Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت: به تازگی وزیر راه موافقت کرده است که تاکسی‌های حومه‌ای که در اطراف شهر‌ها تردد دارند، معافیت پرداخت عوارض آزادراهی داشته باشند، همچنین برای عبور‌های بیش از ۴۰ بار در ماه تخفیف ۲۰ درصدی داریم. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد حسین میر شفیعی، درباره آخرین جزئیات اجرای طرح پرداخت عوارض الکترونیک آزادراهی بدون توقف، اظهار داشت: تلاش کرده‌ایم ابزار‌های الکترونیکی مختلف برای همه نوع کاربر در بخش پرداخت الکترونیکی عوارض داشته باشیم تا کاربران با مشکل مواجه نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



‌معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل افزود: به هر حال سیستم پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی باید پوشش همگانی داشته باشد و افرادی هم که تلفن همراه هوشمند ندارند، دچار مشکل نشوند.

 تخفیف ۲۰ درصدی برای عبور‌های بیش از ۴۰ بار در ماه

وی بیان کرد: به تازگی مصوب شده است که خودرو‌هایی که ماهانه بیش از ۴۰ بار در یک مسیر آزادراهی تردد دارند، مشمول تخفیف ۲۰ درصدی عوارض آزادراهی می‌شوند.

‌معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل ادامه داد: عبور مکرر خودرو‌ها در سیستم ما ثبت می‌شود و زمانی که در ماه به ۴۰ عبور و یا بیشتر رسید، تخفیف ۲۰ درصدی عوارض آزادراهی برای آن‌ها اعمال می‌شود، این کاربران می‌توانند کیف پول الکترونیک خود را شارژ کنند و در صورت عبور بیش از ۴۰ بار در ماه، تخفیف‌های ۲۰ درصدی به حساب آن‌ها بر‌می‌گردد.

 معافیت پرداخت عوارض برای تاکسی‌ها در آزادراه‌های حومه‌ای

میرشفیع اظهار داشت: به تازگی وزیر راه و شهرسازی موافقت کرده است که تاکسی‌های حومه‌ای که در حومه و اطراف شهر‌ها هم تردد دارند، برای عبور از آزادراه‌های اطراف، معافیت پرداخت عوارض آزادراهی داشته باشند.

وی افزود: به عنوان مثال در شهر‌ی نظیر تهران که تاکسی‌ها در مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) هم تردد دارند و از آزادراه‌های تهران-قم و تهران ساوه عبور می‌کنند مشمول معافیت پرداخت عوارض می‌شوند.

 پلاک‌های ویژه و عمومی معافیت عوارض آزادراهی ندارند، اما فعلاً جریمه نمی‌شوند

‌معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل بیان کرد: تاکنون برای خودرو‌های دارای پلاک ویژه معافیت خاصی بابت پرداخت عوارضی وجود نداشته است و فعلاً‌عوارض آزادراهی همه پلاک‌ها غیر از پلاک‌های امدادی و تاکسی‌های حومه‌ای را شامل می‌شود‌

میرشفیع اظهار داشت: برای خودرو‌های پلاک‌های عمومی و پلاک‌های معلولان و جانبازان، هنوز تصمیم خاصی اتخاذ نشده است.

وی اضافه کرد: البته این پلاک‌ها در صورت عبور از آزادراه ثبت شده‌اند، اما هنوز با آن‌ها پیامک پرداخت نداده‌ایم تا موضوع پلاک آن‌ها هم در مورد پرداخت عوارض تعیین تکلیف شود.

 مهلت پرداخت عوارضی پس از عبور از آزادراه ۴۸ ساعت

‌معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل با بیان اینکه در حال حاضر مهلت پرداخت عوارض عبور از آزادراه، ۴۸ ساعت پس از هر عبور است، گفت: طبق روال اگر پس از ۴۸ ساعت مالکان خودرو‌ها عوارضی را پرداخت نکنند، خودرو باید جریمه شود، اما سعی می‌کنیم، در این حوزه همکاری داشته باشیم و مهلت بیشتری به مردم بدهیم.

