Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@05:59:13 GMT

اولين سامانه هشدار سيل در لرستان راه اندازي مي شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۵۰۵۲

اولين سامانه هشدار سيل در لرستان راه اندازي مي شود

خبرگزاري آريا - خرم آباد - ايرنا - سرپرست هواشناسي لرستان گفت: با پيگيري هاي سازمان هواشناسي کشورمقرر شد اولين سامانه هشدارسيل در لرستان راه اندازي شود.

به گزارش خبرنگارايرنا، جعفر نعمتي در ديدار با فرماندار سلسله، با اشاره به بارندگي هاي خوب فروردين ماه در لرستان اظهار داشت: لرستان در زمينه پيش بيني بارش هاي سيل آسا در استان بسيار موفق عمل کرد در حالي که براي بهتر شدن اين روند همکاري بين دستگاهي بيشتري نياز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه اساسي ترين کارهواشناسي پايش است، بيان کرد: در واقع اداره هواشناسي با پايش از سطح ايستگاه ها، اطلاعات را جمع آوري مي کند.
نعمتي با اشاره به اينکه بخش هايي از لرستان تحت پوشش رادار کرمانشاه قرار دارد، افزود: قرار بر اين است استانداري از بودجه امسال، اعتبار مطالعات استقرار و تجهيز يک رادار مستقل براي استان را لحاظ کند.
سرپرست هواشناسي لرستان با اشاره به سامانه هشدار سيل سازمان هواشناسي اضافه کرد: هم اکنون هفت ايستگاه باران سنج و يک ايستگاه سينوپتيک در شهرستان سلسله فعال است.
نعمتي ادامه داد: فقط يکي از ايستگاه ها خودکار است و بايد تلاش کنيم که ضمن اينکه تعداد آنها را افزايش دهيم مابقي ايستگاه ها هم خودکار شوند.
وي با اشاره به بودجه هواشناسي سلسله بيان کرد: سال گذشته کل بودجه هواشناسي شهرستان سلسله يک ميليارد و 600 ميليون ريال بود که 92 درصد تخصيص داشت.
نعمتي با اشاره به سامانه تهک اضافه کرد: از اين سامانه در راستاي فعاليت هاي حمل و نقل، عمران و کشاورزي استفاده مي شود که اکنون در استان 11 هزار نفر از کشاورزان و بهره برداران عضو آن هستند و توصيه هاي هواشناسي کشاورزي به صورت رايگان در اختيار آنان قرار مي گيرد.
فرماندار سلسله نيز در اين ديدار با اشاره به اينکه اکنون بسياري از فعاليت ها وابسته به پيش بيني هاي سازمان هواشناسي است، اظهار داشت: بايد زمينه اي فراهم کرد که از منابع ملي براي ارتقاي زيرساخت هاي هواشناسي استفاده کرد.
شريف خسروي گفت: هواشناسي يک جايگاه زيرساختي است که نياز به تقويت و تجهيز دارد.
7273/7265
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۵۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در اصفهان/ بارش‌ها در راهند

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی طی ۴۸ ساعت آینده در مناطقی از استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمدرضا رفیعی در جمع خبرنگاران از صدور هشدار زرد هواشناسی برای استان خبر داد و گفت: از اوایل وقت امروز سه‌شنبه 28 فروردین تا پیش از ظهر چهارشنبه 29 فرودین ماه، تشدید فعالیت سامانه بارشی به صورت رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گرد و خاک موقتی و تگرگ برای مناطق جنوب و جنوب شرق استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فعالیت این سامانه در مناطق شهررضا، ارتفاعات سمیرم، نایین، ورزنه و دهاقان بیشترین اثر را دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی استان اصفهان گفت: در این راستا احتمال جاری شدن رواناب، طغیان رودخانه‌های محلی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزنده شدن جاده‌ها، کاهش دید، اخلال در حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر عمومی، صاعقه، ریزش سنگ در مناطق کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت و صنعت کشاورزی، اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان به استان‌های یزد، فارس و کهگیلویه و بویر احمد وجود دارد.

آماده باش استان البرز با اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجیکاهش 7 درصدی گردشگران دریایی در نوروز/هشدار هواشناسی به مردمهواشناسی ایران1403/01/17؛ هشدار هواشناسی برای 16 استان

وی به شهروندان توصیه کرد که از مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها فاصله گرفته و از استقرار در مناطق مرتفع بپرهیزند.

رفیعی گفت: همچنین توصیه می‌شود که شهروندان از اتراق در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و از فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز کنند. علاوه بر این توصیه می‌شود که شهروندان در صورت سفر با خودرو تجهیزات و سوخت کافی همراه داشته باشند و عشایر نیز از تردد و چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق مرتفع خودداری کنند.

این کارشناس سازمان هواشناسی استان اصفهان افزود: علاوه بر موارد فوق توصیه می‌شود که از استحکام سازه‌های موقت اطمینان حاصل شده و نهاده‌های کشاورزی به اماکن مسقف منتقل شوند.

وی به دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌ها نیز توصیه کرد که کار لایه‌روبی کانال‌ها و آب‌روها را انجام داده و دهانه پل‌ها را بازگشایی کنند.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • بارش پراکنده و رگباری در راه لرستان
  • هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب ایران در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود/ حتی از طوفان "گونو" هم بیشتر بارید
  • بارش‌های برخی مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود / حتی از طوفان گونو هم بیشتر بارید
  • تداوم هشدار قرمز هواشناسی در هرمزگان
  • آخرین اخبار از فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
  • سامانه بارشی در راه خراسان جنوبی
  • هشدار سیلابی شدن رودخانه‌ ها در آذربایجان‌شرقی
  • هواشناسی اصفهان فردا ۲۹ فروردین؛ صدور هشدار نارنجی بارش
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در اصفهان/ بارش‌ها در راهند
  • امروز وزش باد، خیزش گرد و خاک را در برخی مناطق قم به همراه دارد