Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست به روستای خورآباد قم رفت و از پروژه های کمیته امداد در این بخش بازدید کرد.

استاندار قم در حاشیه این بازدید و جلسه رفع موانع تولید استان گفت: طرح های کارآفرینی مناسبی در این منطقه اجرایی شده است که همواره حمایت از طرح های کارآفرینی را در دستور کار خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: زیرساخت های لازم به منظور رونق تولید و پویایی اقتصادی در استان قم باید همواره ایجاد شود و دستگاه های خدمات رسان وظیفه دارند در این زمینه از کارآفرینان و تولیدکنندگان حمایت کنند.

سرمست به فعالیت تعاونی درودگران اشاره کرد و گفت: تامین مواداولیه این واحد فعال می شود و تلاش خواهیم کرد، رونق تولید را در استان گسترش دهیم.

وی گفت: تاکید داریم تا بسترهای بازاریابی و فروش محصولات چوبی نیز با همکاری سازمان های متولی در قم ایجاد شده تا واحدهای تولیدی بتوانند محصولات خود را به خوبی ارائه دهند.

استاندار قم از اجرای طرح "هر روستا یک طرح "خبر داد و گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار در سطح روستاهای استان این طرح را دنبال می کنیم تا بتوانیم در تمامی روستاها این موضوع را نهادینه کنیم.

اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم نیز در این بازدید گفت: ما به دنبال خروج خانواده ها از چتر حمایتی کمیته امداد و توانمندسازی آنها هستیم.

وی گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته، مهارت آموزی و ارائه تسهیلات کارآفرینی متناسب با رشته های آموزشی در کمیته امداد است که دنبال می کنیم به گونه ای که در سال گذشته بیش از 1400 شغل در حوزه‌های مختلف کشاورزی، دامداری و مشاغل خانگی در قم ایجادشده است.

میرشکار گفت: در سال جاری نیز هدف اصلی ما ایجاد مرکز پایدارسازی اشتغال مددجویان است که در قالب طرح ارائه و در هر روستا اجرایی می کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان قم اشتغال دستگاه های اجرایی قم کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۴۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دولت برای رونق گردشگری در منطقه کامفیروز

استاندار فارس در سفر به شهرستان کامفیروز گفت: دولت برای کمک به رونق گردشگری منطقه و ایجاد صنایع تبدیلی آمادگی دارد و این دو موضوع می‌تواند منطقه را بیش از پیش آباد سازد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، محمدهادی ایمانیه، امروز _ پنج شنبه نهم فروردین_ در جریان سفر به بخش کامفیروز شهرستان مرودشت و در بازدید میدانی از منطقه گردشگری بهشت گمشده اظهار کرد: این مجموعه دارای مشکلاتی از جمله مناطق اطراف سد درودزن یا کشاورزانی که حرفه آنها برنج کاری است که پس از این بازدید میدانی، در جلسه‌ای مشترک با مسئولین ذی ربط راه‌های حل آنان را بررسی خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه این منطقه به دلیل قرار گرفتن در کنار آزادراه شیراز اصفهان از اهمیت و ارزش بالاتری از لحاظ گردشگری برخوردار شده است، افزود: مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان این منطقه را از منابع طبیعی تحویل بگیرد و با حفظ محیط زیست که خط قرمز مدیریت استان است، تلاش خواهد شد مشکلات مرتبط با کشاورزان و حوزه گردشگری منطقه در کمترین زمان ممکن مرتفع شود.

استاندار فارس از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان کامفیروز درخواست کرد تا به این منطقه بازگردند و از آمادگی دولت برای کمک به رونق گردشگری منطقه و ایجاد صنایع تبدیلی در این بخش سخن گفت و ابراز امیدواری کرد: این دو موضوع می‌تواند منطقه را بیش از پیش آباد سازد.