 راه‌اندازی روشی جدید برای پرداخت عوارض آزادراهی

میرشفیع اظهار داشت: همچنین به تازگی یک روش پرداخت الکترونیکی بدون توقف هم اضافه کرده‌ایم که به زودی عملیاتی می‌شود، این روش در قالب کارت‌های پرداخت نظیر کارت‌های بانکی و البته تبلیغاتی است.

 هفت روش پرداخت الکترونیک عوارض آزاد‌راهی بدون توقف

به گزارش فارس، کاربر می‌تواند در مدل‌هایی نظیر نصب اپلیکیشن‌های مربوطه نظیر تاپ، اتول یار، کیپاد، دیجی‌پی، nspay یاپرنا، کسر مستقیم از حساب بانکی، کد دستوری #۸*۷۲۰*، خودپرداز، کارت‌خوان‌های نصب شده در مجتمع‌های خدماتی-رفاهی، پرداخت سازمانی و تگ‌های قبلی، عوارض آزادراهی را پرداخت کند.

استعلام بدهی عوارض آزادراهی هم از طریق کد دستوری #۸*۷۲۰* و هم از طریق ارسال پلاک به شماره ۱۰۰۰۰۱۵۳۱ امکان‌پذیر است.

‌در مدل پرداخت عوارض به صورت اپلیکیشن، پس از نصب یکی از برنامه‌های مذکور بر روی گوشی تلفن همراه و انتخاب گزینه پرداخت عوارض آزادراهی، کاربر مراحل انتخاب مسیر آزادراهی مورد نظر و پرداخت را در برنامه طی می‌کند.

در مدل کسر مستقیم از حساب بانکی، با موافقت کاربر و دادن اجازه برداشت از حساب مبلغ عوارض در ازای هر بار تردد در آزادراه‌ها به صورت خودکار از حساب بانکی اعلام شده کسر و به مالک خودرو اطلاع رسانی می‌شود؛ در حال حاضر دارنده‌های حساب در بانک‌های ملت، سپه، اقتصاد نوین، انصار، شهر، ایران زمین، دی، پست بانک و سرمایه می‌توانند از این روش پرداخت استفاده کنند.

در روش پرداخت از طریق تگ، کاربر قبل از تردد نسبت به تهیه و نصب آن بر روی خودرو اقدام می‌کند و مبلغ عوارض به طور خودکار پس از عبور خودرو از آزاد‌راه، از مبلغ در کیف پول کسر می‌شود.

در مدل کد دستوری استعلام بدهی و یا پرداخت عوارض آزادراهی با گرفتن کد #۸*۷۲۰* توسط گوشی تلفن همراه به راحتی قابل انجام است.

در روش پرداخت از طریق خودپرداز، بدهی‌های معوق عوارض آزادراهی از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانکی در سراسر کشور قابل پرداخت است، مالکان خودرو که پیامک حاوی شناسه قبض و شناسه پرداخت را دریافت کردند و یا از وب سایت https://www.nspay.ir/دریافت می‌کنند می‌توانند با مراجعه به دستگاه خودپرداز بانک‌های ملت، سامان، انصار و شهر نسبت به پرداخت اقدام کنند.

در مدل پرداخت از طریق کارت خوان، امکان پرداخت عوارض آزادراهی از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان مستقر در پمپ‌بنزین‌ها، مجتمع‌های خدماتی رفاهی و توقفگاه‌های بین راهی در آزادراه‌های کشور فراهم شده است.

در مدل پرداخت سازمانی، شرکت‌ها و کسب و کار‌هایی که متولی تعدادی خودرو هستند می‌توانند از خدمات پرداخت گروهی برای مدیریت عوارض خودرو‌های تحت پوشش خود با مراجعه به سایت‌های https://www.nspay.ir/ و http://www.aaniro.com/ استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرداخت عوارض آزادراهی پرداخت الکترونیکی عوارض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۴۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ثبت نام امریه سربازی و شرایط جدید معافیت

جزئیات دریافت امریه سربازی و شرایط جدید معافیت و خرید خدمت سربازی مشمولان مازاد خدمت اعلام شد.

