Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:09:55 GMT

نام عباس آباد میامی با حوادث رانندگی گره خورده است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۴۸۷۱

نام عباس آباد میامی با حوادث رانندگی گره خورده است

شاهرود - ایرنا - بیشتر اخبار ناگوار حوادث رانندگی استان سمنان به طور معمول مربوط به شرق این استان و بویژه فاصله روستای عباس آباد میامی تا سبزوار خراسان رضوی است.

به گزارش ایرنا ، هر هفته حوادث رانندگی متعددی در شرق استان سمنان روی می دهد، بیشتر این حوادث هم واژگونی خودروهاست که خواب آلودگی ، نبود امکانات رفاهی برای استراحت رانندگان و نیز نامناسب بودن راه دلیل اصلی این واژگونی ها اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در گزارش هایی که پلیس راه ، اورژانس و هلال احمر از حوادث رانندگی شرق استان سمنان اعلام می کنند ، نام روستای عباس آباد در قریب به اتفاق آن ها دیده می شود ، نام این روستا بیش از آن که به خاطر مردمان خوب و طبیعت زیبایش سرزبان ها بیافتد با تصادف و واژگونی خودروها و تلف و زخمی شدن بسیاری از هموطنان گره خورده است.
روستای قدیمی عباس آباد در کنار جاده سراسری تهران - مشهد قرار دارد ، کاروانسرای موجود بیانگر تاریخ طولانی آنست ، این روستا با مرکز شهرستان میامی 80 کیلومتر و با شهرستان سبزوار خراسان رضوی هم کمتر از 50 کیلومتر فاصله دارد.
حوادث رانندگی ناگوار فاصله بین این روستا تا سبزوار زیاد است ، آخرین حادثه نیز سه روز پیش روی داد که در واژگونی یک دستگاه خودروی خاور راننده و سرنشین آن به خاطر شدت جراحات در دم جان دادند.
مجموع راه های شهرستان میامی 570 کیلومتر است ، دراین بین محور میامی - سبزوار و محور میامی - جاجرم از حادثه خیزترین راه های این شهرستان به شمارمی روند.
محور میامی - سبزوار که در مسیر جاده سراسری تهران - مشهد قرار گرفته یکی از راه های پر رفت و آمد کشور و در عین حال از پرحادثه ترین محورهای ارتباطی استان سمنان است ، براساس آمار پلیس راه سالانه دستکم 80 تن براثر سانحه رانندگی جان خود را در این محور از دست داده و تعداد بسیاری هم زخمی و یا معلول شده و خاطرات تلخی را از این منطقه به یاد می سپارند.
علاوه بر این مشکلات ، این محور در بارندگی های شدید امسال در2 مرحله به خاطر آبگرفتگی بسته و پس از ساعاتی بازگشایی شد.
محور میامی -جاجرم و دوراهی سنگ سوراخ به کالپوش هم به دلیل 2 بانده نبودن و رفت و آمد بیش از 100تریلی وکامیون در هر روز وضعیت مناسبی ندارد.
علی قاسمی یکی از اهالی روستای عباس آباد به خبرنگار ایرنا گفت : از عباس آباد به سمت کاهک وضعیت جاده ترانزیتی تهران -مشهد وضعیت مطلوبی ندارد و هرسال شاهد بسته شدن موقتی این محور و ترافیک های سنگین هستیم.
وی باگلایه از کم توجهی مسئولان به راه های شرق استان سمنان گفت : باز سازی این محور بسیار مهم چندسالی است بلاتکلیف مانده ، در حالی که راه هایی به مراتب کم اهمیت تر زودتر از این راه بازسازی شده اند.
احمد محمدی یکی از مسافران عبوری هم در گفت وگو با ایرنا تصریح کرد : این محور به عنوان یکی از مبادی اصلی ورودی و خروجی استان سمنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، مسئولان نسبت به آن توجه بیشتری داشته باشند.
یک دیگر از اهالی روستای عباس آباد هم با بیان این که وقوع حوادث رانندگی برای مردم روستا به موضوعی عادی تبدیل شده ، گفت : در هر یک از این حوادث یکی از هموطنان کشته یا مصدوم می شود.
محمدرضا رحیمی ادامه داد : چند حادثه دیگر باید روی دهد تا مسوولان روی این راه تمرکز کرده و برای بازسازی و بهینه سازی آن اقدام کنند.
وی از تلاش نیروهای اورژانس و هلال احمر برای امداد رسانی به مصدومان حوادث رانندگی این مسیر یاد کرد و گفت : باید کاری اساسی انجام شود تا احتمال وقوع آن ها به کمترین حد برسد.
امیر عمیدی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان درگفت وگو با ایرنا بااشاره به طرح درحال احداث راه عباس آباد-کاهک افزود: با پیگیری های انجام شده100میلیارد ریال برای این امر تحصیص یافته است.
وی افزود : امسال هم ابلاغ افزایش اعتبار صادر شده که درصورت تخصیص ، عملیات بهسازی مسیر سرعت بیشتر می یابد.
وی بااشاره اینکه محور میامی-جاجرم باتوجه به حجم ترافیک نیاز است به بزرگراه تبدیل شود ، گفت: مطالعات این مسیر انجام شده است.
عمیدی برگزاری مناقصه اجرای محور میامی - جاجرم را یاد آور شد و تصریح کرد: برای ساخت پل های آب نما در این مسیر نیاز به 27 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبارمی باشد.
وی گفت: حدفاصل پل راه آهن به سمت هونستان به طول 9کیلومتر آسفالت وبهسازی شده است و11کیلومتردیگرآن بامساعد شدن هوا انجام خواهدشد.
سرپرست اداره کل راه وشهرسازی شرق استان سمنان اظهارداشت : تخصیص اعتبار برای رفع نقاط حادثه خیز شرق استان سمنان در حال پیگیری است.
از چند سال پیش طرح راه جدید فاصله 30 کیلومتری عباس آباد - کاهک آغاز شده ، اما نیاز به تلاش بیشتر برای تکمیل است.
مجموع راه های شهرستان میامی 570 کیلومتر است که حدود340 کیلومتر راه روستایی می باشد.
شهرستان میامی با هشت هزارو 600 کیلومتر مربع و جمعیت حدود 40هزار تن درشرق استان سمنان قرار دارد .
7357/6167

