Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمانشاه- ايرنا- رئيس اداره بهداشت و مديريت بيماري هاي دامي اداره کل دامپزشکي استان کرمانشاه گفت: بهار امسال بين سه ميليون و 200 هزار راس تا سه ميليون و 500 هزار راس از دام هاي سبک (گوسفند و بز) استان عليه بيماري آبله واکسيناسيون مي شوند.

مجيد همتي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در راستاي کنترل و پيشگيري از بيماري هاي دامي و حفظ بهداشت عمومي جامعه از طريق مصرف گوشت سالم عمليات ملي واکسيناسيون عليه بيماري ويروسي آبله در تمام گله هاي گوسفند و بز موجود در سطح استان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه همکاري دامداران در انجام موفقيت آميز و پوشش 100 درصدي واکسيناسيون اين دام ها در سطح منطقه بسيار مهم است از تمام دامداران در خواست کرد در راستاي جلوگيري از بروز و شيوع اين بيماري در منطقه و تلفات و خسارات ناشي از آن همکاري لازم را با اکيپ هاي واکسيناسيون اداره دامپزشکي داشته باشند تا امنيت لازم دام ها بر عليه اين بيماري ويروسي به صورت کامل ايجاد شود.
همتي با بيان اينکه واکسيناسيون جمعيت دامي استان همه ساله در راستاي پيشگيري از اين بيماري ويروسي دامي توسط اين اداره انجام مي گيرد، در همين راستا عمليات واکسيناسيون در روستاي کريم آباد، شهرستان صحنه با همکاري اداره دامپزشکي شهرستان صحنه صورت گرفت.
وي ادامه داد: خسارت هاي ناشي از بيماري آبله بسيار قابل توجه است و در صورت بروز اين بيماري، تلفات در بره و بزغاله هاي تازه متولد شده تا 100 درصد هم مي رسد و اين مهم، انجام واکسيناسيون براي پيشگيري از اين بيماري را ضروري دانست.
او از دامداران خواست تا براي واکسيناسيون رايگان دام هاي خود با اکيپ هاي دامپزشکي همکاري کرده و تا حد ممکن از جابجايي دام هاي خود تا پايان واکسيناسيون صرف نظر کنند.
به گفته همتي، واکسيناسيون دام هاي سبک عليه بيماري آبله از اواخر فروردين شروع شده و تا پايان خرداد ماه ادامه پيدا خواهد.
به گزارش ايرنا؛ از مجموع کشتارگاه هاي استان، يک کشتارگاه صنعتي دام در بيستون و 12 کشتارگاه سنتي نيز در مابقي شهرستان هاي استان فعال است.
همچنين اکنون پنج کشتارگاه صنعتي طيور نيز در استان کرمانشاه فعال است.
در استان کرمانشاه چهار ميليون و 650 واحد دامي و بيش از يک هزار و 333 واحد دامپروري صنعتي شامل 700 واحد مرغداري گوشتي صنعتي، 176 واحد گاوداري شيري، 181 واحد پرواربندي گوساله و 219 واحد پرواربندي بره فعال است.
در اين استان همچنين 24 واحد مرغداري تخمگذار، 13 واحد پرورش بوقلمون صنعتي، 9 واحد مرغ مادر گوشتي، چهار واحد جوجه کشي، 2 واحد مرکز پرندگان زينتي، پنج واحد پرورش شترمرغ و بيش از 309 هزار کلني زنبور عسل و ساير واحدهاي بخش روستايي و عشايري وجود دارد.
در استان کرمانشاه سالانه بيش از 451 هزار تن انواع محصولات دامي شامل 336 هزار تن شيرخام، 36 هزار و 300 تن گوشت قرمز، 63 هزار و 800 تن گوشت طيور، 11 هزار و 100 تن تخم مرغ و چهار هزار و 83 تن عسل توليد مي شود.
3033/8066
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۴۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۵ هزار آزمایش تخصصی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد با اشاره به اینکه در راستای حمایت از تولید و مشارکت فارغ التحصیلان دامپزشکی در ارائه خدمت به شهروندان، مجوز فعالیت ۹ آزمایشگاه خصوصی در شهرستان مشهد صادر شده است گفت: این آزمایشات با هدف تشخیص و بدنبال آن درمان انواع بیماری‌های واگیر دام و طیور، بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و همچنین کنترل کیفیت فرآورده‌های خام دامی تولیدی با هدف تامین سلامت و امنیت غذایی شهروندان صورت گرفته است.

دکتر محمد سیاح در ادامه با اشاره به اینکه ۲۷ فارغ التحصیل رشته‌های مختلف دامپزشکی بصورت مستقیم در این آزمایشگاه‌ها مشغول فعالیت هستندافزود: در این مدت در راستای حفظ ذخایر و سرمایه‌های دامی و تامین سلامت عموم جامعه، تعداد ۵ هزار و ۲۳۰ آزمایش مختلف تخصصی تشخیصی توسط کارشناسان دامپزشکی شاغل در آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان، صورت گرفته است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد،گفت: بیشترین تعداد آزمایش در بخش سرولوژی طیور با یک هزار و ۹۱۵ مورد، سرولوژی دام با یک هزار و ۴۹۰ مورد، کنترل کیفی فرآورده‌های خام دامی با ۹۰۴ مورد بوده است.

سیاح، افزود: کار در آزمایشگاه به دلیل انجام آزمایشات بر روی نمونه‌های مشکوک به انواع بیماری‌ها بخصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، یک کار تخصصی دقیق و در عین حال خطر ساز است که در صورت عدم رعایت استاندارد‌های بهداشتی می‌تواند زمینه ساز سرایت بیماری به افراد شاغل باشد.

 

دیگر خبرها

  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • واکسیناسیون رایگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک در گلستان علیه طاعون نشخوارکنندگان
  • واکسیناسیون دام‌های سبک در مقابل آبله
  • برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل
  • کم‌خطر اما پردردسر!
  • واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان
  • انجام بیش از ۵ هزار آزمایش تخصصی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان مشهد
  • واکسیناسیون ۱۰ هزارقطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در نائین