Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلامی خرمشهر و فتح خرمشهررا نماد مقاومت و پیروزی در تمام سال‌‌های دفاع مقدس عنوان کردوگفت: زنده نگه داشتن سوم خرداد در حقیقت زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و پیروزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سرهنگ «محمد حسن سلامی» با بیان اینکه بزرگداشت سوم خرداد، بزرگداشت انقلاب و ارزش‌‌های دفاع مقدس است، گفت: حماسه فتح خرمشهر ثمره جهاد در راه خدا، ایثار و از خودگذشتگی، وحدت ملت بزرگ ایران و پیروی از امام و رهبری بود و ترویج و تبیین فرهنگ ارزش‌های دفاع مقدس به  نسل جوان مهمترین راه برای مقابله با توطئه‌های دشمان نظام و اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان سمنان، با فتح خرمشهر وضعیت جنگ از نظر سیاسی، نظامی، اقتصادی به نفع ایران تغییر کرد بعد از آن عملیات‌های بزرگ رزمندگان شکل گرفت.

 

سلامی اظهار کرد: سوم خرداد بهترین فرصت برای تجدید میثاق با آرمان های امام راحل، شهدای گران قدر و منویات مقام معظم رهبری است و آحاد مردم باید برای برگزاری هر چه باشکوهتر این روز تاریخی تلاش کنند.

 

وی زنده نگه داشتن سوم خرداد را در حقیقت زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و پیروزی عنوان وتاکید کرد: کار امروز ما تکمیل رسالت دیروز رزمندگان و دلاور‌مردان دفاع مقدس است و باید در این مسیر، تلاش خود را مجاهدت در راه اسلام و انقلاب بدانیم.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان سمنان از برگزاری بیش از 600 عنوان برنامه و فعالیت در بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در این استان خبر دادوافزود: این برنامه ها با همکاری و مشارکت دستگاه های اجرایی، یگان های نیروهای مسلح و نهادهای مختلف در این استان برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه برنامه های گرامیداشت ایام آزاد سازی خرمشهر از اول خرداد در سمنان آغاز خواهد شد اظهار داشت: بیش از 50 دستگاه اجرایی در برگزاری این برنامه ها مشارکت و همکاری دارند.

 

سلامی، شعار محوری ایام آزادسازی خرمشهر را «ما پیروزیم» بیان کرد و گفت: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر امسال با ایام ماه مبارک رمضان و لیالی قدر تقارن دارد و به همین دلیل برنامه های متنوعی در این استان اجرا می شود.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان سمنان، اجرای دو برنامه ویژه در مدارس و مساجد را از نوآوری های امسال  در برنامه های فتح خرمشهر بیان کرد و گفت: با همکاری آموزش و پرورش در یک هزار واحد آموزشی استان سمنان در روز چهارم خرداد با شرکت 120 هزار دانش آموز و 10 هزار فرهنگی کلاس های معرفت و بصیرت افزایی با محوریت مقاومت، ایثار و پیروزی برگزار خواهد شد.

 

وی گفت: با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی در قریب 700 مسجد استان سمنان ویژه برنامه های بزرگداشت سوم خرداد از اول تا چهارم خرداد توسط روحانیون اجرا می شود.

 

سلامی، گلباران و عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری نشست بررسی نقش رسانه در دفاع مقدس و مقاومت با حضور خبرنگاران و فعالان رسانه ای، آغاز دوره های آموزشی معارف دفاع مقدس در ادارات و دستگاه های اجرایی، برگزاری نشست های خاطره گویی و شعر دفاع مقدس و ... را از برنامه های بزرگداشت فتح خرمشهر در استان سمنان بیان کرد.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان سمنان دربخشی از سخنان خود با بیان اینکه ۹۰ درصد از یادمان‌های شهدای گمنام استان سمنان با محوریت مردم و خیرین کامل شده است و ۱۰ درصد باقی‌مانده نیز تا پایان سال ۹۹ به اتمام خواهد رسید گفت: 156 شهید گمنام در 44 یادمان در استان سمنان به خاک سپرده شده اند.

