Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالباری عطوان، ­سردبیر روزنامه رأی الیوم و تحلیلگر توانمند عرب با واکاوی حمله پهپادی دیروز انصارالله یمن به تاسیسات نفتی عربستان نوشت: انصارالله یمن با دستان خالی و تجهیزات ارزان قیمت، حملاتی چنین دقیق به نمایش گذاشت در حالیکه عربستان با پیشرفته‌ترین سلاح‌ها حتی از رهگیری این پهپاد‌ها عاجز است و حمله روز گذشته تنها یک دستگرمی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفت پهپاد بمب‌افکن نیروهای یمنی دو ایستگاه پمپاژ نفت را در استان‌های غربی این کشور از جمله الدوادمی و عفیف بمباران کردند و به آتش کشیدند. جنبش انصارالله پس از چهار سال بمباران و تحریم هوایی، زمینی و دریایی هنوز ابتکار عمل را در دست دارد و اقدامات غافلگیرکننده‌ای انجام می‌دهد.

نخستین اقدام غافلگیرکننده این گروه بمباران ریاض، پایتخت عربستان و برخی شهر‌های کلیدی مثل جده، طائف، جازان، خمیس مشیط با ۱۲۰ موشک بالستیک بود. این اقدام بیشتر جنبه روانی داشت زیرا این موشک‌ها حامل کلاهک‌های انفجاری نبودند، اما به نظر می‌رسد این روز‌ها اوضاع تغییر کرده است. اما دومین غافلگیری یعنی به پرواز درآوردن پهپاد‌های بمب افکن اقدامی مهمتر بود زیرا بمب‌ها با دقت کامل به اهداف مورد نظر اصابت کرد و اهداف راهبردی اقتصادی را هدف قرار داد و همین موجب نگرانی کارکنان شرکت‌های نفتی در داخل و خارج از عربستان شده است زیرا نوعی آشوب در بازار‌های نفت جهانی به راه انداخت، بهای نفت را بیش از ۱ درصد افزایش داد و خط لوله نفت عربستان "پترولاین" را بست، خطی که نفت خام این کشور (به میزان یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه) را از مخازن آن در شرق عربستان نزدیک خلیج فارس به بندر ینبع در دریای سرخ منتقل می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یمن عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با شوینده‌های تقلبی با الزام شناسه رهگیری + فیلم

تاکنون بیش از ۳۰ هزار شناسه کالا برای محصولات شوینده دریافت شده است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این آمار گفت: در سال جدید تولیدکنندگان شوینده علاوه بر شناسه کالا باید شناسه رهگیری هم دریافت و روی محصولات خود درج کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • انصارالله: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد
  • انصارالله یمن: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد
  • پیام‌های حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • درخواست انصارالله برای اقدام جهانی در برابر جنایات اسرائیل
  • مقابله با شوینده‌های تقلبی با الزام شناسه رهگیری + فیلم
  • ارتش یمن عملیات‌های خود علیه اسرائیل را افزایش می دهد
  • بیانیه دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره غزه
  • رای مثبت پارلمان تاجیکستان به خرید پهپاد از ترکیه
  • شکار جدید حزب‌الله لبنان ؛ پهپاد هرمس ۴۵۰ اشغالگران منهدم شد | جزئیات ۸عملیات دیروز علیه صهیونیست‌ها
  • دهمین سالگرد تجاوز نظامی به یمن؛ دورنمای حل بحران چیست؟