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد وضعيت راه ها شرق استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۴۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد شدید جرثقیل نیسان با عابر پیاده حادثه ساز شد

سرهنگ  رابعه جوانبخت  در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در ساعت ۰۲:۳۰ شب گذشته در مسیر بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی به شرق قبل از پل فرهنگ یک دستگاه جرثقیل نیسان که در این مسیر در حال تردد بوده به علت عدم توجه به جلو به شدت با یک نفر عابر پیاده برخورد می‌کند. 

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه سرعت زیاد نیز در این حادثه علت عدم توانایی راننده در کنترل خودرو بوده گفت: سرعت زیاد این جرثقیل نیسان باعث شده راننده دیگر نتواند وسیله خود را کنترل کند و در مواجهه با عابر دیگر کاری از دستش برنیامده و چون زمانی برای ترمز کردن و ایست کامل نداشته با عابر پیاده به شدت برخورد می‌کند. 

او افزود: متاسفانه در اثر شدت ضربه عابر پیاده در محل حادثه فوت می‌کند. 

سرهنگ جوانبخت گفت: بلافاصله پس از دریافت این خبر تیم کارشناسی پلیس راهور پایتخت، در محل حادثه حاضر شدند و با ایمن سازی محدوده تصادف برای جلوگیری از تکرار حوادث ناگوار به بررسی علل و عوامل این تصادف پرداختند. 

او بیان کرد: به همین علت، در این محدوده شاهد بار ترافیکی به علت توقف خودرو‌ها برای دیدن حادثه تصادف بودیم که با تلاش همکاران و خارج کردن این وسیله از موقعیت تصادف بار ترافیکی کاهش یافت و به وضعیت قبل بازگشت. 

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب تصریح  کرد: تمام حواس راننده حین رانندگی می‌بایست معطوف به رانندگی کردن باشد و طبق قوانین، خوردن و آشامیدن، سیگار کشیدن و صحبت با تلفن همراه حین رانندگی ممنوع می‌باشد و رانندگان گرامی کاملاً باید به جلو توجه کافی داشته باشند تا بتوانند رانندگی ایمن و بدون حادثه‌ای داشته باشند. 

در انتها سرهنگ جوانبخت بیان کرد : امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط کلیه کاربران ترافیک، شاهد وقوع چنین حوادث تلخی در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • گزارش خبرگزاری مهر رتبه دوم جشنواره آب و رسانه را کسب کرد
  • فیلم| رانش جادهٔ عباس‌آباد به کلاردشت
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • برخورد شدید جرثقیل نیسان با عابر پیاده حادثه ساز شد
  • رونمایی از کتاب آقا داماد در سمنان
  • تعویض ۷۰۰ بولارد در منطقه ۶ اصفهان