 

وی اذعان داشت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان جزو مصوبات مقام معظم رهبری در سفر به استان سمنان است و این مرکز به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی دفاع مقدس شرق کشور محسوب می‌شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان گفت: موزه آرایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان از ابزار موزه سازی نسل پنجم دنیا استفاده می‌شود و ما باید آثار حجمی، یادمان شهدا و ... را در مرکز فرهنگی دفاع مقدس جانمایی کنیم.

 

وی متذکر شد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان بهترین مکان برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و مقابله با تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی است.

 

سلامی قرار گرفتن این پارک موزه در مسیر محور پرتردد تهران- مشهد را یک فرصت ویژه برشمرد و افزود: با راه‌اندازی و تکمیل این مجموعه، تلاش می‌شود علاوه بر جمعیت سمنان و جلب و جذب دوستداران فرهنگ دفاع مقدس زمینه جذب و بهره‌برداری زوار حرم رضوی (علیه السلام) که از این محور پرتردد عبور می‌کنند نیز فراهم شود.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان سمنان با بیان این که امروز دشمن از طریق اقتصادی به جنگ ایران آمده است و جنگ امروز از جنگ دیروز سخت‌تر است گفت: همان‌گونه که در زمان انقلاب و دوران دفاع مقدس باهم متحد بودیم امروز هم نیاز جامعه ما وحدت است و ما باید با انسجام و با تبعیت از ولایت به‌عنوان محور وحدت به حرکت خود ادامه دهیم.

 

وی با اشاره به دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی گفت: جوانان این مرز و بوم با تأسی از فرهنگ و ارزش‌های به دست آمده از هشت سال دفاع مقدس، به پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه‌های مختلف دست یافتند و این خودباوری موجب عزت و بالندگی کشور در جهان شد.

 

سلامی ترویج ارزش‌های دفاع مقدس نیاز امروز جامعه دانست و افزود: با توجه به تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم دشمنان، تقویت ارزش‌های دوران دفاع مقدس به‌ویژه در بین نسل جوان ضروری است.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان ماه مبارک رمضان اردبیل بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری روزنامه قرآن مشهد نمایشگاه قرآن سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۵۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی عصر دوشنبه در نشست کتابخانه‌های عمومی استان از هدف‌گذاری بازدید ۳۰ هزار دانش آموز از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران خبر داد و اظهار داشت: مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی یک دستگاه فرهنگی حاضر در صحنه است که در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت فعال است.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه پیشکسوتان جهاد و مقاومت تأکید کرد و افزود: باید در این راستا به دنبال عوامل انگیزشی باشیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران یادمان‌های شهدای گمنام و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را یک ظرفیت برای فرهنگ کتاب و کتابخوانی برشمرد و بر ضرورت ایجاد کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در این دو مکان تأکید کرد.

این مسئول ایجاد بزرگترین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس را در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران ضروری دانست و با اشاره به مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت، کتابخانه‌های عمومی را بهترین ظرفیت برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: ایجاد کارگروه مشترک بین دو اداره کل در تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی مؤثر خواهد بود.

سرهنگ سلامی بر لزوم توجه به حوزه کودک و مهدهای کودک تأکید کرد و ادامه داد: تدوین کتاب‌هایی با محوریت کودکان و دفاع مقدس باید از اولویت‌های دستگاه‌های فرهنگی باشد و در این راستا نیازمند همکاری و مشارکت نهادهای فرهنگی هستیم.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان باید در مناسبت‌های دفاع مقدس به فضای ارزشی و معنوی تبدیل شود، تصریح کرد: ایجاد غرفه‌های کتاب دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی استان کار ارزشمندی است که باید هدف‌گذاری شود.

این مسئول بر همکاری و مشارکت در اجرای جشنواره‌های دفاع مقدس و مقاومت و تجلیل از نویسندگان حوزه جهاد و مقاومت تأکید و خاطرنشان کرد: همچنین تقویت تعامل دو مجموعه مورد تأکید است.

کد خبر 6085846

دیگر خبرها

  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان