Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@13:16:43 GMT

طراحی لباس ایرانی منطبق بر ارزش‌های اسلامی باشد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۵۶۷۸

طراحی لباس ایرانی منطبق بر ارزش‌های اسلامی باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از لباس به عنوان ابزاری برای نمایش فرهنگ، آداب و رسوم هر جامعه ای یاد کرد و گفت: برای دفاع از هویت ایرانی و اسلامی باید لباس هایی مطابق با ارزش های دینی و ایرانی طراحی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، فاطمه کرباسی صبح امروز در اولین جلسه کارگروه مد و لباس استان زنجان اظهار کرد: لباس، مهمترین نماد فرهنگی هرجامعه ای محسوب می شود ولی بدیع بودن آن موجب شده است تا کمتر کسی به اهمیت آن توجه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از لباس به عنوان ابزاری برای نمایش فرهنگ و اتصال فرد با قوم و نژاد خود، یاد کرد و گفت: اگر به لباس از بُعد سیاسی نگاه شود، با اصطلاح لباس یقه انگلیسی مواجه می شویم، باوجود تلاش های فراوان امریکا برای نهادینه کردن لباس هایی با یقه آمریکایی؛ موفقیتی کسب نشد همچنین در صحنه های سیاسی توجه به لباس سیاستمداران در کشورهای مختلف خالی از لطف نیست و می توان مباحث سیاسی را در پشت نوع پوشش این افراد دید.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه نباید مد و لباس را تنها به حجاب بانوان مختصر کرد،افزود: از نظر سیاستمداران غربی برند انقلاب در حجاب بانوان است و تا زمانی که این برند وجود داشته باشد نمی توانند به انقلاب آسیبی برسانند.

 

وی با یادآوری اینکه بین المللی کردن برخی از برندها با هدف ترویج فرهنگ آن کشور در دیگر کشورها انجام می شود، ادامه داد: برخی از این برندها به نماد فرهیختگی دربین افرادی تبدیل شده است.

 

به گفته کرباسی، برای حفظ فرهنگ ایرانی و اسلامی باید به مساله مد و لباس توجه ویژه ای داشت و اینکه نوع پوشش در هر مقطع زمانی تابع مولفه هایی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه فعالیت فضای مجازی در این حوزه هم از کنترل خارج شده است؛ ادامه داد: با توجه به نوع پوشش افراد می توان به شخصیت وجودی افراد پی برد چرا که افراد در هر جایگاه، طبقه و شغلی که باشند، از پوشش خاصی استفاده می کنند.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بایستی از هویت چندین هزار ساله اسلامی و ایرانی دفاع کرد، افزود: استان زنجان در سنوات اخیر به عنوان شادترین استان کشور شناخته شده است از اینرو برای الگوسازی به جوانان در کنار فضای مجازی با تشکیل جشنواره های مختلف از فرهنگ ایرانی و اسلامی دفاع کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به جشنواره آش در زنجان اشاره کرد و گفت: آش هم نمادی از ایرانی بودن است وبرپایی این جشنواره کمک می کند این نماد را به نسل های بعدی منتقل کنیم.

 

وی اعتراض به قاچاق پوشاک و عرصه لباس هایی با مدهای غربی که از سوی حاضران در جلسه اعلام شد را مورد قبول خواند و گفت: باید از تولیدکنندگان داخلی در صنعت پوشاک حمایت کرد.

 

این جلسه با هدف تبیین آیین نامه ساماندهی مدولباس با حضور نمایندگانی از  دستگاه های اجرایی استان برگزار شد که ضمن انتقاد از وضعیت لباس هایی با مد غربی موجود در جامعه که مغایر با فرهنگ ایرانی و اسلامی است بر عملیاتی شدن مصوبات این کارگروه تاکید شد.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان قرآن کریم بیانیه گام دوم انقلاب ماه مبارک رمضان مصلی قرآن خبرگزاری اصفهان اینفوگرافی طراحی لباس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۵۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورا پیش رود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه فعالیت نشریه پیام شهر باید منطبق بر سیاست‌گذاری شورای شهر پیش رود گفت: در حال حاضر شاهد فعالیت نشریه پیام شهر هستیم در حالی که برای انتشار آن هیچ مجوزی از شورای شهر اخذ نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جلسه فوق‌العاده کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین بعدازظهر امروز -چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین- به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا، عباس کشاورز صفیئی نماینده شهردار، محمدرضا قافله‌باشی مدیرمسئول نشریه پیام شهر و با محوریت بحث و بررسی پیرامون وضعیت فعالیت نشریه پیام شهر در تالار مردم این نهاد برگزار شد. در این جلسه اعضای کمیسیون بر ادامه انتشار این نشریه و لزوم ایجاد شورای سیاست‌گذاری و توجه مدیریت شهری به مطالبات اعضای شورا در چگونگی تهیه و انعکاس محتوای نشریه تأکید کردند.

