Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@13:05:26 GMT

زبان هنر، ابزاری برای انتقال مفاهیم قرآنی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۴۴۷۱

زبان هنر، ابزاری برای انتقال مفاهیم قرآنی

حسین اسحاقی، گفت: نمایش صحنه ای غفلت با موضوع سبک زندگی اسلامی، یکی از ویژه برنامه های دومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان است که با هدف تبلیغ، ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی و نیز انتقال مفاهیم قرآنی با زبان هنر اجرا شد.

«حسین اسحاقی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، از آغاز برنامه های دومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان، خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات قرآنی و اجرای نمایش صحنه ای، از برنامه های آغازین دومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان، هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسین اسحاقی، با بیان این مطلب که این مسابقات قرآنی در 2 مرحله شهرستانی و استانی برگزار می شوند، افزود: امروز مرحله شهرستانی این مسابقات  در رشته های تلاوت و حفظ قرآن کریم برگزار شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، اضافه کرد: در این مسابقات قرآنی، قریب 60 نفر در رشته های تلاوت و حفظ قرآن کریم به رقابت پرداختند. 
وی، ادامه داد: شرکت کنندگان بخش حفظ، در رشته های 1، 3، 5، 10، 15 جزء و کل قرآن کریم با هم رقابت کردند. 
اسحاقی، ابراز داشت: در هر بخش از مسابقات قرآنی 3 نفر برگزیده و به مرحله استانی راه می یابند.
وی، بیان داشت: اجرای نمایش صحنه ای «غفلت» با موضوع سبک زندگی اسلامی یکی دیگر از ویژه برنامه های دومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان بود که امروز در سالن کانون پرورش فکری سبزواران برگزار شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، اضافه کرد: این نمایش یک اجرای عمومی بود که توسط گروه هنری کرمان اجرا شد.
اسحاقی، با اشاره به هدف از اجرای نمایش صحنه ای به سبک زندگی اسلامی، ابراز داشت: هدف تبلیغ، ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی و نیز انتقال مفاهیم قرآنی با زبان هنر است.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان ماه مبارک رمضان قرآن اردبیل قرآن کریم آیت الله مصباح یزدی نمایشگاه قرآن بیانیه گام دوم انقلاب مصلی نمایش صحنه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان سبک زندگی اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۴۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه قرآن در کرمانشاه برپا می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: نمایشگاه قرآن کرمانشاه از ۱۵ تا ۲۰ فروردین‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، پوریا جلالی امروز _چهارشنبه هشتم فروردین _ در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت به‌صورت هم‌زمان در ایام ماه مبارک رمضان به‌عنوان یکی از الگوهای بسیار خوب در کشور است و بر این اساس استان کرمانشاه نیز سال گذشته برای نخستین‌بار این نمایشگاه را با برنامه‌ریزی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی برپا کرد.

وی با تأکید بر اهداف برپایی نمایشگاه قرآن و عترت، افزود: این نمایشگاه به منظور ترویج فرهنگ و روحیه انس با قرآن و آشنایی با فضای قرآنی و همچنین درک مفاهیم از راه‌های مختلف در غرفه‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال نمایشگاه قرآن و عترت در استان کرمانشاه از تاریخ پانزدهم تا بیستم فروردین‌ماه با بیش از ۴۰ غرفه با موضوعات مختلف در محل دائمی نمایشگاه‌ها در پارک شاهد آغاز به کار خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: غرفه‌های نمایشگاه قرآن و عترت با موضوعات متعدد، اما با یک محوریت واحد به مدت ۶ روز فعالیت داشته و امسال با شناسایی و سپس رفع نواقص در نمایشگاه سال گذشته به دنبال یک فضای شاد معنوی به ویژه برای جامعه هدف کودک و نوجوان خواهیم بود.

جلالی به لزوم همکاری تمامی دستگاه‌ها بر برپایی یک نمایشگاه قرآنی مطلوب در استان کرمانشاه تأکید و بیان کرد: در این نمایشگاه علاوه بر عرضه محصولات مختلف قرآنی، کرسی‌های تلاوت، تفسیر آیات، بازی‌های قرآنی برای سنین کودک و نوجوان، معرفی کتاب‌ها، مفاخر حوزه قرآنی و همچنین فعالین، حافظان و قاریان و… به همراه یک فضایی شاد و معنوی دنبال می‌شود.

وی یادآور شد: لازمه شناخت و تبلیغات مناسب برای معرفی نمایشگاه قرآن و عترت به کار فضای رسانه به ویژه صدا و سیما است که با پوشش خبری از قبل و حین برنامه‌های اجرایی در این نمایشگاه می‌توان مردم را به این نمایشگاه دعوت و جذب کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه عنوان کرد: فعالان قرآنی، مؤسسات قرآنی و دستگاه‌های اداری مختلف استان مانند آموزش و پرورش، دانشگاه رازی، بسیج، سپاه، کمیته امداد، بهزیستی و ادارات اوقاف و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی نیز در نمایشگاه قرآن کرمانشاه با برپایی غرفه‌هایی قرآنی از جمله شرکت کنندگان و برگزارکنندگان نمایشگاه خواهند بود.

کد خبر 739761

دیگر خبرها

  • نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه برپا می‌شود
  • «محفل امام حسنی‌ها» شناخت نسبت به مفاهیم قرآنی را افزایش می‌دهد
  • محفل قرآنی امام حسنی‌ها مانور نمایش دینداری مردم بود
  • رونمایی از صندوقچه محافل خانگی قرآن کریم در گیلان
  • نمایشگاه قرآن در کرمانشاه برپا می‌شود
  • برگزاری جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان در آینده نزدیک 
  • آیات قرآنی در دل و جان شهر
  • ۲۵ هزار لرستانی تحت پوشش طرح «زندگی با آیه‌ها» قرار می‌گیرند
  • محفل انس با قرآن در مصلای الیگودرز برگزار شد
  • بخش بین الملل نمایشگاه قرآن