شاهپور آذروند افزود: نداشتن غیبت و کسر خدمت، عدم رابطه متقاضیان به‌عنوان بستگان سببی و نسبی با کارکنان استانداری و همچنین بومی بودن، از جمله شرایط «سرباز روستایی» است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل تصریح کرد: مدت خدمت سربازی روستایی ۲۴ ماه بوده و ثبت‌نام متقاضیان مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری در دفاتر امور روستایی و شورا‌های استانداری امکان‌پذیر است.

آذروند گفت: اعزام مشمولان برای تاریخ یکم تیر ۱۴۰۳ بوده و ثبت‌نام آن از روز چهارشنبه ۱۵ فروردین تا ۲۴ فروردین در سامانه مذکور انجام خواهد شد.

ستاد کل نیرو‌های مسلح با برخورداری کارکنان شرکت‌های خلاق از مزایای امریه سربازی موافقت و دستورالعمل استفاده از خدمت کارکنان وظیفه در این شرکت‌ها را اعلام کرد.

براین اساس مقرر شد در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳، ۲۰۰ نفر از کارکنان شاغل در شرکت‌های خلاق به شرط احراز شرایط، از مزایای تخصصی امریه سربازی برخوردار شوند.

بر این اساس، شرکت خلاق باید از شرایطی همچون برخورداری از اظهارنامه مالیاتی، بهره‌مندی از حداقل سه نفر نیروی شاغل تمام‌وقت براساس آخرین فهرست بیمه مورد تأیید سازمان تامین اجتماعی و برمبنای آخرین گزارش صورت معاملات فصلی فروشی حداقل ۱۰۰ میلیون ریال داشته باشد.

در طرف مقابل، سرباز باید فارغ‌التحصیل و دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری غیرپزشکی بوده و در چهار ماه اخیر از سابقه بیمه تمام‌وقت در شرکت به‌کارگیرنده برخوردار باشد، حداقل ۸۰ امتیاز از جدول فعالیت فناورانه را کسب کرده باشد و همچنین موضوع فعالیت فرد در مدت زمان حضور در شرکت، باید در راستای کالا و خدمات خلاق یا دانش‌بنیان آن شرکت باشد.

با توجه به محدودیت ظرفیت ابلاغی از طرف ستاد کل نیرو‌های مسلح، افراد براساس امتیاز کسب شده در هر دوره اعزام، رتبه‌بندی شده و افراد با بیشترین امتیاز به ستاد کل نیرو‌های مسلح معرفی خواهند شد. در صورت اتمام ظرفیت در هر اعزام، افراد باید تقاضای جدید خود را در دوره بعدی ارسال کنند.

تأیید اولیه افراد که توسط معاونت علمی براساس امتیازبندی صورت می‌گیرد، به منزله تأیید نهایی افراد نیست و پس از بررسی پروپوزال (شرح فعالیت شخص در شرکت) توسط داور فنی، نتیجه نهایی مشخص و اطلاع‌رسانی می‌شود.

دیگر خبرها

  • مصدومیت ۵ نفر در تصادف دو خودرو در آزادراه قزوین-همدان
  • تردد نوروزی بیش از ۴۱ میلیون خودرو در تهران/ آزادراه تهران - کرج دارای بیشترین تردد
  • ۴۶ هزار و ۵۰۰ مسافر نوروزی توسط ناوگان عمومی قم جابه‌جا شدند
  • افزایش ۱۵درصدی تردد خودرو‌ها در مسیر‌های ارتباطی قزوین
  • افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در گیلان
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی و شرایط جدید معافیت
  • ایمن‌سازی محور آزادراهی در دستور کار شورای ترافیک
  • برخورد زنجیره‌ای خودرو‌ها در آزادراه قزوین_رشت
  • ◄ بهره برداری از دو پروژه آزادراهی در سال جاری