Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@18:12:01 GMT

نهادینه کردن ابعاد فرهنگ اربعین در جامعه ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۴۵۰۷

نهادینه کردن ابعاد فرهنگ اربعین در جامعه ضروری است

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جانشین ستاد اربعین حسینی استان مرکزی گفت: فرهنگ اربعین برخاسته از فلسفه عاشورای حسینی است و باید سبقه معنوی و مردمی پیاده روی اربعین باید هرسال گسترش یابد.

به گزارش ایرنا، « بهروز اکرمی » روز چهارشنبه در نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی افزود: اربعین از جمله همایش ها و آیین های مردمی و معنوی است که باید توسط کارگزاران و کمیته های دولتی حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دستگاه های دولتی وظیفه دارند همگام با سر مردم نیازها و مشکلات این آیین بزرگ جهانی را رسیدگی کرده و با درخواست مردم در برای برگزاری هرچه با شکوهتر این آیین ورود کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: فعالیت های برگزاری آیین معنوی پیاده روی اربعین در سال جاری آغاز شده و کمیته ها باید با برگزاری نشست های تخصصی نقاط ضعف و قوت آیین اربعین سال گذشته را مورد بررسی قرار داده و نسبت به تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف این آیین در سال های گذشته اقدام کنند.
اکرمی، تسهیل در اعزام زایران اربعین اباعبد الله الحسین را از برنامه های اولویت دار ستاد اربعین استان مرکزی در سال جاری دانست و گفت: کمیته های ستاد اربعین باید رفع دغدغه های جانبی از جمله تامین اتوبوس، موارد بهداشتی و تغذیه زایران را برای تسهیل در اعزام این افراد را در سال جاری در دستور کار خود قرار دهند.
وی ادامه داد: کاهش هزینه برگزاری آیین اربعین از دیگر برنامه های این ستاد است و کمیته های ستاد اربعین باید نسبت به برگزاری این آیین با کمترین هزینه ها و پرشکوه تر از سال های گذشته تلاش کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: نگاه مسئولان برگزاری ستاد اربعین حسینی در استان به آیین اربعین نباید اداری باشد بلکه باید همه تلاش ها برای اعتقاد صورت پذیرد.
اکرمی عنوان کرد: اربعین راهکاری است تا بتوان ارزش ها، نام و راه و روش امام حسین( ع) را جهانی کرد.
جانشین ستاد اربعین حسینی استان مرکزی گفت: پیاده روی عظیم اربعین نمایش قدرت و اقتدار این مذهب بزرگ در جهان است که شیعیان را به هم نزدیکتر می کند.
دبیر ستاد اربعین حسینی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: این استان در مسیر عبور زایران ابا عبدالله الحسین قرار گرفته و سال گذشته با ارایه خدمات بهداشتی و امنیتی ، در زمره استان های برتر در این حوزه بود.
«محسن امیدی» افزود: موکب های استان مرکزی علاوه بر حضور در آیین اربعین در سایر آیین ها و حوادث از جمله وقوع زلزله در استان کرمانشاه و سیل در استان های خوزستان و لرستان حضور فعال داشته اند.
وی ادامه داد: 500 هزار نفر وعده غذا توسط موکب های استان مرکزی در سیل اخیر در بین مردم مناطق سیل زده کشور توزیع شده است.
دبیر ستاد اربعین حسینی استان مرکزی گفت: 35 میلیارد ریال خدمات در فروردین امسال توسط موکب های این استان در بین مردم مناطق سیل زده استان های لرستان و خوزستان ارایه شده است.
امیدی افزود: 45 موکب پروانه دار سال گذشته در مسیر حرکت زایران اربعین وظیفه خدمت رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین را برعهده داشتند که 50 درصد این موکب ها در مسیرهای استان مرکزی و مهران و بقیه در کشور عراق فعال بودند.
وی ادامه داد: پارکینگ با ظرفیت 80 هزار خودرو توسط استان مرکزی در شهرستان مهران ساخته شده است که ظرفیت این پارکینگ در سال جاری به 100 هزار خودرو رسیده است.
مدیریت حج و زیارت استان مرکزی و رئیس کمیته روادید ستاد اربعین حسینی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: با استقرار کنسولگری عراق از 17 مهر تا هفتم آبان ماه سال گذشته در این استان برای 58 هزار و 272 نفر ویزا در استان صادر شد.
« وحید اسکندری » افزود: بیشترین صدور روادید برای زایران اربعین با 9 هزار و 525 ویزا مربوط به 28 مهر ماه و کمترین روادید با 18 ویزا مربوط به روی 20 مهرماه سال گذشته بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر و رئیس کمیته امداد و نجات ستاد اربعین حسینی (ع) استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 12 پایگاه ثابت بین شهری و هشت پایگاه سیار در جاده هایی که بیشترین تردد زایران عبوری از استان وظیفه خدمت رسانی به آنان را برعهده داشتند.
«محمد محمدی» افزود: ایجاد ایستگاه راهنمای زایران از دیگر اقدام های کمیته امداد و نجات ستاد اربعین حسینی (ع) استان مرکزی بود که برای نخستین بار در این استان ایجاد شده است.
وی ادامه داد: گروه امداد و نجات و درمان سال گذشته برای ارایه خدمات درمانی در سه موکب استان مرکزی مستقر و وظیفه خدمت رسانی به زایران را برعهده داشتند.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: موضوع اعزام زایران سال گذشته در کمیته تامین استان برگزار و برنامه ریزی ها برای افزایش امنیتی هرچه بیشتر مسیر تردد انجام شد.
«احمد رضا آدینه» افزود: جلوگیری از اعزام افراد مسئله دار به راهپیمایی اربعین، رفع مشکلات انتظامی تردد اتباع پاکستانی و اتخاذ عملیات های پیشگیرانه تروریستی در تجمع ها از دیگر اقدام های این اداره کل در آیین اربعین سال گذشته بود.
مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: چهار هزار و 500 نفر وعده غذا در موکب شهسواران این استان (مخصوص اتباع خارجی است) ارایه و 9 هزار نفر در این موکب پذیرایی شدند.
«محمود حسنی» افزود: شمار این افراد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن یکهزار و 700 نفر افزایش یافت که فعالیت موکب شهسواران بعد از آیین اربعین از جمله مهمترین عوامل افزایش پذیرایی از این زایران بوده است.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
1955/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي استانداري ستاد اربعين استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۴۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، معاون خادمین و خدمات زائرین ستاد مرکزی راهیان نور کشور توسط دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور منصوب شد.

 طی حکمی از سوی روح الله حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور سید محمد جواد ضیاییان  به عنوان معاون خادمین و خدمات زائرین ستاد مرکزی راهیان نور کشور منصوب شد.

در حکم انتصاب خطاب به ضیاییان معاون خادمین و خدمات زائرین ستاد مرکزی تاکید شده است:با استعانت از خداوند متعال در ظل توجهات حضرت ولی عصر عج، تنظیم قوانین مورد نیاز در استاندارد سازی خدمات زائرین.

توسعه‌ شبکه‌ اعزام‌ راهیان نور‌ در‌ اقشار مختلف‌ داخلی‌ و‌ خارجی با‌ ظرفیت‌ سازمان‌ ملی‌ و‌ فرا‌ملی، مشارکت‌ در‌ تدوین قوانین‌ مورد‌نیاز جهت‌ کاهش‌ حداکثری‌ صدمات‌ و‌ تلفات‌ راهیان‌ نور، تهیه‌ و‌ تدوین بانک اطلاعات مراکز ارائه دهنده خدمات به زائران راهیان نور و نظارت بر آنان، بهبود معیار‌ها و روز آمدی روش‌های گزینش منابع انسانی، انجام حمایت‌های قانونی و بیمه‌ای زائران و متولیان راهیان نور، تداوم ارتباط با مخاطبان راهیان نور است.

گفتنی است سید محمدجواد ضیاییان دارای سوابق اجرایی همچون معاون ict شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی جهانگردی و معاون‌ ای‌تی هلدینگ نور بنیاد تعاون بسیج و تالیف کتاب راز‌های هوش مصنوعی را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور
  • کار برای اربعین نیازمند نگاه جهادی
  • سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود
  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • تأکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد عفاف و حجاب
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است