ایمانیه با بیان اینکه اولین سفر شهرستانی در سال ۱۴۰۳ به این منطقه برنامه‌ریزی شد، ادامه داد: این منطقه و مسائل مرتبط با آن برای ما اولویت دارد و با تدابیری که اتخاذ می‌شود درصدد رفع مشکلات این منطقه و رونق بیش از پیش گردشگری هستیم.

درآمد حاصل از پارکینگ تخت جمشید، در تعمیر، بازسازی و نگهداری این مکان هزینه شود

وی گریزی هم به موضوع اجاره پارکینگ در حاشیه مجموعه جهانی تخت جمشید زد و تصریح کرد: ضرورت دارد درآمد حاصل از پارکینگ تخت جمشید، در تعمیر، بازسازی و نگهداری همان مکان هزینه می‌شود و به مدیرکل میراث فرهنگی استان مأموریت داده شد تا با استفاده از همین درآمدها و کمک‌های دولت، بازسازی و بهسازی جدی در مجموعه تاریخی تخت جمشید انجام دهد و فضای داخلی آن را برای استفاده عموم مردم و گردشگران بین‌المللی بهبود ببخشد، برای همین انتظار داریم در سال‌جاری تحول جدی در این مجموعه را شاهد باشیم.

جهش تولید برداشتن موانع پیش روی سرمایه‌گذاران میسر می‌شود

استاندار فارس همچنین در این سفر دفتر امام جمعه این بخش را افتتاح کرد و سپس در جمع فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران کامفیروز، اظهار کرد: نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ به نام جهش تولید با مشارکت مردم به این معناست که سال‌جاری، سال توسعه و پیشرفت کشور و جلب رضایت مردم است.

ایمانیه افزود: تمام وقت امروز در کامفیروز را به بازدید میدانی اختصاص داده‌ام و جلسات را در مرکز استان تشکیل خواهیم داد اما به لحاظ اهمیت، نقش و جایگاه سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در جمع آنها حاضر شدم، حرف‌های شما را شنیدم که موارد مطرح شده مورد قبول است.

وی با بیان اینکه تعدادی از مدیران استانی را به همراه آورده‌ام تا حرف‌های شما را بشنوند و مسائل و مشکلات منطقه را ببینند، تصریح کرد: قانون باید مشکل را مرتفع کند و مدیران نیز با استفاده از بندها و تبصره‌های مختلف باید در امورات مردم تسهیل ایجاد کنند.

استاندار فارس ادامه داد: جهش تولید با مشارکت مردم مادامی میسر می‌شود که موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران برداشته و حداقل‌های لازم برای فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی فراهم شود، از این رو همه ارکان حاکمیت وظیفه داریم برای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، جهادگونه وارد میدان شویم و همه همت و تلاش خود را در این زمینه به کار ببریم.

ایمانیه همچنین در پایان از آمادگی دولت برای رفع موانع تولید و مسائل پیش‌روی سرمایه‌گذاران خبر داد و اضافه کرد: در کارگروه احیا واحدهای راکد و رفع موانع تولید به صورت مستمر این موضوع را دنبال کرده‌ایم و در سال‌جاری نیز با جدیت چند برابری دنبال خواهیم کرد تا مشکلات مرتفع شود.

کد خبر 739966

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد کار مجلس دوازدهم باید نظارت بر اجرای قوانین باشد
  • آمادگی دولت برای رونق گردشگری در منطقه کامفیروز
  • رونق محافل قرآنی ، راهکار مناسبی برای مقابله با هجمه فرهنگی بیگانگان
  • پویش اطعام مهدوی در زاهدان
  • تقویت و تمرکز استان یزد بر تولید و رفع موانع تولید
  • برگزاری جشن بهره‌مندی مددجویان روستایی از مسکن
  • تجلیل از خیران و حامیان ایتام کمیته امداد استان اردبیل
  • رفع مشکل آب آشامیدنی شهر اردکان
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید
  • چند پیشنهاد برای تحقق «رونق تولید با مشارکت مردم»