Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران هشدار داد اگر آمریکایی‌ها تصمیم بگیرند هر نوع اقدامی علیه ایران انجام دهند، مشخص است که با یک واکنش جدی از سوی ما مواجه خواهند شد. ما هیچ تمایلی برای آغاز چنین درگیری مسلحانه‌ای نداریم، نه با آمریکا و نه با هیچ کس دیگری. ولی کاملا آماده‌ایم از ملت خود در برابر هر تهاجم خارجی دفاع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با نشریه فرانسوی اکسپرس، گفت‌وگوی مشروح انجام داده است.   خرازی در بخشی از این گفت‌وگو، گفته است توافق هسته‌ای[برجام] بیمار است. توافق هسته‌ای در وضعیت بیماری است که با تجویز‌های مناسب می‌توان آن را درمان کرد و لذا باید نوعی شوک به آن تجویز کرد. این توافق هدف عادی‌سازی و توسعه روابط، به خصوص در زمینه‌های اقتصادی میان ایران از یک سو، اروپا و مجموعه کشور‌های جهان از سوی دیگر را دنبال می‌کرد. متاسفانه، در عمل، هیچ اقدام ملموسی در این زمینه انجام نشده است. به همین خاطر هم هست که تصمیم تعلیق برخی از تعهدات ما اتخاذ شده است. دقیقا بحث بر سر شوک لازم برای نجات توافق هسته‌ای است. ما امیدواریم کشور‌های اروپایی براساس تعهدشان تلاش ملموسی را انجام دهند تا مردم ما نسبت به صداقت آن‌ها اطمینان پیدا کنند.

خرازی درباره اقدامات اخیر آمریکا نیز گفته آنچه که الان در جریان است یک جنگ روانی است. البته اگر آمریکایی‌ها تصمیم بگیرند هر نوع اقدامی علیه ایران انجام دهند، مشخص است که با یک واکنش جدی از سوی ما مواجه خواهند شد. ما هیچ تمایلی برای آغاز چنین درگیری مسلحانه‌ای نداریم، نه با آمریکا و نه با هیچ کس دیگری. ولی کاملا آماده‌ایم از ملت خود در برابر هر تهاجم خارجی دفاع کنیم.
رئیس شورای راهبردی روباط خارجی تاکید کرد: اگر آقای ترامپ واقعا می‌خواست با ایران مذاکره کند، هیچ وقت از توافق هسته‌ای که خود آمریکا آن را امضاء کرده است و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نیز آن را تایید کرده است، بیرون نمی‌رفت؛ لذا اولین گام این خواهد بود که آمریکا به توافق بازگردد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: توافق هسته ای خروج آمریکا از برجام مجلس ملی فرانسه توافقنامه هسته ای کمیسیون سیاست خارجی درگیری نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۴۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه

کارشناسان نظامی چین هشدار دادند که افزایش تنشها بین ایران و اسرائیل می‌تواند به بی ثباتی در خاورمیانه و خلیج‌فارس منجر شود.

به گزارش مشرق، کارشناسان چینی در رابطه با واکنش احتمالی اسرائیل به تنبیه ایران پس ازحمله تل‌آویو به نمایندگی تهران در دمشق، هشدار دادند که پاسخ اسرائیل می‌تواند منجر به تداوم حملات متقابل میان دو کشور شده و خلیج فارس را بی‌ثبات کند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد که با اقدامات تلافی‌جویانه علیه ایران، تنش ها را بیشتر نکنند.

وی افزود: پس از واکنش تهران، خاورمیانه در آستانه درگیری تمام‌عیار قرار گرفته و اکنون زمان خنثی سازی و کاهش تنش است.

جای جون فرستاده ویژه دولت چین در امور خاورمیانه در دیدار با ایریت بن‌آبا ویتال سفیر اسرائیل در پکن، اظهار داشت: چین معتقد است که ریختن خون در درگیری به نفع هیچ‌طرفی نیست. همه طرف های مربوطه باید حداکثر آرامش و خویشتن داری را حفظ کنند.

وی افزود: اولویت فوری ما دستیابی به آتش‌بس فوری در نوارغزه، تضمین کمک‌های بشردوستانه، آزادی اسیران و دستیابی به یک راه‌حل سیاسی برای مساله فلسطین بر اساس «راه‌حل دو دولتی» است که به طرفین اجازه می‌دهد به‌طور مسالمت‌آمیز کنار هم زندگی کنند.

به گزارش تایمز اسرائیل، کابینه جنگی پنج نفره تل‌آویو پس از ساعت‌ها رایزنی در مورد چگونگی واکنش این کشور به واکنش تهران به تصمیمی نرسید.

لیو جونگمین کارشناس مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه مطالعات بین‌المللی شانگهای اظهار داشت: اولین بار است که اسرائیل از زمان تاسیسش مورد اصابت چنین حملات دوربرد قرار می‌گیرد که به شدت تل‌آویو را تحریک کرده است.

این کارشناس چینی با بیان اینگه نگران گسترش سایه جنگ تهران و تل‌آویو در خلیج فارس است، تصریح کرد:‌ تشدید درگیری ایران و اسرائیل با توجه موقعیت تهران به عنوان یک قدرت در منطقه‌ بر وضعیت خلیج‌فارس تاثیر می‌گذارد و محیط امنیتی کلی در خاورمیانه را بدتر خواهد کرد.

سران کشورهای گروه ۷ ضمن ابراز نگرانی از حمله ایران بر اسرائیل، گفتند: تلاش خواهند کرد از تشدید غیرقابل کنترل منطقه‌ای در خاورمیانه جلوگیری کنند

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا هم به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل هشدار داده است که اگر تل‌آویو تصمیم به انتقام بگیرد، واشنگتن در یک حمله متقابل علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

جو ویلی رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه در دانشگاه مطالعات بین‌المللی شانگهای هم در این راستا اظهار داشت: واکنش‌های آمریکا و ایران نشان می‌دهد که اسرائیل نتوانست تنش‌ها را بین واشنگتن و تهران تشدید و پای آمریکا را به خاورمیانه بشکاند.

وی افزود: اگر چه واشنگتن سیاست حمایتی خود را از تل‌آویو تغییر نخواهد داد، اما لجاجت اسرائیل به وضوح طرح‌های راهبردی بین‌المللی و خاورمیانه دولت بایدن و همچنین برنامه‌های ایالات‌متحده برای انتخابات ریاست‌جمهوری را مختل کرده است.

این کارشناس‌ارشد چینی خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل نه تنها بر سر پاسخ به ایران مشکل خواهند داشت بلکه اختلافات آنها در مورد چگونگی مقابله با مساله فلسطین نیز افزایش خواهد یافت.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار مهم سپاه: احتمال تغییر سیاست‌های هسته‌ای ایران وجود دارد
  • سردار عالیرتبه دفتر رهبری: دنبال کشته گرفتن نبودیم | با انواعِ جدیدی از تسلیحات مواجه می‌شوید
  • اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم
  • هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • وعده صادق با هدف تنبیه متجاوز انجام شد/ کوچک‌ترین اقدام علیه منافع ایران با پاسخ سهمگین مواجه خواهد شد
  • هشدار گروسی درباره بروز یک حادثه هسته‌ای در نیروگاه زاپروژیا