قاسم اللهیاری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه فعالیت نشریه پیام شهر باید منطبق بر سیاست‌گذاری شورای شهر پیش رود، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد فعالیت نشریه پیام شهر هستیم در حالی که برای انتشار آن هیچ مجوزی از شورای شهر اخذ نشده است.

وی اضافه کرد: ضرورت دارد تا مطابق با مصوبه سال ۹۳ شورای اسلامی شهر قزوین این نشریه بر اساس شورای سیاست‌گذاری و توجه به مطالبات اعضای شورا با محوریت انعکاس اخبار و اطلاعات مدیریت شهری پیش رود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه‌ای ویژه در کمیسیون فرهنگی در خصوص رویکرد جدید و سیاست‌های مدنظر بحث خواهیم کرد. همچنین موضوع تبدیل به پایگاه خبری شدن پیام شهر از جمله موضوعاتی است که مورد بحث است و ضمن حفظ چاپ نشریه فعالیت آن نباید تعطیل شود.

اللهیاری ادامه داد: اعضای شورا با پایگاه خبری شدن پیام شهر موافق هستند و باید پیگیر مجوزهای لازم برای تحقق این موضوع هم بود.

برای پابرجا ماندن پیام شهر تلاش زیادی شده است

در ادامه این نشست نیز فاطمه اشدری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه وجود نشریه تخصصی پیام شهر خواست و اراده شورای شهر بود، تاکید کرد: چاپ نشریه تخصصی در مدیریت شهری قزوین دارای مصوبه شوراست و هرگونه فعالیت، سیاست‌گذاری و یا عدم فعالیت این رسانه باید با مجوز شورای شهر و در جریان قرار گرفتن کمیسیون فرهنگی شورا باشد و این یک اصل است که نباید فراموش شود.

وی اضافه کرد: اینکه به ایرادات و نقدهای اعضای شورا به محتوای مطالب پیام شهر جدی گرفته نمی‌شود یک عیب است، ولی با همه این نواقص ما اجازه نمی‌دهیم که فعالیت این نشریه تعطیل شود چون برای پابرجا ماندن آن تلاش زیادی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: با تمام اختلافات سلیقه‌ای در این جایگاه باید به نحوی تصمیم بگیریم که شهر، شهروندان و رسانه آسیب نبیند. لازم است اعضای شورا تصمیم بگیرند که فعالیت این نشریه چگونه باشد؛ در ضمن معتقدم که پیام شهر می‌تواند مکانی برای حضور تمامی رسانه‌ها، خبرنگاران علاقه‌مند و متخصص در حوزه مدیریت شهری باشد.‌

به گزارش ایمنا، در ادامه این جلسه قافله‌باشی مدیر مسئول نشریه پیام شهر به بیان توضیحاتی در خصوص اقدامات و فعالیت تحریریه پیام شهر و میزان هزینه‌کرد ماهانه آن پرداخت.

کد خبر 745483

دیگر خبرها

  • سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی فرصتی برای نظام پوشاک است
  • حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است
  • دیدار با ۲ تن از پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورا پیش رود
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورای پیش رود
  • جزئیات اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت با ارز مبادله‌ای
  • آشنایی با آموزش طراحی لباس و بازار کار آن
  • فرهنگ ایثار و شهادت داشته اصلی نیروهای مسلح ایران است
  • مستند پرتره عبدالحمید قدیریان از رادیو فرهنگ
  • اسماعیلی: سکوی دائمی عرضه لباس عفیفانه در میدان هفت تیر افتتاح می‌شود