیر کشت محصولات زراعی و باغی مختلف، ۹۶ رشته قنات، ۶۵۰ هزار متر مکعب بندسار‌های دیمی، ۱۱۰ حلقه چاه آب کشاورزی، ۲۳ کیلومتر لوله انتقال آب کشاورزی، ۲۰ کیلومتر کانال آبیاری، ۳۲۰ کلنی زنبور عسل و ۳۰ واحد دامداری روستایی صدمات جدی وارد کرده است.

بارش‌های دو ماه گذشته جنوب سیستان و بلوچستان در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده و و اعزام ماشین آلات راه‌سازی و تانکر آبرسانی اولویت این مناطق است.

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی
  • پیشرفت ۳۰ درصدی طرح اضطراری آبرسانی به شهر طبس
  • اجرای 200 کیلومتر خط انتقال برای آبرسانی به روستاهای همدان
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی در طبس ابلاغ شد
  • اجرای ۲۰۰ کیلومتر خط انتقال برای آبرسانی به روستا‌های استان همدان
  • تکمیل بزرگراه‌ها نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است
  • تکمیل بزرگراه‌های استان اردبیل نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است