Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:48:09 GMT

ایران به کمیته بین المللی المپیک اعتراض کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۵۲۷۴

ایران به کمیته بین المللی المپیک اعتراض کرد

تهران- ایرنا- کمیته ملی المپیک ایران روز چهارشنبه در پی صادر نشدن ویزای تکواندکاران تیم ملی برای اعزام به رقابت های جهانی انگستان در نامه ای به کمیته بین المللی المپیک IOC اعتراض کرد.

بر اساس اعلام تارنمای کمیته ملی المپیک، این کمیته اقدام میزبان رقابت های جهانی تکواندو را مغایر قوانین کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو و منشور المپیک دانسته و پیگیری آن را از کمیته بین المللی المپیک خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش تر کمیته ملی المپیک مکاتباتی با کمیته ملی المپیک کشور میزبان برای رفع این مشکل نیز داشته است.
براساس منشور المپیک کشورهای میزبان رقابت های ورزشی باید بدون تبعیض، همکاری لازم را برای صدور روادید (ویزا) تمام شرکت کنندگان داشته باشند. اما با وجود پیگیری های کمیته ملی المپیک و فدراسیون اگر چه روادید برای برخی تکواندو کاران در آخرین لحظات صادر شده است، اما هنوز تمامی روادید درخواستی صادر نشده و کمیته ملی المپیک پیگیر این موضوع است.
بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان از امروز (چهارشنبه) با حضور 975 تکواندوکار از 150 کشور در سالن «آرنا» منچستر آغاز و به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت. مجمع عمومی فدراسیون جهانی هم فردا -پنجشنبه در حاشیه رقابت ها برگزار می شود.
در حالی که چند روزی است اعضای تیم های مردان و زنان برای حضور در این رقابت ها راهی انگلیس شده اند، چهار نماینده ایران بلاتکلیف بودند که یکی از آنان موفق به دریافت روادید شد.
در این راستا روادید «آرمین هادی پور» نماینده سبک وزن ایران و «سیدمحمد پولادگر» رئیس فدراسیون در نهایت صادر شد. هادی پور باید به محض ورود به منچستر در وزن کشی شرکت کرده و پنجشنبه در وزن منهای 54 کیلوگرم روی شیاپچانگ برود.
با این حال همچنان روادید میرهاشم حسینی، عرفان ناظمی و سجاد مردانی از سوی کشور میزبان صادر نشده است.
ورزشی**9250**1067**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش كميته المپيك تكواندو رواديد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۵۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض شدید به رای متفاوت دانیال اسماعیلی‌فر/ پرسپولیسی‌ها سند رو کردند!

آفتاب‌‌نیوز :

دانیال اسماعیلی فر ستاره پرسپولیس بعد از گلزنی به صنعت نفت خوشحالی جنجالی انجام داد و حرکت ناشایست این بازیکن باعث شد تا کمیته انضباطی او را یک جلسه محروم کند. محرومیتی که بعید است کسی به آن معترض باشد. بحث اصلی در خصوص محرومیت دانیال این است که کمیته انضباطی او را از بازی مقابل سپاهان در لیگ محروم کرده است. این درحالیست که بازی بعدی سرخ پوشان در جام حذفی و مقابل آلومینیوم خواهد بود. با توجه به حساسیت بالای بازی مقابل سپاهان و رقابت نفسگیر پرسپولیس با استقلال برای قهرمانی در لیگ، طبیعتا هواداران و کادرفنی پرسپولیس دوست داشتند محرومیت دانیال در بازی جام حذفی اعمال می‌شد و این بازیکن تاثیرگذار می‌توانست تیمش را در بازی حساس مقابل سپاهان در لیگ همراهی می‌کرد.

با این حال اسماعیلی فر در این بازی مهم محروم است و پرسپولیس یکی از ستاره‌های تیمش را در این دیدار در اختیار ندارد. این درحالیست که امید نورافکن ستاره سپاهان وقتی دقیقا حرکت مشابه‌ای با اسماعیلی فر در مواجه با هواداران پرسپولیس انجام داده بود، فقط با یک جلسه محرومیت مواجه شد و در حکم کمیته انضباطی ذکر نشده بود این محرومیت فقط در لیگ برتر اعمال می‌شود. همین موضوع باعث شد تا هواداران پرسپولیس نسبت به رای متفاوت کمیته انضباطی برای محرومیت اسماعیلی فر و نورافکن به شدت معترض شوند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • اعزام شمشیربازان ایران به رقابت‌های زون آسیا و انتخابی المپیک 
  • اعزام شمشیربازان ایران به مسابقات زون آسیا و انتخابی المپیک
  • اهداف پروازی جهانی قطر؛ نماینده المپیکی ایران به مرحله پایانی تراپ نرسید
  • اعتراض شدید به رای متفاوت دانیال اسماعیلی‌فر/ پرسپولیسی‌ها سند رو کردند!
  • پیام تبریک استاندار گلستان برای راهیابی مهدی الفتی ورزشکار گلستانی به رقابت‌های المپیک پاریس
  • واکنش IOC به حضور ژیمناست‌ ایرانی در المپیک پاریس
  • اعتراض استان مرکزی به رأی کمیته انضباطی برای سیدحسین حسینی
  • واکنش کمیته بین المللی المپیک به حضور ژیمناست‌ ایرانی در المپیک پاریس + عکس
  • برگزاری نشست کمیته مشترک حمل و نقل بین المللی جاده ای ایران و تاجیکستان